دانلود و خرید کتاب آموزش سواد رسانه‌ای در اتحادیه‌ی اروپا ترجمه سیدشهاب‌الدین ساداتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آموزش سواد رسانه‌ای در اتحادیه‌ی اروپا اثر سیدشهاب‌الدین ساداتی

کتاب آموزش سواد رسانه‌ای در اتحادیه‌ی اروپا

معرفی کتاب آموزش سواد رسانه‌ای در اتحادیه‌ی اروپا

کتاب آموزش سواد رسانه‌ای در اتحادیه‌ی اروپا به‌وسیله‌ی جمعی از کارشناسان ابعاد اجتماعی آموزش‌وپرورش جمع‌آوری شده است.

این کتاب دست‌اندرکاران رسانه و فرهنگ و آموزش سواد رسانه‌ای را با سیستم آموزشی سواد رسانه‌ای اروپا و سیاستگذاری‌های آنها در این کار آشنا می‌کند. 

فصل اول گزارش‌هایی درباره مفاهیم سیاسی و فرهنگی، اهداف، حوزه، سؤال تحقیق و خلاصه‌ای از شیوه روش‌شناسی را ارائه می‌کند.

فصل دوم درباره سواد رسانه‌ای توضیح می‌دهد و چارچوب‌های مختلف سواد رسانه‌ای را تعریف می‌کند و روی قابلیت‌های مختلف سواد رسانه‌ای به بحث می‌پردازد. این پنج مهارت اصلی که به‌عنوان چارچوب‌های سواد رسانه‌ای هستند در اروپا و ایالات‌متحده و سایر عرصه‌های بین‌المللی مشترک هستند: دسترسی، تحلیل / ارزیابی، خلق، تفکر / واکنش و طرز عمل / عاملیت. همچنین، جدیدترین مقالات درباره رویکردهای سواد رسانه‌ای و نحوه‌ی ارتباط توانش و مهارت با آموزش‌وپرورش را بررسی می‌کند. این فصل به‌عنوان پیش‌زمینه‌ای از نظر مفهومی برای بقیه گزارش‌ ارائه می‌شود.

فصل سوم درباره چالش‌هایی که آموزش‌وپرورش در مواجه با اطلاعات و «اخبار جعلی» دارند، بحث می‌کند. این فصل رویکردهای متنوعی را برای مقابله با چنین چالش‌هایی در سطح مدارس مورد بحث قرار می‌دهد (مانند رویکردهای تلقیح یا مراقبت و پرداختن به نظریه‌های توطئه) و روش‌های تدریس و یادگیری و تمارین در مدرسه در مواجهه با اطلاعات نادرست را بررسی می‌کند که می‌تواند به شکلی مؤثر از سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان پشتیبانی کند.

فصل چهارم بررسی مختصری درباره میزان سواد رسانه‌ای در برنامه‌های درسی مدارس در سراسر اروپا را ارائه می‌دهد. سپس، درباره شیوه‌های مؤثر آموزش و یادگیری سواد رسانه‌ای در مقطع ابتدایی و متوسطه، مانند رویکردهای رسانه / فناوری بحث می‌کند. رویکردهای دانش‌محور؛ روش‌هایی برای جمع‌آوری یا کنار هم گذاشتن شیوه‌های سواد رسانه‌ای مؤثر در مدرسه و خارج از مدرسه؛ شیوه‌های آموزشی و روش‌های ارزیابی سواد رسانه‌ای.

فصل پنجم شرایطی را برای اجرای موفقیت‌آمیز تدریس شیوه‌های مؤثر آموزش سواد رسانه‌ای در سطح مدرسه در نظر می‌گیرد. این شرایط شامل مواردی است که مربوط به آماده‌سازی معلمان، محیط مدرسه یا مشارکت محلی است (البته محدود به این موارد ذکر شده، نمی‌شود).

فصل ششم نتایج اصلی و سیاست‌گذاری‌های آموزش‌وپرورش اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را نشان می‌دهد. همچنین یافته‌ها و پیشنهادات کلیدی درباره چگونگی بهبود آموزش سواد رسانه‌ای در سطح آموزش ابتدایی و متوسطه را نیز ارائه می‌دهد.

 خواندن کتاب آموزش سواد رسانه‌ای در اتحادیه‌ی اروپا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه مسئولان و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش و مسءولان فرهنگی و رسانه‌ای .


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان