دانلود کتاب صوتی ویکنت دو نیم‌ شده با صدای مهیار ستاری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ویکنت دو نیم‌ شده اثر ایتالو کالوینو

دانلود و خرید کتاب صوتی ویکنت دو نیم‌ شده

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۰از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی ویکنت دو نیم‌ شده

کتاب صوتی ویکنت دو نیم‌ شده نوشتهٔ ایتالو کالوینو و ترجمهٔ غلامرضا امامی و با صدای مهیار ستاری است و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی ویکنت دو نیم‌ شده

«... فقط من نصفه نیستم، تو هم نصفه‌ای، بقیه هم نصفه‌اند. حالا من حس همبستگی و برادرانه‌ای دارم، حسی که وقتی کامل بودم، نمی‌فهمیدمش. حالا این حس مرا با همه‌ کمبودها و نقص‌های جهان پیوند می‌دهد. اگر با من بیایی،‌ تو هم یاد می‌گیری که از رنج دیگران، رنج ببری و با درمان درد دیگران خودت را هم تسکین دهی و مداوا کنی.»

تو داری شروع به شنیدن داستان ایتالو کالوینو می‌کنی. آرام بگیر. حواست را جمع کن. تمام افکار دیگر را از سر دور کن. بگذار دنیایی که تو را احاطه کرده در پس ابر نهان شود. این مضمونی از کتاب «اگر شبی از شب‌های زمستان مسافری»‌ از ایتالو کالوینو است که شاید بتوانیم آن را برای کتاب دیگر همین نویسنده با عنوان«ویکُنت دونیم‌شده» هم به کار ببریم.

کتاب «ویکُنت دونیم‌شده» درباره‌ ویکُنت مِداردو است که در ترابلا زندگی می‌کند. ویکُنت، در جنگ‌های قرن هفدهم، به ارتش مسیحی می‌پیوندد تا در مقابل امپراتوری عثمانی بجنگد. در روز اول حضورش در جنگ، ویکُنت با شلیک توپی به دونیم تقسیم می‌شود. و البته که زنده می‌ماند! نیمه‌‌های تن ویکُنت به دو قطب خیر و شر تبدیل می‌شوند و راه می‌‌افتند به سوی ترابلا تا هر کدام داستان خود را رقم بزنند. نیمه‌ شر ساکن قلعه می‌شود و نیمه‌ خیر به سوی مزرعه می‌رود. حضور پر ماجرای این دونیمه در ترابلا باعث شروع مشکلاتی در میان اهالی می‌شود و تا جایی پیش می‌رود که این دو، برای به دست آوردن عشق، رقیب یکدیگر می‌شوند.

به نظر شما ممکن است همان قدر که شر مطلق مضر است، خیر مطلق هم مشکل‌زا باشد؟

جایی در میانه‌ داستان از زبان یکی از شخصیت‌های داستان می‌شنویم: «نیمه‌‌ خوب به‌مراتب بدتر از نیمه‌ بد است.»

کتاب «ویکُنت دونیم‌شده» یک طنز اجتماعی است و می‌توان آن را در دسته ادبیات فانتزی قرار داد. به‌طورکلی، توجه به اقلیت‌ها در داستان‌های کالوینو جایگاه ویژه دارد. عاشق شدن دونیمه‌ ویکُنت محور اصلی داستان است. یکی از نکاتی که داستان روی آن تاکید دارد، مسری بودن خیر و شر میان مردم است. شاید بتوان گفت کتاب «ویکُنت دونیم‌شده»، به زبان نماد و استعاره‌، معضل اصلی انسان مدرن را نشان می‌دهد.

برای آنکه ببینیم سرانجام قصه‌ نیمه‌ها‌ی خیر و شر ویکُنت به کجاها می‌رسد، بیایید تا انتهای کتاب را کنار یکدیگر بشنویم.

راستی، «ویکُنت دونیم‌شده» شما را به قهقهه نمی‌اندازد، اما هنگام شنیدنش لبخند از لبتان نمی‌افتد. خصوصا که مهیار ستاری، گوینده و دوبلور حرفه‌ای، که سابقه خواندن بیش از پنجاه عنوان کتاب را دارد، تلاش کرده هنگام خوانش این اثر، روحیات ویکنت دونیم‌شده را نشان می‌دهد و حتی همان طنز پنهان اثر را در صدای خود داشته باشد.

شنیدن کتاب صوتی ویکنت دو نیم‌ شده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران داستان‌های کالوینو پیشنهاد می‌کنیم.

 درباره ایتالو کالوینو

ایتالو کالوینو در در کوبا به دنیا آمد؛ در پنج‌سالگی به ایتالیا رفت و بیشتر عمر خود را در این کشور سپری کرد. کالوینو در سال ۱۹۴۳ به نهضت مقاومت ایتالیا در جنگ جهانی دوم و بریگاد گاریبالدی، و پس از آن به حزب کمونیست ایتالیا پیوست. او در سال ۱۹۴۷ در رشته ادبیات از دانشگاه تورین فارغ‌التحصیل شد و سپس فعالیت حرفه‌ای خود را در روزنامه محلی حزب کمونیست آغاز کرد. او در ادامه با مجلات کمونیستی متعددی همکاری کرد.

کالوینو در طول حیات ادبی خود در ژانرهای گوناگونی همچون داستان کوتاه، رمان، مقاله و رساله علمی قلم زده است. او را باید نویسنده‌ای خلاق و نوآور دانست که داستان‌هایش مخاطب را به حیرت وا می‌دارد. از مجموعه داستان‌های او می‌توان به کوره راه لانه های عنکبوت، شوالیه ناموجود، ویکنت دوشقه، افسانه‌های ایتالیایی، بارون درخت‌نشین، چه کسی در دریا مین کاشت؟، سوداگری در ساخت و ساز، مارکو والدو و .... اشاره کرد.


نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۱۹۷٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۱۹۷٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۲,۰۰۰
۳۶,۴۰۰
۳۰%
تومان