دانلود و خرید کتاب بررسی نقش رنگ در گردشگری ایران و جهان علی بابا‌گپ‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بررسی نقش رنگ در گردشگری ایران و جهان اثر علی بابا‌گپ‌پور

کتاب بررسی نقش رنگ در گردشگری ایران و جهان

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بررسی نقش رنگ در گردشگری ایران و جهان

کتاب الکترونیکی بررسی نقش رنگ در گردشگری ایران و جهان نوشتۀ علی بابا‌گپ‌پور است و انتشارات مانیان آن را منتشر کرده است. کتاب بررسی نقش رنگ در گردشگری ایران و جهان، به معرفی پدیدۀ شهرهای رنگی در جهان و ایران پرداخته است.

درباره کتاب بررسی نقش رنگ در گردشگری ایران و جهان

معنی و مفهوم رنگ در ملل مختلف با یکدیگر متفاوت است. گردشگران با ورود به کشورهای مختلف با فرهنگ‌های جدیدی روبرو می‌شوند و همین ویژگی‌های متمایز است که برای گردشگران جذابیت ایجاد می‌کند. یکی از این تجارب متفاوت، استفاده از رنگ در سبک زندگی، معماری و اعتقادات کشورها است. شهرهای رنگی، شهرهایی هستند که به دلیل رنگ خاص ساختمان‌ها، میدان‌ها و یا دیوارهایشان، مشهور شده‌اند. این شهرها نه‌تنها چشم‌اندازی زیبا و جذاب را به نمایش می‌گذارند، بلکه داستان‌ها و فرهنگ‌هایی که پشت این رنگ‌ها نهفته است خود از جذابیت‌های آن مکان به‌حساب می‌آید. این رنگ‌ها ممکن است به دلایل تاریخی، مذهبی، سیاسی، اقتصادی یا حتی زیبایی‌شناسی انتخاب شده باشند. این رنگ‌ها می‌توانند هویت، احساسات، ارزش‌ها و اعتقادات مردم این شهرها را منعکس کنند.

در کتاب بررسی نقش رنگ در گردشگری ایران و جهان چند شهر رنگی در جهان معرفی شده و درباره دلایل و معانی این رنگ‌ها صحبت می‌شود. همچنین در پایان به معرفی روستای چنشت که یک روستای رنگی در کشورمان ایران است پرداخته می‌شود.

خواندن کتاب بررسی نقش رنگ در گردشگری ایران و جهان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به گردشگری مناسب است.

بخشی از کتاب بررسی نقش رنگ در گردشگری ایران و جهان

«شفشاون، شهر آسمانی مراکش، آبی   

این شهر کوچک که در شمال غرب مراکش و در کنار کوه‌های ریف قرار دارد، با دیوارهای آبی‌اش شهرتی جهانی دارد که رنگ این دیوارها برای جذب گردشگر بسیار مؤثر می‌ باشد. این شهر در سال ۱۴۶۱ میلادی توسط مردم بربری ساخته شد، در گذشته یک پناهگاه برای مسلمانان و یهودیان بود که از اسپانیا فرار کرده بودند. این مهاجران زنگ آبی را به عنوان نمادی از آسمان و خداوند انتخاب کردند و شروع به رنگ‌آمیزی خانه‌ها، کوچه‌ها و مساجد کردند.

این رنگ آبی همچنین خاصیتی خنک‌کننده و ضد حشره دارد که در شرایط گرم و مرطوب مراکش مفید است. هماهنگی و هارمونی در میان خانه‌های یک روستا می‌تواند یکی از جذابیت‌های آن باشد. شفشاون یکی از شهرهای توریستی مراکش است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این شهر با معماری سنتی و فرهنگ غنی خود، چشم‌اندازهای زیبا و عکس‌های نابی را به شما ارائه می‌دهد...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

حجم

۱۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان