دانلود و خرید کتاب استیو جابز پم پولاک ترجمه محمدرضا افضلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب استیو جابز

کتاب استیو جابز نوشتۀ پم پولاک با ترجمۀ محمدرضا افضلی در انتشارات فنی ایران (کتاب‌های نردبان) به چاپ رسیده است. این کتاب در مجموعۀ کی؟ چی؟ کجا؟ قرار دارد. کتاب‌های این مجموعه حاوی دانستنی‌های علمی و سرگذشت‌نامۀ افراد مشهور برای کودکان ۹ تا ۱۵ سال است.

درباره کتاب استیو جابز

کی؟ چی؟ کجا؟. کلمه‌های پرسشی این مجموعه، دانستنی‌های زیادی در خود جای داده است؛ از شخصیت‌های بزرگ تا رویدادهای مهم و مکان‌های شگفت‌انگیز. اینجا قرار است دربارۀ استیو جابز یکی از چهره‌های مهم و تأثیرگذار در حوزۀ فناوری قرن بیستم صحبت شود، کسی که رؤیاپردازی‌های بی‌پایانش او را به این جایگاه رساند.

استیون پال جابز در  ۲۴ فوریهٔ ۱۹۵۵ به دنیا آمد. او کارآفرین، مخترع، بنیان‌گذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت رایانه‌ای اپل و یکی از چهره‌های پیش‌رو در صنعت رایانه بود. جابز در ۱۹۷۶، زمانی که ۲۱ساله بود به‌همراه دوستش استیو وازنیک ۲۶ساله، شرکت اپل را تأسیس کردند. اولین رایانهٔ شخصی‌ای که شرکت اپل به بازار معرفی کرد، اپل I نام داشت. یک سال پس از آن در ۱۹۷۷ اپل II نیز راهی بازار شد. در ۱۹۸۵ طی یک اختلاف مدیریتی، جابز اپل را ترک و در همان سال شرکت نکست را تأسیس کرد. از مهم‌ترین محصولات شرکت نکست می‌توان به نکست کامپیوتر اشاره کرد که بعدها میزبان اولین مرورگر وب شد. در ۱۹۹۶ شرکت اپل، شرکت نکست را به مبلغ ۴۲۹ میلیون دلار خرید. طی این معامله استیو جابز، مجدداً به اپل بازگشت. از اتفاقات مهم پس از این مسئله در اپل می‌توان به معرفی آی‌پاد در ۲۰۰۱، پرده‌برداری از آی‌تیونزاستور در ۲۰۰۳ و معرفی آی‌فون و آی‌پد در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ اشاره کرد.

در میانۀ سال‌های فعالیتش و در ۱۹۸۶، جابز یک گروه گرافیکی را از بخش گرافیک کامپیوتر لوکاس فیلم خرید. پس از خرید این بخش، شرکت پیکسار متولد شد که نام آن از ترکیب پیکسِر و رادار الهام گرفته شده بود. پیکسار توانست فیلم‌های پویانمایی موفقی بسازد. در سال ۲۰۰۶ شرکت والت دیزنی، پیکسار را خرید. پس از این معامله جابز به سهام‌دار اصلی والت دیزنی تبدیل شد و به عضویت هیئت مدیرهٔ آن درآمد.

در اکتبر ۲۰۰۳ سرطان لوزالمعده جابز تشخیص داده شد و در اوت ۲۰۱۱، او از سمت مدیرعاملی اپل استعفا داد. تیم کوک، از مدیران ارشد اپل، مدیرعامل شد و جابز به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره به فعالیت‌هایش ادامه داد. استیو جابز در نهایت بر اثر عوارض ناشی از سرطان لوزالمعده، در تاریخ چهارشنبه ۵ اکتبر ۲۰۱۱ در سن ۵۶سالگی درگذشت. او یک جملۀ معروف دارد که می‌گوید: «در ۳۳ سال اخیر، هر روز صبح به آینه خیره شدم و از خودم پرسیدم که اگر امروز آخرین روز زندگی‌ام باشد، همان کاری را که تا الان می‌خواستم انجام دهم، ادامه خواهم داد یا نه؟ هر زمان که پاسخ این سؤال در چند روز متوالی منفی می‌شد، می‌دانستم که باید چیزی را تغییر دهم.»

کتاب استیو جابز در ۸ فصل نوشته شده است. عنوان فصل‌ها عبارت‌اند از: فصل ۱:بزرگ شدن در دره؛ فصل ۲: تولد اپل؛ فصل ۳: بالا و پایین- و بیرون؛ فصل ۴: نکست چیست؟؛ فصل ۵: تا بی‌نهایت و بعد از آن؛ فصل ۶: بازگشت به اپل؛ فصل ۷: طور دیگر فکر کن؛ فصل ۸: افتخاری بسیار بزرگ. خواننده در این کتاب مصور با جزئیات زندگی و تصمیم‌های این نابغۀ عرصۀ فناوری آشنا خواهد شد.

خواندن کتاب استیو جابز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم.

به کودکان و نوجوان دوستدار دانستنی‌ها و سرگذشت‌نامه‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۲۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۵۸,۰۰۰
۲۹,۰۰۰
۵۰%
تومان