دانلود و خرید کتاب معماری های شناختی با رویکرد اجتماعی رن سان ترجمه حامد ذاکری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معماری های شناختی با رویکرد اجتماعی اثر رن سان

کتاب معماری های شناختی با رویکرد اجتماعی

نویسنده:رن سان
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب معماری های شناختی با رویکرد اجتماعی

معماری های شناختی با رویکرد اجتماعی کتابی نوشته رن سارن با ترجمه حامد ذاکری است.

 درباره کتاب معماری های شناختی با رویکرد اجتماعی

این کتاب تلاش دارد تا فصل مشترک میان علوم شناختی و علوم اجتماعی را مشخص کند و در پی یافتن نقاط مشترک میان مدل‌سازی شناختی فردی و مدل‌سازی تقابل چندعاملی است. در چند سال اخیر، در این دو حوزه مددرسان، یعنی مدل‌سازی شناختی فردی (به‎ویژه معماری‌ شناختی) و مدل‌سازی تقابل چندعاملی (شامل مدل‌سازی اجتماعی و در سطحی گسترده‌تر مجموعه‌های چند‌عاملی)، رشد شگفت‌انگیزی مشاهده شده است. هرچند ممکن است فصل مشترک میان این دو حوزه، پیشرفت و توسعه مناسبی‌ نداشته باشد. دو حوزه یادشده، مبانی ذهنی اساسی بسیاری با خود به همراه دارند که می‌توانند همکاری اثرگذاری میان مدل‌سازی شناختی فردی و مدل‌سازی تقابل چندعاملی ایجاد کنند و موجب درک بهتر شناخت فردی و فرایندهای اجتماعی شوند.

ممکن است حوزه شناختی مورد مطالعه در علوم اجتماعی و شناختی از همان ابتدا مشخص باشد که ما بنای کار را بر این اساس می‌نهیم. رُن سان، استاد حوزه علوم شناختی انجمن «پلی‌تکنیک رنسیلایر» و پژوهشگر شناخته‌شده‌ای در این حوزه است. وی طرح‌های پژوهشی خود را برمبنای ذهن بشر پایه‌ریزی می‌کند و به‌تازگی مقاله‌ای با عنوان «دوگانگی ذهن» که در آن به کاوش فصل مشترک شناخت ضمنی و شناخت صریح پرداخته را منتشر کرده است. همچنین او دستیار سردبیر نشریه «پژوهش سیستم‌های شناختی» است و بر پژوهش شناختی یکپارچه تمرکز دارد.

خواندن کتاب معماری های شناختی با رویکرد اجتماعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پژوهشگران و دانشجویان رشته‌های معماری و علوم اجتماعی

 بخشی از کتاب معماری های شناختی با رویکرد اجتماعی

اِی‌سی‌تی-آر یک معماری‌ یکپارچه شناختی است که در طول سی سال گذشته در دانشگاه کارنگی ملون توسعه‌ یافته و در یک مقیاس دقیق، صدها پدیده مربوط به روان‌شناسی شناختی و ادبیات عوامل انسانی در آن محاسبه شده است. آخرین نسخه این معماری، اِی‌سی‌تی-آر۰/۵ است که یک معماری ماژولار است و از واحدهای تعاملی برای حافظه توصیفی، سیستم‌های ادراکی مانند واحدهای تصویری یا آوایی و سیستم‌های حرکتی مانند واحدهای دستی و گفتاری تشکیل شده است که همه این‌ موارد از طریق یک سیستم تولید مرکزی با یکدیگر هماهنگ شده‌اند. این دیدگاه قیاسی از شناخت، بازتاب‌دهنده محدودیت‌های کاربردی و پیشرفت‌های اخیر در علم عصب‌شناسی با توجه به بومی‌سازی کاربردهای مغز است. اِی‌سی‌تی-آر همچنین یک سیستم ترکیبی دوگانه است که یک سطح نمادین قابل کنترل که موجب تشخیص ساده کاربردهای شناختی پیچیده می‌شود را با یک سطح زیرنمادین که خودش را با ساختار نموداری محیط هماهنگ می‌کند تا ویژگی‌های طبقه‌بندی‌شده شناخت مانند تطبیق، نیرومندی و اتفاقی بودن را فراهم آورد وفق می‌دهد.

بخش مرکزی معماری اِی‌سی‌تی-آر‌، یک واحد تولیدی است. تولید می‌تواند با محتوای هر ترکیبی از حافظه‌های میانی، از جمله هدف که زمینه بحث و انگیزه‌های کنونی را در بر می‌گیرد؛ حافظه میانی بازیافت‌شده که آخرین مجموعه کُنده‌ای بازیافت‌شده از حافظه توصیفی را در بر می‌گیرد؛ حافظه‌های میانی بصری و شنوایی که اطلاعات حسگر کنونی را در بر می‌گیرد و حافظه میانی دستی که وضعیت کنونی واحد حرکتی را در بر می‌گیرد (مانند راه رفتن، شلیک کردن و...) انطباق پیدا کند. تولیدی که بالاترین میزان تطبیق را دارد انتخاب می‌شود تا تغییری در یک یا تعداد بیشتری از حافظه‌های میانی ایجاد کند که در عوض موجب روی دادن یک عمل در واحد(های) هم‌زمان می‌شود. این مسئله می‌تواند یک عمل خارجی (مانند حرکت) یا یک عمل داخلی (مانند درخواست اطلاعات از حافظه) باشد. بازیافت از حافظه که با یک تولید شروع می‌شود، مدلی را برای انطباق در حافظه توصیفی مشخص می‌سازد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۱ صفحه

حجم

۶٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۱ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان