دانلود و خرید کتاب گزارش هایی درباره مختصر عملیاتی در جنوب ایران سرپرسی سایکس ترجمه کاوه بیات
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب گزارش هایی درباره مختصر عملیاتی در جنوب ایران

کتاب «گزارش هایی درباره مختصر عملیاتی در جنوب ایران» نوشتۀ سرپرسی سایکس، کلنل ای. اف. اورتون، کلنل جی. پی. گرنت، کلنل بی. اف. هالبروک و میجر دبلیو. ای. کی. فریزر و ترجمۀ کاوه بیات است و انتشارات شیرازه کتاب ما آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب گزارش هایی درباره مختصر عملیاتی در جنوب ایران

انتشارات شیرازه کتاب ما باهدف تألیف، ترجمه، گردآوری و چاپ و انتشار کتاب‌هایی مختلف فرهنگی، تاریخی، اجتماعی شروع به فعالیت کرد. یکی از این مجموعه‌ها تاریخ معاصر ایران است. کتاب‌های متعددی در این مجموعه به چاپ رسیده است از جمله «پان‌ترکیسم و ایران»، «ایل قشقایی در جنگ جهانی اول»، «سردار سوادکوهی» «اندیشۀ اصلاح دین در ایران»، «تاریخ املاک اختصاصی رضاشاه در گرگان»، «وحشت در سقز»، «آخرین سنگر آزادی» و «کردها و فرقۀ دموکرات آذربایجان»

 نقش‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و حماسی ایل قشقایی در مبارزات تاریخی ضد استعماری انکارناپذیر است. کاوه بیات، تاریخ‌نگار، پژوهشگر ایرانی، دبیر مجموعۀ تاریخ معاصر ایران و متخصص در زمینۀ تاریخ جنگ جهانی اول، این کتاب را ترجمه کرده است که در حقیقت گزارش‌های نظامی سِرپِرسی سایکس، فرماندۀ قوای انگلیسی پلیس جنوب ایران و افسران نظامی دیگری چون کلنل اِی. اف. اورتون، کلنل جی. پی. گرنت، کلنل بی. اِف. هالبروک و میجر دبلیو. ای. کی. فریزر است.

کتاب گزارش‌هایی درباره مختصر عملیاتی در جنوب ایران یکی دیگر از کتاب‌های مجموعۀ تاریخ معاصر ایران است. با کناره‌گیری روسیه از جنگ جهانی اول و فروپاشی نظام تزاری، ایران فرصتی داشت که اعادۀ استقلال کند؛ اما دولت بریتانیا که بخش‌هایی از صفحات جنوبی ایران را تحت اشغال نظامی خود داشت، واحدهای جدید از مرزهای غربی و شرقی ایران اعزام کرد. این مسائل برای ایرانیان بسیار آزاردهنده بود و باعث به‌وجودآمدن یک موج گستردۀ ضد انگلیسی شد که با درگیری در فارس به اوج خود رسید. کتاب گزارش‌هایی درباره مختصر عملیاتی در جنوب ایران، مجموعه گزارش‌های فرماندهان بریتانیایی از مقابلۀ قوای بریتانیا با ایل قشقایی به رهبری اسماعیل خان سردار عشایر را در برمی‌گیرد که در بهار و تابستان ۱۳۳۶ صورت گرفت. این کتاب یک اثر نظامی سرشار از اطلاعات متنوع جغرافیایی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی بهداشتی است.

کتاب گزارش‌هایی درباره مختصر عملیاتی در جنوب ایران در ۵ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: یادداشت‌هایی دربارۀ فارس، ۱۹۱۸-۱۹۱۶، با اشارۀ مشخص به جنگ با قشقایی‌ها»، «فصل دوم: جنگ‌ها و جدل ها»، «فصل سوم: محاصرۀ آباده»، «فصل چهارم: ستون فیروزآباد» و «فصل پنجم: صلح»

خواندن کتاب گزارش هایی درباره مختصر عملیاتی در جنوب ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های تاریخی به‌ویژه علاقه‌مندان به تاریخ معاصر ایران پیشنهاد‌ می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۵۶ صفحه

حجم

۶٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۵۶ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان