دانلود و خرید کتاب مالکوم ایکس برنارد آکوینا داکتر ترجمه فریبا امیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مالکوم ایکس اثر برنارد آکوینا داکتر

کتاب مالکوم ایکس

معرفی کتاب مالکوم ایکس

کتاب مالکوم ایکس نوشتۀ برنارد آکوینا داکتر با ترجمۀ فریبا امیری در انتشارات شیرازه کتاب ما به چاپ رسیده است. این کتاب جزو مجموعۀ کتاب‌های قدم اول در حوزۀ زندگی‌نامه است که با تصاویر متعدد، زندگی یک سیاه‌پوست مسلمان فعال در موضوع حقوق بشر را به زبان ساده شرح می‌دهد.

درباره کتاب مالکوم ایکس

مالکوم ایکس زادۀ ۱۹ مه ۱۹۲۵، فعال حقوق سیاهان و مسلمان شاغل در موضوع حقوق بشر بود که در موضوع حقوق آفریقایی آمریکایی‌ها به‌عنوان مدافع آن‌ها فعالیت می‌کرد. او به‌دلیل مبارزات علیه تبعیض نژادی و همچنین زندگی پر فرازونشیبش مشهور است.

کتاب حاضر، روایتی از زندگی مالکوم ایکس است که سرخوردگی‌ها ، سختی‌ها و گمگشتگی‌های دوران جوانی او تشریح می‌کند تا زمانی که عاقبت با پیوستن به مبارزات سیاه‌پوستان در آمریکا به مسیری افتاد که از او قهرمانی برای یک نسل از این مبارزان ساخت. کتاب همچنین قدم ‌اولی است برای آشنایی با اندیشه و عقاید فردی که توانست پیام‌آورِ غرور، اعتمادبه‌نفس و زیست شجاعانه برای بخش عظیمی از هم‌نوعانش باشد.

تمام صفحات کتاب مصور هستند. در طراحی و چینش این تصاویر سعی شده که متناسب با متن باشند تا خواندن کتاب را برای یک تازه‌کار بسیار جذاب و راحت می‌کند؛ به‌ویژه که متن کتاب نیز ساده و روان است. برای کسانی که می‌خواهند اولین بار شروع به خواندن زندگی‌نامۀ مالکوم ایکس کنند و آشنایی کلی با او و فعالیت‌هایش به دست آورند، این کتاب بسیار مفید خواهد بود.

خواندن کتاب مالکوم ایکس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های زندگی‌نامه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مالکوم ایکس

«ماه‌ها پیش از آنکه مالکوم به دنیا بیاید، یک شب کوکلس کلان سری به خانۀ آن‌ها زد. این سواران نقاب‌پوش به دنبال پدر او بودند. پیامی بر جای گذاشتند که آن را می‌توان نوعی پیش‌گویی برای آن طفل هنوز به دنیا نیامده تعبیر کرد: « از نشر آراء رادیکال دربارۀ آزادی، استقلال و برابری در میان سیاه‌پوستان دست بردار.» گفتند اگر سرپیچی کند، او را در برابر خانواده‌اش زجرکش خواهند کرد. این سرآغاز رشته رخدادهایی بود که مالکوم را در طول زندگانی‌اش، دمی رها نکرد.

مالکوم به‌خاطر تبار مخلوطش، چهرۀ غیرمعمولی داشت. پدربزرگش از جانب مادری اسکاتلندی بود و رنگ روشن چهره، موهای نزدیک به بور و رنگ چشمانش را که آمیزه‌ای از قهوه‌ای، آبی و سبز بود- بستگی به نور محیط داشت- از او به ارث برده بود. در ایّام کودکی، هوش سرشاری از خود نشان داد- ساعت‌ها می‌نشست و کتاب‌های مصورش را ورق می‌زد. مالکوم در همان روزهای کودکی آموخت که معمولاً از طریق بلند کردن صدایش و شلوغ‌کاری می‌تواند به خواسته‌هایش برسد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۷٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۳ صفحه

حجم

۴۷٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۳ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان