دانلود و خرید کتاب هگل لوید اسپنسر ترجمه فاطمه مینایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب هگل

کتاب «هگل» نوشتۀ لوید اسپنسر و ترجمۀ فاطمه مینایی است و انتشارات شیرازه کتاب ما آن را منتشر کرده است. هگل یکی از کتاب‌های مجموعۀ قدم اول است.

درباره کتاب هگل

انتشارات شیرازه کتاب ما باهدف تألیف، ترجمه، گردآوری و چاپ و انتشار کتاب‌هایی مختلف فرهنگی، تاریخی، اجتماعی شروع به فعالیت کرد. یکی از این مجموعه‌ها قدم اول است. کتاب‌های متعددی در این مجموعه با موضوعات علمی به چاپ رسیده است که به تشریح یک مبحث علمی یا زندگی و فعالیت‌های یکی از فیلسوفان، دانشمندان و بزرگان تاریخ اختصاص دارد. از جمله «نشانه‌شناسی»، «فلسفه»، موسیقی کلاسیک، «نیوتن و فیزیک کلاسیک»، «رمانتیسم»، «ژنتیک»، «زمان»، «نسبیت»، «اگزیستانسیالیسم»، «هایدگر»، «برشت»، «پیکاسو»، «یونگ»، «بودا»،

کتاب هگل یکی از کتاب‌های مجموعۀ قدم اول است که به زندگی و اندیشه‌های ویلهلم‌ فریدریش هگل می‌پردازد. لوید اسپنسر تلاش کرده است تا تفکرات هگل را به زبان ساده، روان و البته جامع بیان کند.لوید اسپنسر بعد از ارائۀ مطالب هر بخش کتاب، قسمتی را هم به‌صورت گزین‌گویه به نگارش درآورده است که با موضوع موردبحث مرتبط است؛ این کار خلاقانه مطالعۀ کتاب را برای خوانندگان و علاقه‌مندان به فلسفه و تفکرات هگل جذاب‌تر کرده است. لوید اسپنسر در ابتدای کتاب هگل، او را فیلسوفی هیبت‌انگیز با بلندپروازی‌های به‌یادماندنی معرفی می‌کند که قصد داشت تمام فلسفه‌های پیش از خود را یکی کند.

خواندن کتاب هگل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستدارن فلسفه و اندیشه‌های هگل پیشنهاد می‌کنیم.

درباره گئورگ‌ ویلهلم‌ فریدریش هگل

گئورگ ویلهلم فریدریش هگل، زادهٔ ۲۷ آگوست ۱۷۷۰، فیلسوف بزرگ آلمانی و یکی از پدیدآورندگان مکتب ایده‌آلیسم آلمانی است. هگل در اشتوتگارت، در خانواده‌ای مسیحی به دنیا آمد. شیفتگی او برای آموختن در طول عمرش، با آموزه‌های مادرش در خانه آغاز شده بود. هگل در سال ۱۷۸۴ برای ادامهٔ تحصیل به دبیرستان ایلوستره رفت و در آن جا با مفاهیم عصر روشنگری آشنا شد. هگل شیفتهٔ آثار اسپینوزا، کانت، روسو و گوته بود. او از سال ۱۷۸۸ تحصیلات دینی خود را در مدرسهٔ دینی پروتستان توبینگر در شهر توبینگن ادامه داد؛ جایی که با فیلسوف آینده، فردریش شلینگ، و شاعر بزرگ آلمان، فریدریش هولدرلین، هم‌کلاسی و دوست شد. این سه تن به انقلاب فرانسه، به‌عنوان بزرگ‌ترین واقعهٔ عصرشان، توجهی ویژه‌ داشتند، روزنامه‌های فرانسوی را پی‌گیری می‌کردند و باشگاهی برای بحث و مطالعه پیرامون ادبیات انقلابی به راه انداختند. هگل پس از پایان تحصیل در توبینگن در سال ۱۷۹۳، شغلی به عنوان معلم سرخانه در برن پیدا کرد و در مدت اقامتش در این شهر، مطالعاتش را ادامه داد و آثار بسیاری را به رشتهٔ تحریر درآورد. او در سال ۱۸۱۶، پیشنهاد کرسی استادی فلسفه در دانشگاه هایدلبرگ را پذیرفت و به هایدلبرگ رفت و تا سال ۱۸۱۸ که در دانشگاه برلین مشغول به تدریس بود، همانجا ماند.

هگل در دوران زندگی خود چهار کتاب منتشر کرد: «پدیدارشناسی روح»، «علم منطق»، «دایرةالمعارف علوم فلسفی» و «عناصر فلسفهٔ حق» آثار هگل به دشواری مشهور هستند طوری که برتراند راسل در تاریخ فلسفهٔ غرب، او را مشکل‌فهم‌ترین فیلسوف غرب به حساب می‌آورد. هگل در سال ۱۸۳۰ رئیس دانشگاه برلین شد و در نهایت به دلیل شیوع وبا در ۱۴ نوامبر ۱۸۳۱ درگذشت. دست نوشته‌های زیادی بعد از مرگ از او به جای مانده بود که به مرور تنظیم و به صورت کتاب منتشر شدند.

بخشی از کتاب هگل

«من به باور خود در مسیر رشد فلسفی‌ام. «زندگی‌نامۀ» امر مطلق را مرور کرده و شرح داده‌ام.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۵۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان