دانلود و خرید کتاب نهج‌ البلاغه شناخت سیدمحمدمهدی جعفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب نهج‌ البلاغه شناخت

کتاب نهج البلاغه شناخت نوشته سید محمدمهدی جعفری است. کتاب نهج البلاغه شناخت تلخیص و بازنویسی مباحثی از نهج‌البلاغه امام علی (ع) است.

درباره کتاب نهج‌ البلاغه شناخت

این کتاب برگرفته از نهج البلاغۀ امام علی (ع) گردآوری سید رضی (وفات ۴۰۶ ه.ق) است. سید رضی نهج البلاغه را در سال ۴۰۰ هجری گردآوری و در سه بخش سامان داد. بخش اول شامل خطبه‌‌ها و کلمات امیرالمؤمنین، بخش دوم نامه‌ها و بخش سوم حکمت‌ها می‌باشد.

محتوای معنوی و موضوعی نهج البلاغه، تفسیر و توضیح قرآن و احادیث پیامبر اکرم (ص)، و در واقع تبیین معارف اسلامی است. این اثر ارزشمند پس از قرآن و احادیث نبوی که خود الهام گرفته از این دو منبع عظیم است، از بزرگ‌ترین منابع آموزش انسانی است.

نهج البلاغه گزیده‌ای از سخنان امیرالمؤمنین است که در موقعیت‌ها و مناسبت‌های گوناگون بیان شده است. سید رضی در آن به شرح موضوعاتی چون توحید و معرفت، نبوت و هدایت، اسلام و قرآن، کائنات و خلقت، رهبری، سیاست، اقتصاد و اجتماع، موعظه و حکمت، احکام و عبادات، معاد و قیامت، دعا و تضرع و استغفار پرداخته است.

خواندن کتاب نهج‌ البلاغه شناخت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به متون دینی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۴۰۰/۰۸/۰۹

کتاب ۴۶۶ از کتابخانه همگانی ، کتابی مختصر ولی بسیار مفید در رابطه با مباحثی که امیرالمومنین علیه السلام بیان فرموده اند و سید رضی در نهج البلاغه جمع آوری نموده است.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
تومان