دانلود و خرید کتاب یادداشت هایی از آشوب های عشایری و سیاسی آذربایجان عبدالله خان امیرطهماسبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یادداشت هایی از آشوب های عشایری و سیاسی آذربایجان اثر عبدالله خان امیرطهماسبی

کتاب یادداشت هایی از آشوب های عشایری و سیاسی آذربایجان

معرفی کتاب یادداشت هایی از آشوب های عشایری و سیاسی آذربایجان

کتاب «یادداشت هایی از آشوب های عشایری و سیاسی آذربایجان» نوشتۀ عبدالله خان امیرطهماسبی است و انتشارات شیرازه کتاب ما آن را منتشر کرده است. این کتاب یکی از جلدهای مجموعۀ تاریخ معاصر ایران است.

درباره کتاب یادداشت هایی از آشوب های عشایری و سیاسی آذربایجان

انتشارات شیرازه کتاب ما باهدف تألیف، ترجمه، گردآوری و چاپ و انتشار کتاب‌هایی مختلف فرهنگی، تاریخی، اجتماعی شروع به فعالیت کرد. یکی از این مجموعه‌ها تاریخ معاصر ایران است. کتاب‌های متعددی در این مجموعه به چاپ رسیده است از جمله «پان‌ترکیسم و ایران»، «ایل قشقایی در جنگ جهانی اول»، «سردار سوادکوهی» «اندیشۀ اصلاح دین در ایران»، «تاریخ املاک اختصاصی رضاشاه در گرگان»، «وحشت در سقز»، «آخرین سنگر آزادی» و «کردها و فرقۀ دموکرات آذربایجان»

آذربایجان شاید نسبت به سایر استان‌ها کوچک‌تر به نظر برسد؛ ولی از جهت سیاست و اهمیت همواره محور تحرکات و جریانات سیاست مرکزی بوده است. کتاب یادداشت‌هایی از آشوب‌های عشایری و سیاسی آذربایجان یکی دیگر از کتاب‌های مجموعۀ تاریخ معاصر ایران است که تعدادی از این وقایع تاریخی را مورد بررسی قرار داده است. عبدالله خان امیرطهماسبی، فرمانده گارد محافظ احمدشاه قاجار، فرماندار کل آذربایجان بود و وزیر جنگ رضاشاه و دولت فروغی، در شهریور ۱۳۰۱ به ریاست لشکر شمال غرب قشون متحدالشکل ایران رسید. در دوران پس از کودتای ۱۲۹۹ با عشایر شاهسون درگیر شد. کتاب یادداشت‌هایی از آشوب‌های عشایری و سیاسی آذربایجان، نوشته‌های عبدالله خان امیرطهماسبی را در برمی‌گیرد که روزنامهٔ بهرام آن‌ها را در آخرین دورۀ انتشارش در پاییز و زمستان ۱۳۲۹ به‌صورت پاورقی منتشر کرده است. هرکدام از فصل‌های کتاب به یک رویداد تاریخی در منطقۀ آذربایجان اشاره دارد؛ رویدادهایی مانند شورش سمکو، انقلاب طفیان عشایر شاهسون و جنبش شیخ محمد خیابانی.

فهرست مطالب کتاب یادداشت‌هایی از آشوب‌های عشایری و سیاسی آذربایجان عبارت است از: «پیشگفتار»، «فصل اول: اوضاع آذربایجان»، «فصل دوم: مختصری از عملیات اسماعیل آقای سمیتکو»، «فصل سوم: قیام خیابانی»، «فصل چهارم: شورش لاهوتی»، «فصل پنجم: مختصری از تاریخچۀ ایلات شاهسون»، «فصل ششم: پایان کار اقبال‌السلطنه»، «فصل هفتم: جزیرۀ قرخلر»، «فصل هشتم: گزارش لشکر شمالغرب»، «فصل نهم: ضمیمه‌ها» و «فهرست اعلام»

خواندن کتاب یادداشت هایی از آشوب های عشایری و سیاسی آذربایجان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های تاریخی و علاقه‌مندان به تاریخ معاصر ایران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب یادداشت هایی از آشوب های عشایری و سیاسی آذربایجان

«باتوجه‌به همراهی سیاسی عبدالرحمن فرامرزی و ابراهیم خواجه‌ نوری در این دوره، از جمله حضور و فعالیت هر دو در حزب عدالت که روزنامۀ بهرام نیز در یک دوره ارگان آن بود، می‌توان حدس زد که یادداشت‌های امیر طهماسبی را نیز خواجه نوری در اختیار بهرام قرار داده باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۴۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۶۴۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان