دانلود و خرید کتاب لودویگ ویتگنشتاین جان هیتون ترجمه محمد فیروزکوهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب لودویگ ویتگنشتاین اثر جان  هیتون

کتاب لودویگ ویتگنشتاین

نویسنده:جان هیتون
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب لودویگ ویتگنشتاین

کتاب «لودویگ ویتگنشتاین» نوشتۀ جان هیتون و ترجمۀ محمد فیروزکوهی است و انتشارات شیرازه کتاب ما آن را منتشر کرده است. لودویگ ویتگنشتاین، یکی از کتاب‌های مجموعۀ قدم اول است.

درباره کتاب لودویگ ویتگنشتاین

 انتشارات شیرازه کتاب ما باهدف تألیف، ترجمه، گردآوری و چاپ و انتشار کتاب‌هایی مختلف فرهنگی، تاریخی، اجتماعی شروع به فعالیت کرد. یکی از این مجموعه‌ها قدم اول است. کتاب‌های متعددی در این مجموعه با موضوعات علمی به چاپ رسیده است که به تشریح یک مبحث علمی یا زندگی و فعالیت‌های یکی از فیلسوفان، دانشمندان و بزرگان تاریخ اختصاص دارد. از جمله «نشانه‌شناسی»، «فلسفه»، موسیقی کلاسیک، «نیوتن و فیزیک کلاسیک»، «رمانتیسم»، «ژنتیک»، «زمان»، «نسبیت»، «اگزیستانسیالیسم»، «هایدگر»، «برشت»، «پیکاسو»، «یونگ»، «بودا»،

کتاب لودویگ ویتگنشتاین یکی از کتاب‌های مجموعۀ قدم اول است که به زندگی و اندیشه‌های لودویگ یوزف یوهان ویتگنشتاین می‌پردازد. جان هیتون تلاش کرده است تا تفکرات ویتگنشتاین را به زبان ساده، روان و البته جامع بیان کند. این کتاب مصور بعد از ارائۀ مطالب هر بخش، تصاویری را هم گنجانده است که با موضوع موردبحث مرتبط است؛ این کار خلاقانه مطالعۀ کتاب را برای خوانندگان و علاقه‌مندان جذاب‌تر کرده است. تصاویر در کنار جملات درک آن را آسان تر می‌کند. تا پیش از این کتاب های مصور بیش‌تر برای کودکان بودند و محصول تجاری به شمار می‌آمدند اما این کتاب زندگی و اندیشه‌های وتگنشتاین را با کمک تصاویر تأمل برانگیز به خواننده منتقل می‌کند و با سیری در مهمترین نوشته‌های او، یعنی رسالۀ فلسفی منطقی و پژوهش‌های فلسفی، خوانندگان را با این فیلسوف نامدار اتریشی آشنا می‌کند.

خواندن کتاب لودویگ ویتگنشتاین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران فلسفه و علاقه‌مندان به زندگی‌نامۀ فلسوفان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره لودویگ ویتگنشتاین

لودویگ ویتگنشتاین در سال ۱۸۸۹ در خانواده‌ای ثروتمند و سرشار از موسیقی به دنیا آمد. مادرش موسیقی‌دان بود و آهنگسازانی مثل برامس و مالر و پابلو کازالس به خانۀ آن‌ها رفت و آمد داشتند. او که هشتمین و کوچک‌ترین فرزند بود، مانند خواهر و برادرانش معلم خصوصی داشت و در سن ۱۴ سالگی به هنرستانی رفت که آدولف هیتلر هم در آنجا تحصیل می‌کرد. در ۱۸سالگی به هنرستان برلین رفت و دورۀ متوسطۀ خود را در آنجا گذراند. ویتگنشتاین در سال ۱۹۰۸ به منچستر رفت و در رشتۀ مهندسی به تحقیق پرداخت. بعد از مدتی کتابی دربارۀ مبانی منطق و ریاضیات نوشت. او همچنین به دانشگاه کمبریج رفت و زیر نظر برتراند راسل، منطق ریاضی را آغاز کرد سپس با آغاز جنگ جهانی اول در مقام افسر توپخانه به ارتش اتریش ملحق شد.

ویتگنشتاین یادداشت های کمی دربارۀ موضوعات هنری نوشت اما هـمین نـوشته‌های اندک‌ بر زیبایی‌شناسی‌ و فلسفۀ هنر اثر گذاشته‌اند و پس از انتشار کتاب جستارهای فلسفی، فیلسوفان هنر متوجه شده اند که بـسیاری از عـقاید مهم ویتگنشتاین پیرامون فلسفۀ‌ ذهـن‌ و زبـان برای حل پرسش‌های زیباشناختی نیز اهمیت دارند و تأثیر این افکار بر مسائل زیباشناختی کم‌تر از تأثیر آنها بر فلسفۀ ذهن و زبان نبوده است. ویتگنشتاین در رسالۀ منطقی‌-فلسفی میان ۲ چیز را مطرح می‌کند؛ اولین نکته این است که جهان را به‌مثابه کلیتی از امور واقع‌ در نظر می‌گیرند کـه‌ بـه کلام درمی‌آیند و مسئلۀ دوم امـوری کـه‌ به‌ صورت کلام درنمی‌آیند و فقط نمودنی‌اند و اخلاق، زیـباشناسی، دیـن و هـمچنین ارتباط میان زبان و جهان از این‌ دست هستند. معروف‌ترین اثرش، «پژوهش‌های فلسفی» ۲ سال پس از مرگش منتشر شد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

حجم

۱۹٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان