دانلود و خرید کتاب آمار ایلین مگنلو ترجمه ابراهیم اسکافی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آمار اثر ایلین مگنلو

کتاب آمار

نویسنده:ایلین مگنلو
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آمار

کتاب آمار به‌قلم ایلین مگنلو و ترجمهٔ ابراهیم اسکافی را انتشارات شیرازه کتاب ما منتشر کرده است. این کتاب به تبیین و توضیح چیستی علم آمار با استفاده از تصاویر طنز می‌پردازد.

درباره کتاب آمار

علم آمار ازجمله علوم موردنیاز و تأثیرگذار در سایر علوم است. به کمک این علم می‌توان به اطلاعاتی دست یافت که زمینهٔ تصمیم‌گیری بهتر در زمینه‌های مختلف را فراهم کند. در کتاب آمار به‌قلم ایلین مگنلو با بهره‌گیری از تصاویر طنز وبا لحنی ساده به توضیح مبانی این علم و اثرگذاری آن بر حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی پرداخته شده است.

خواندن کتاب آمار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان رشتهٔ آمار و علاقه‌مندان به مباحث مرتبط با تاریخ علوم مختلف از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

بخشی از کتاب آمار

«غرق در اعداد

ما در آمار غرق شده ایم و این آمارها اعداد صرف نیستند. برای رسانه ها، آمار معمولاً «نفرت‌انگیز»، «هولناک»، «مرگ‌بار» و «مشکل‌ساز» است و تصادفاً در مواردی «امیدبخش». رسانه‌ها پیوسته اطلاعات آماری مربوط به بزهکاری، بیماری، فقر و تأخیر در حمل‌و‌نقل را نه‌تنها به‌عنوان منشأ مشکلات معرفی می‌کنند بلکه این آمارها را نمایانگر نهادها یا مردم واقعی قلمداد می‌کنند نه صرفاً نقطه‌ای روی یک نمودار. بسیاری از داده‌های تکان‌دهنده‌ای را که رسانه‌ها به کار می‌برند. مبتنی بر متوسط‌های (averages) آماری است. درحالی‌که اغلب به‌طرز گمراه‌کننده‌ای خود را سرگرم متوسط‌ها کرده‌اند. مهم‌ترین مفهوم آماری مغفول نرد روزنامه‌نگاران و گزارشگران مفهوم تغییرات (variation) است. این مفهوم در آمار ریاضی مدرن بسیار حیاتی است و در آمار زیستی، پزشکی، آموزشی و صنعتی نقشی محوری بازی می‌کند.

حالا چرا تغییرات مهم است؟

«تغییرات» تفاوت‌های منفرد را اندازه می‌گیرد. درحالی‌که متوسط‌ها این داده‌ها را در یک نمونه خلاصه می‌کنند. تغییرات را خیلی راحت در بریتانیای چندفرهنگی می‌توان دید به‌ویژه در لندن که اکنون شامل بیش از ۳۰۰ خرده‌فرهنگ است با زبان‌های گفتاری فراوان از آکولو تا زولو و سیزده دین متفاوت. برای برخی چندفرهنگی‌گرایی به‌معنای ارزش‌گذاری تک‌تک افراد است و همه را یک دست تلقی نمی‌کند به‌عبارت‌دیگر، گروه متنوع فرهنگی متشکل از افراد را به نمایندگی یک فرد فرو نمی‌کاهد. تفاوت‌های فردی میان جامعهٔ بریتانیا آنٔقدر زیاد است که دیگر اکنون صحبت کردن از فرد بریتانیایی دارای خصوصیات «متوسط»، به گونه‌ای که شاید در سال‌های ماقبل ۱۹۵۰ از آن صحبت می‌شد. بی‌معنی است.

چرا آمار را مطالعه می‌کنیم؟

آمار را دانشمندان و اقتصاددانان مقامات دولتی صنایع و کارخانجات به کار می‌برند. پیوسته تصمیم‌های آماری گرفته می‌شوند و بر زندگی روزمرهٔ ما تأثیر می‌گذارند. از داروهایی که باید مصرف کنیم، شیوهٔ معالجاتی که باید انجام دهیم. آزمون‌های استعداد و هوشی که کارفرمایان مرتباُ برگزار می‌کنند. ماشین‌هایی که سوار می‌شویم، لباس‌هایی که می‌پوشیم کارخانجات پشم از آزمون‌های آماری برای تعیین میزان لطافت بافت نخ استفاده می‌کنند تا غذایی که ‌خوریم و حتی نوشابه‌هایی که می‌نوشیم. آمار، بخشی ناگزیر از زندگی ماست. اطلاع از برخی آمارهای ابتدایی می‌تواند حتی زندگی ما را نجات داده یا طولانی‌تر کند. این اتفاق برای استفان چی گولد کسی که درباره‌اش بعداً بیشتر خواهیم شنید، رخ داد. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

حجم

۳۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان