دانلود رایگان کتاب فطرت حسین علیپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فطرت اثر حسین علیپور

کتاب فطرت

نویسنده:حسین علیپور
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فطرت

کتاب فطرت به‌قلم حسین علیپور را انتشارات راه فطرت منتشر کرده است. این کتاب حاصل گردآوری سخنرانی‌های مؤلف در باب فطرت خداجوی انسان و روش‌های تقویت جنبه‌های الهی آن است.

درباره کتاب فطرت

انسان در تمامی مراحل زندگی نیازمند خودشناسی، بازبینی خویش و تربیت و تزکیهٔ نفس است و ازآنجاکه ذاتاً فطرتی خداجوی دارد، بهترین منبع برای طهارت و پرورش این فطرت الهی، مراجعه به احکام اسلامی و آیات قرآن است. کتاب فطرت مجموعه‌ای است از سخنرانی‌های نویسنده در سال‌های ۱۳۸۴ و ۸۵ که هم‌اکنون در ۶ فصل به تشریح ابعاد فطرت انسان و راه‌های گوناگون تربیت آن ازجمله دعا و توسل و مراقبه پرداخته و منبعی مناسب برای علاقه‌مندان به مباحث خودشناسی با تکیه بر آموزه‌های معنوی است.

خواندن کتاب فطرت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتاب‌های مذهبی و بحث‌های معنوی و معرفتی از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب فطرت

«بخش اول

فطرت و شناخت فطری خدا

انواع جلسات اخلاق

جلساتی که در خدمت شما خواهیم بود شبیه جلسات اخلاقی که در سطح شهر می‌بینید نخواهد بود. جلسات و روش‌های اخلاق عملی معمولاً به دو شکل هستند.

الف) از تلقین و روش‌های روان‌شناسی استفاده می‌شود تا صفات خوبی را ملکه کند و صفات رذیله‌ای را از فرد دور کند. این نوع اخلاق یک اخلاق خشک و بی روح می‌شود. اخلاقی که از آفت‌های نامرئی آسیب می‌بیند بدون آنکه خود انسان متوجه شود.

ب) براساس فطرت و شناخت حقیقت نفس شروع می‌شود و روش تربیتی‌ای است که نفس در اثر تربیت رشد می‌کند و صفات از آن بروز می‌کند نه اینکه از بیرون تحمیل شود.

منشأ اعمال انسان

منشأ عمل افراد مؤمن هم بر همین اساس به دو صورت است:

الف _ عادات و تعصبات

ب _ بینش درونی و معرفت باطنی و فطری

قرآن و روایات بر روش دوم دستور اکید دارند زیرا اخلاق تدین و عبادتی که براساس فطرت نباشد عبادت خدای خیالی است. مشابه اعراب جاهلی که با دست خود بت می‌تراشیدند و آن را با ایمان راسخ پرستش می‌کردند و محور زندگی و حاجت‌هایشان قرار می‌دادند. سؤال عجیبی که مطرح می‌شود این است که چگونه اعراب جاهلی اشتباهی به این بزرگی می‌کردند و آنچه را خود ساخته بودند، این گونه می‌پرستیدند؟ در جواب باید گفت ما هم همین کار را می‌کنیم آنها از سنگ بت می‌ساختند و ما در خیال و ذهن خود ساخته‌ایم. ریشهٔ اشکالات بزرگی مثل جبر و اختیار و عدل الهی و دعا و قضا و قدر و..... هم از همین اعتقاد به خدای خیالی است. وقتی خدایی هست و من هم هستم حتماً عقل چنین سؤالاتی می‌کند. اشتباه از اینجا است که ما به خدای خیالی توجه داریم. خدایی است و منی هم هست و جواب صحیح وقتی داده می‌شود که خدایی را بپرستیم که فطرت می‌شناسد.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۴۹ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۴۹ صفحه

قیمت:
رایگان