دانلود و خرید کتاب منطق دن کرایان ترجمه ابراهیم اسکافی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب منطق

کتاب الکترونیکی منطق نوشتۀ دن کرایان و شارون شاتیل و ترجمۀ ابراهیم اسکافی است و انتشارات شیرازه کتاب ما آن را منتشر کرده است. کتاب منطق، به بررسی مفهوم منطق با زبانی ساده و به کمک تصاویر پرداخته است.

درباره کتاب منطق

کتاب منطق به مسائل مربوط به منطق می‌پردازد. به عبارتی در مورد منطق است و از خود منطق که به بررسی و مطالعۀ استدلال‌ها و تشخیص درستی یا نادرستی آن‌ها مربوط می‌شود بحث نمی‌شود. بنابراین می‌‌توان گفت کتاب دربارۀ منطق است تا خود منطق. مطالب کتاب با مسائل مربوط به فلسفۀ علم و معرفت‌‌شناسی هم‌پوشانی دارد.

کتاب منطق با موضوع چیستی منطق آغاز می‌‌شود و به طور اجمالی توضیح می‌دهد که منطق در مورد استدلال‌هاست و از این رو به مبحث گزاره‌‌ها می‌‌پردازد. از مباحث مهمی که در این کتاب آمده، بحث پارادوکس‌ها، از جمله پارادوکس مجموعه‌‌هاست که در تحویل ریاضیات به منطق از سوی راسل مطرح شد و دیگری پارادوکس دروغگوست. نظریۀ معناشناسی یا سمانتیک و موضوع مفاهیم زبانی و دلالت آن‌ها و نیز خود ساختار زبان از دیگر مطالب مهمی است که در این کتاب از آن‌ها بحث می‌شود. همچنین به منطق فازی به عنوان یک منطق چند ارزشی پرداخته شده‌‌است.

خواندن کتاب منطق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به آشنایی با مفهوم منطق مناسب است.

بخشی از کتاب منطق

«قاعدۀ برهان ممتاز لایبنتیس بی‌نهایت مهم است و به شدت مورد علاقۀ منطق‌دانان و فیلسوفان پس از وی واقع شده است. او آن را برهان خُلف نامید.

این برهان بسیار ساده اما ابزاری به شدت قدرتمند است. پس از آن که لایبنتیس آن را ابداع کرد به طرز گسترده‌ای به کار رفت. واقعیتب که در این مثال به خوبی نشان داده شده است...

در قاعدۀ برهان خلف فرض می کنیم که گزاره‌ای صادق است تا ببینیم به چه نتایجی می‌رسد. اگر در حین نتیجه‌گیری به تناقض برخوردیم، می‌فهمیم که گزارۀ اولیه کذب است، زیرا تناقض همیشه اشتباه است...»


نظرات کاربران

کاربر 8481492
۱۴۰۳/۰۳/۰۹

عالی بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۸٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

حجم

۴۸٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان