دانلود و خرید کتاب آن سوی آفتاب علی اکبر جعفری ندوشن
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب آن سوی آفتاب

کتاب آن سوی آفتاب نوشتۀ علی‌اکبر جعفری ندوشن در انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است. این کتاب نگاهی‌ست به زندگی امام خمینی(ره) و در مجموعۀ دانستنی‌های انقلاب اسلامی برای جوانان قرار دارد.

درباره کتاب آن سوی آفتاب

کتاب آن سوی آفتاب به شرح زندگانی امام خمینی(ره) پرداخته است. سید روح‌الله موسوی خمینی، مشهور به امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی، بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران و پیش از هر چیز یکی از مراجع تقلید شیعه بود. وی از ۱۳۴۱ خورشیدی مبارزۀ علنی علیه حکومت پهلوی را آغاز کرد که منجر به تبعید او به دو کشور ترکیه و بعد از آن عراق و در نهایت فرانسه شد. آیت‌الله خمینی سال‌ها در حوزۀ علمیه به تدریس و تألیف در علوم حوزوی و دینی مشغول بود. نظریۀ ولایت مطلقۀ فقیه که نظریه‌ای فقهی-سیاسی مبتنی بر باورهای تشیع است، مهم‌ترین نظریۀ او به شمار می‌رود و در همین راستا تلاش خود را برای ایجاد حکومت جمهوری اسلامی و قانون اساسی مبتنی بر این نظریه شکل داد. او در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ خورشیدی و با گسترش مبارزات مردم به ایران بازگشت و بعد از پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تا پایان عمر یعنی ۱۳ خرداد ۱۳۶۸، رهبر جمهوری اسلامی ایران بود.

کتاب آن سوی آفتاب در چهار فصل زندگی آیت‌الله خمینی را بررسی و توصیف کرده است. عنوان فصل‌ها عبارت‌اند از: طلیعه‌ آفتاب، طلوع‌ آفتاب‌، ظهور آفتاب‌ و غروب‌ آفتاب. در این کتاب، زندگی امام خمینی از میان خاطره‌ها، نامه‌ها و اسناد موجود، توصیف شده و بخشی از ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی و زندگی ایشان تبیین شده است. کتاب با شرح زندگی خصوصی امام از خمین آغاز می‌شود و در آن، اجداد ایشان معرفی می‌شوند. تلاش امام در آموختن علوم دینی، تزکیه نفس و خدماتش در ارتباط با مردم از دیگر مطالب کتاب است که خواننده را با محل تولد و زیست ایشان آشنا می‌کند و در طی آن عوامل تأثیرگذار در توفیق و سعادتمندی ایشان تبیین شود. زندگی امام در میان خانواده‌اش نیز بخشی دیگری از این کتاب است.

خواندن کتاب آن سوی آفتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های تاریخی و زندگی‌نامه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آن سوی آفتاب

«آن‌ سوی‌ آفتاب‌» حاصل‌ انس‌ و الفت‌ مریدانه‌‌ی نگارنده‌ی‌ جوان‌ با روح‌ كبریایی‌ حضرت‌ امام‌ است‌، گرچه‌ مدعی‌ پاسخ‌ گفتن‌ به‌ همه‌‌ی سؤالات‌ نیست‌ ولی‌ تلاش‌ می‌كند تا از میان‌ خاطره‌ها، نامه‌ها و اسناد موجود، پاره‌ای‌ از ویژگی‌ها و ابعاد عظیم‌ این‌ شخصیت‌ تاریخ‌ساز قرن‌ را بازگو كند. بدین‌منظور با نگارش‌ بخش‌هایی‌ از زندگی‌ خصوصی‌ حضرت‌ امام‌، از خمین‌ و آبا و اجداد حضرتش‌ آغاز می‌كند و سپس‌ سیر تلاش‌ او را در آموختنِ‌ درسِ‌ دین‌، تزكیه‌ی‌ نفس‌ و خدمت‌ به‌ خلق‌ پی‌‌می‌گیرد تا بلكه‌ ضمن‌ آشنایی‌ با محل‌ رویش‌ و پرورش‌ آن‌ روح‌ الهی‌، عوامل‌ توفیق‌ و سعادتمندی‌اش‌ را نیز در پی‌ بیاورد. زندگی‌ حضرتش‌ در خانواده‌ با همسر و فرزندان‌ و نوادگان‌، بخشی‌ دیگر از این‌ نوشتار است‌ و آنگاه‌ شرح‌ مهجوری‌ و مشتاقی‌ مردم‌ در سوگ‌ رحلت‌ جانسوز آن‌ عزیز سفر كرده‌، پایان‌بخش‌ این‌ دفتر خواهد شد، گرچه‌ حكایت‌ هم‌چنان‌ باقی‌ است‌.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۹۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۸۹۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان