دانلود کتاب صوتی انسان در جست و جوی معنا با صدای حامد عابدینی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی انسان در جست و جوی معنا اثر ویکتور فرانکل

دانلود و خرید کتاب صوتی انسان در جست و جوی معنا

معرفی کتاب صوتی انسان در جست و جوی معنا

کتاب صوتی انسان در جست و جوی معنا نوشتهٔ ویکتور فرانکل و ترجمهٔ مهدی مومنی نیا و با صدای حامد عابدینی است و رادیو گوشه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی انسان در جست و جوی معنا

ویکتور فرانکل، روان‌پزشک و عصب‌شناس اتریشی، پیش از جنگ جهانی دوم، مشغول تحقیق درخصوص بیماری‌های روانی بود که به علت یهودی‌بودن در سال‌های ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۵ به وسیله نازی‌ها ابتدا در اردوگاه آشویتس و سپس در اردوگاه کار اجباری داخائو زندانی شد. تجارب او در این اردوگاه‌ها موجب شد مکتب جدیدی را در روان‌شناسی بنیان‌گذاری کند که معنادرمانی یا لوگوتراپی نامیده می‌شود. دکتر فرانکل بعد از آنکه هر روز شاهد مرگ زندانیان زیادی بود، به همراه برخی از دوستانش مسئله را بررسی کردند و متوجه شدند چیزی که به‌مرور زمان، زندانیان را از پا در می‌آورد، بیماری و کمبود غذا نیست، بلکه ناامیدشدن آن‌ها از زندگی بود. به همین دلیل، تصمیم گرفت تا با سخنان الهام‌بخش زندانیان را از شر ناامیدی‌ رها کنند. کتاب انسان در جست‌وجوی معنا که مشهورترین کتاب فرانکل در ایران است، طرفداران زیادی دارد. 

دکتر ویکتور فرانکل در کتاب صوتی انسان در جست و جوی معنا باور دارد چیزی که موجب ناامیدی و یأس در انسان می‌شود، در واقع نتیجهٔ شکست انسان برای یافتن معنا و هدفی برای زندگی و گاهی أوقات نداشتن احساس مسئولیت در زندگی است. او در اردوگاه‌های کار اجباری در میان تمام رنج‌هایی که به همراه دیگران کشیده است، برای خود معنایی برای زندگی پیدا کرد و این شروع کشف دانش معنادرمانی بود؛ او با وجود تمام تحقیرها‌، توانست ارزش‌های انسانی خود را حفظ کند و موجودیت خود را به عنوان یک انسان، با ارزش‌تر از آن بیابد که اجازه دهد به شکلی بیهوده در اردوگاه از دست دهد. 

دکتر فرانکل، کتاب انسان در جست‌وجوی معنا را در دو بخش نوشته است، بخش اول شامل خاطرات او از زمان حضورش در اردوگاه کار اجباری آشویتس است و بخش دوم آن مربوط به لوگوتراپی یا معنادرمانی که مکتب تخصصی دکتر فرانکل است. کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا، تنها دارای یک هدف و تفکر است که این موضوع باعث شده این کتاب به یکی از مهم‌ترین آثار عصر ما تبدیل شود. معمولاً اگر کتابی چنان قدرتی دارد که بتواند زندگی کسی را تغییر دهد، همین کافی است و باید آن را خواند.

شنیدن کتاب صوتی انسان در جست و جوی معنا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به کسانی که می‌خواهند زندگی‌شان دارای هدف و انگیزهٔ خاصی شود پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ویکتور فرانکل

ویکتور فرانکل روانپزشک، نویسنده و عصب شناس مشهوری است که در ۲۶ مارس ۱۹۰۵ در وین اتریش به‌دنیا آمده است و روش درمانی لوگوتراپی یا معنادرمانی را ابداع کرده. او خانواده‌ای یهودی داشت که این دلیلی کافی برای زندانی‌شدن در اردوگاه کار اجباری آشویتس بود. او بعد از تمام‌کردن تحصیلاتش در دبیرستان، به دانشگاه علوم پزشکی وین رفت و به مطالعه‌ٔ پزشکی مشغول شد و مدرکش را در رشته‌ٔ روان‌پزشکی و عصب‌شناسی گرفت. او در آن زمان بیشتر تمرکز خود را روی موضوعاتی مانند افسردگی و خودکشی گذاشته بود. ویکتور فرانکل از دوران دبیرستانش شروع به نوشتن مقالاتی درباره‌ٔ روان‌شناسی و روان‌پزشکی کرد، و به این کار خود تا زمان دانشجویی ادامه داد.

فرانکل در طول عمرش کتاب‌های مهمی نوشته است اما در ایران بیشتر برای دو کتاب انسان در جست و جوی معنا و انسان در جست و جوی معنای غایی مشهور شده است. این عصب‌شناس مدتی را در اردوگاه و زندان آشویتس گذرانده است و به همین دلیل آثار او تا این‌حد مورد توجه خوانندگان قرار گرفته است.

ویکتور فرانکل بین سال‌های ۱۹۲۳۰ و ۱۹۳۸ در بیمارستان روانی وین، رئیس بخش خودکشی زنان بود و بعد از حمله‌ٔ آلمان به اتریش، فرانکل تصمیم گرفت کار خود را به عنوان عصب‌شناس و روانپزشک خصوصی آغاز کند. ویکتور فرانکل بین سال‌های ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۵، یعنی پایان جنگ جهانی دوم در اردوگاه کار اجباری زندانی بود. او پس از پایان جنگ جهانی دوم به مقام استادی دانشگاه در رشته‌ٔ عصب‌شناسی و روان‌پزشکی نایل آمد. در سال‌های ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۳ استاد دانشگاه بین‌اللملی سن دیگو بود و نظریه معنا درمانی‌اش در میان روان‌شناسان و روان‌پزشکان پیروان زیادی دارد. ویکتور فرانکل موفق به دریافت مدرک دکتری افتخاری از ۱۲۰ دانشگاه جهان شده است. ویکتور فرانکل سرانجام در سن ۹۲سالگی در دوم سپتامبر ۱۹۹۷ در شهر وین اتریش درگذشت.


معرفی نویسنده
عکس ویکتور فرانکل
ویکتور فرانکل
اتریشی | تولد ۱۹۰۵ - درگذشت ۱۹۹۷

ویکتور امیل فرانکل روانپزشک و نویسنده اتریشی است که اوایل قرن بیستم در وین به دنیا آمد و از سال‌های دبیرستان در مسیر روانکاوی و خلق تئوری‌های جدید آن گام برداشت و تا پایان قرن بیستم در همین مسیر حرکت کرد؛ او زاده ۲۶ مارس سال ۱۹۰۵ است و در سال ۱۹۹۷ در سن نودودوسالگی بر اثر سکته قلبی جان سپرد.

نظرات کاربران

نفیسه صالحی
۱۴۰۲/۰۵/۲۰

من هر گاه در زندگی ناامید می شوم یک سری به این کتاب می زنم و دوباره و چند باره می خوانمش تا جانی تازه بگیرم و ادامه راه دهم .

کاربر Mim
۱۴۰۳/۰۱/۰۲

این کتاب بخشی از انسانیت رو نشون میده که حتی تحت فشار هم با اختیار عمل میکنه؛ یکی از بهترین کتاباییه که تو زندگیم خوندم .

k1toys.com
۱۴۰۳/۰۱/۰۶

کتاب خوبی بود ولی باید درک قوی از مطالب داشت برای کسانیکه که تحصیلات خوبی دارند عالیه شاد و سلامت و پر روزی باشید الهی آمین 💐🙏

کاربر ۵۳۲۱۵۸۰
۱۴۰۳/۰۱/۳۰

عالی عین باقالی

کاربر 7426505
۱۴۰۳/۰۲/۰۵

علی رغم معروفیت زیاد توصیه نمیکنم بیشتر یه رمان غم انگیز بود و بنظر من انگیزه بخش نبود بلکه موجب ناراحتی میشد

betWeen
۱۴۰۳/۰۲/۰۴

به نام خدا همراه هستیم با یک اثر دیگر اثری واقعا در نوع خود کمیاب که باید برای آن دسته بندی ایجاد کرد و جالب اینجاست که فقط خودش در این دسته بندی قرار میگیرد البته شاید کتاب های مشابهی

- بیشتر
کاربر 3835080
۱۴۰۳/۰۱/۳۱

با درود و عرض ادب خدمت شما باید بگویم که متن انگلیسی این کتاب را خوانده ام برای سه نوبت.اما همچنان مشتاق خواندن و شنیدن این کتاب هستم.سپاسگزارم که ما را در دستاوردهای خود شریک می کنید.با وجود فرصت کمی

- بیشتر

زمان

۵ ساعت و ۵۹ دقیقه

حجم

۸۲۲٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت و ۵۹ دقیقه

حجم

۸۲۲٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۹,۰۰۰
۲۹,۴۰۰
۴۰%
تومان