دانلود و خرید کتاب در رکاب عمو عزرائیل سیدحسن شکری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در رکاب عمو عزرائیل اثر سیدحسن شکری

کتاب در رکاب عمو عزرائیل

نویسنده:سیدحسن شکری
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب در رکاب عمو عزرائیل

کتاب در رکاب عمو عزرائیل به‌قلم سیدحسن شکری را انتشارات روایت باران منتشر کرده است. این کتاب به شرح زندگی و خاطرات رزمندهٔ جانباز مجید برهمن می‌پردازد.

درباره کتاب در رکاب عمو عزرائیل

جنگ‌ها با تمام تلخی‌ها و رنج‌ها و مصائبی که بر زندگی تحمیل می‌کنند، از مهم‌‌ترین نقاط تلاقی انسان و تاریخ تلقی می‌شوند و هر جا که انسان باشد، تلخی و شیرینی، سختی و آسودگی و کوله‌باری از خاطرات هم هست. جنگ ۸سالهٔ ایران و عراق نیز از این تعبیر مستثنی نبوده و نشستن پای خاطرات رزمندگان آن هم از منظر تاریخی و هم از منظر درک تجارب مشترک انسانی از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. سید حسن شکری در کتاب در رکاب عمو عزرائیل راوی زندگی و خاطرات جانباز ۸۵ درصد، مجید برهمن است. مجید برهمن از اعضای لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله و از همرزمان شهید حاج حسین همدانی بوده و همین سابقه خاطرات او را خواندنی‌تر خواهد کرد.  

خواندن کتاب در رکاب عمو عزرائیل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به زندگی‌نامه‌ها و خاطرات و نیز کسانی که دوستدار ادبیات پایداری و دفاع مقدس هستند، از خواندن این کتاب لذت خواهند برد. 

بخشی از کتاب در رکاب عمو عزرائیل

«هرگــز از مــرگ‌ نترســیدم‌. از مفت‌مــردن‌ و تلف‌شــدن‌ ترســیدم‌. دیــر یــا زود ایــن‌ شــتر، جلــوی‌ خانــۀ‌ هرکــس‌ زانــو می‌زنــد. عاقبــت‌ همــۀ‌ مــا را بــه‌ مــرگ‌ دوخته‌انــد. حــالا کــه‌مــردن‌ اجبــاری‌اســت‌، دوســت‌ دارم‌ جــوری‌ بمیــرم‌ کــه‌ تــوی‌ یادهــا بمانــم‌. بارهــا چشم‌درچشــم‌ مــرگ‌ دوختــه‌ام‌. بارهــا قصــۀ‌ زندگــی‌ام‌ می‌توانســت‌ جایــی‌ در نوجوانی‌ و جوانــی‌ بــه‌ پایــان‌ برســد. تــا این‌جــای‌ زندگــی‌ کــه‌ مــن‌ ایســتاده‌ام‌، چنــد بــاری‌ نفــس‌ حضــرت‌ عزرائیــل‌ را پــس‌ گردنــم‌ احســاس‌ کــردم‌. دوســتان‌ زیــادی‌ را بــه‌ آن‌ حضــرت‌ ســپردم‌. امــا، تقدیــر خــودم‌ جــور دیگــری‌ رقــم‌ خــورد. قصــۀ‌ مــن‌ و عمــو عزرائیــل‌، قصــۀ‌ جــن‌ و بســم‌الله اســت‌. پیشانی‌نوشــتم‌ ایــن‌ بــود کــه‌ بمانــم‌ بــا تــن‌ و جانــی‌ خســته‌ از زخم‌هــای‌ بســیار. در کشــاکش‌ جنــگ‌ تحمیلــی‌، بــه‌ یــک‌ چشــم‌ و یــک‌ پــا و اعضــا و جوارحــم‌ چــوب‌ حــراج‌ زده‌ام‌، بلکــه‌ خــود خــدا خریدارش‌ باشــد. حالا با یک‌ چشــم‌، زل‌ زده‌ام‌ بــه‌ چشــم‌ حضــرت‌ عزرائیــل‌ کــه‌ این‌همــه‌ از تنــم‌ کنــده‌ اســت‌ و از رو نرفتــه‌ام‌. تــا کــی‌ و کجــا قســمت‌ افتــد و بنشــینم‌ تــرک‌ زیــن‌ او.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۶٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان