دانلود و خرید کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ بن هاروویتز ترجمه سعید قدوسی‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ اثر بن هاروویتز

کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ

معرفی کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ

کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ از بن هاروویتز یکی از کتاب‌های موثر حوزه‌ی استارتاپ و تجارت است که به بیان نکات مهم رهبری یک سازمان و چگونگی ساخت فرهنگ‌ لازم برای موفقیت سازمان می‌پردازد. این کتاب با نام اصلی «شما اعمالتان هستید: چگونه فرهنگ کسب و کار خود را ایجاد کنید» برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ منتشر شده است. کتاب به‌طور کل به این نکته اشاره دارد که آنچه شما می‌گویید بسیار کمتر از آنچه انجام می‌دهید اهمیت دارد.

انتشارات آریاناقلم این کتاب را با ترجمه سعید قدوسی نژاد منتشر کرده است.

درباره کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ اثر بن هاروویتز

بن هاروویتز در کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ به یک سوال اساسی برای هر سازمان اشاره می‌کند و به آن پاسخ می‌دهد و آن سوال این است که «چگونه در سازمان خود فرهنگی را که می‌خواهید ایجاد و حفظ می‌کنید؟» از نظر هوروویتز، فرهنگ نحوه تصمیم‌گیری یک شرکت است و به همین خاطر ساختن فرهنگ مناسب برای شرکت امر مهمی به حساب می‌آید.

خلاصه کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ

بن هاروویتز در کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ سخن خود را با بررسی چهار نمونه‌ی تاریخی رهبری شروع می‌کند و سپس توضیحات خود در حیطه‌ی تکنیک‌های فرهنگ سازمانی را با مثال‌هایی امروزی ادامه می‌دهد. در فصول اولیه دیدگاه رهبرانی چون چنگیزخان و توسن لوورتور مطرح می‌شود و پس از آن رهبران امروزی مانند رید هستینگز رئیس نتفلیکس و هیلاری کیلیتون بررسی می‌شوند. در این فصول بن هاروویتز به مخاطب نشان می‌دهد که این رهبران امروزی چگونه از شیوه‌های رهبری و مدیریت نمونه‌های تاریخی استفاده می‌کنند. پس از شرح مساله با مثال از رهبران شهیر تاریخی و امروزی، در بخش دوم کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ بن هاروویتز به‌صورت گام‌به‌گام به خواننده کمک می‌کند تا شخصیت خود و استراتژی خود را برای ساختن فرهنگ مناسب سازمان خود بشناسد و از این شناخت برای ساخت فرهنگی که سازمان را در مسیر موفقیت قرار می‌دهد استفاده کند. سپس هاروویتز به بیان چالش‌هایی که ممکن است مخاطب در مسیر ساختن فرهنگ سازمانی با آن روبه‌رو شود و شیوه‌های برطرف کردن آن می‌پردازد و در نهایت فهرستی از اصول اساسی فرهنگ‌ها اشاره می‌کند.

خرید و دانلود کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این کتاب به همه کسانی که در حوزه مدیریت و سازمان‌دهی فعالیت می‌کنند، از جمله مدیران، کارشناسان منابع انسانی، مشاوران، کارشناسان و دانشجویان مدیریت، پیشنهاد می‌شود. همچنین، این کتاب برای افرادی که به یادگیری فرهنگ سازمانی و به‌کارگیری نکات مهم موفقیت در حوزه‌ی تجارت علاقه‌مند هستند نیز توصیه می‌شود.

چرا باید این کتاب با ترجمه سعید قدوسی‌نژاد را بخوانیم؟

بن هاروویتز در کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ به بیان نکات مهم مدیریت و موفقیت تجاری پرداخته است و در این بین به مخاطب کمک می‌کند تا با شناخت شخصیت خود و استراتژی خود بتواند فرهنگ مناسب سازمان برای شرکت خود را ارائه دهد. توصیه‌های هاروویتز و راه‌کارهای بیان‌شده در این کتاب به همراه مثال‌های شفاف از نمونه رهبری‌های مختلف این کتاب را به یک راهنمای کاملا مناسب برای مخاطب به دنبال بهبود سیستم سازمانی خود تبدیل کرده است که خواندن آن به‌ویژه برای مدیران تازه‌کار استارتاپ‌ها و تجارت‌های مختلف که در پی قرار گرفتن در مسیر موفقیت هستند لازم و تاثیرگذار است.

درباره بن هاروویتز

بن هاروویتز، کارآفرین، سرمایه‌گذار و نویسنده برجسته آمریکایی متولد ۱۳ ماه جون سال ۱۹۶۶ است. او یکی از بنیانگذاران شرکت سرمایه‌گذاری «اندرسون-هاروویتز»‌ است که در سال ۲۰۰۹ به همراه مارک اندرسون تاسیس نموده است. این شرکت به دلیل سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فناوری مهم مانند فیس‌بوک، Airbnb و Lyft شناخته شده است. بن هاروویتز لیسانس خود در رشته‌ی علوم کامپیوتر را از دانشگاه کلمبیا در سال ۱۹۸۸ و مدرک کارشناسی ارشد خود در همان رشته را در سال ۱۹۹۰ از UCLA دریافت کرد. هاروویتز فعالیت خود را همان سال به‌عنوان مهندس در سیلیکون ولی آغاز کرد و پس از سال ۱۹۹۵ به‌عنوان مدیر محصول به مارک اندرسون در نت اسکیپ پیوست. این همکاری در نهایت منجر به شراکت این دو در شرکت «اندرسون-هاروویتز»‌ گشت.

پیش از تاسیس شرکت «اندرسون-هاروویتز»،‌ بن هاروویتز یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل شرکت Opsware بود، او همچنین یکی از بنیانگذاران شرکت Loudcloud در سال ۲۰۰۱ نیز بوده است. هاروویتز همچنین نویسنده‌ای پرکار است و چندین کتاب در زمینه کارآفرینی و رهبری نوشته است. از جمله این کتاب‌ها می‌توان به «مشکل سخت درباره چیزهای سخت: ساختن یک کسب‌وکار هنگامی که پاسخ‌های آسانی وجود ندارد» و «فرهنگ ساختن فرهنگ» اشاره کرد. هاروویتز به دلیل توصیه‌های صریح و شفاف خود به کارآفرینان مشهور است و بینش او در جامعه فناوری بسیار مورد توجه است.

فصل‌های کتاب و چکیده‌ی هر فصل

کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ از بن هاروویتز شامل یازده فصل است. در فصل اول، «مقدمه: شما اعمالتان هستید»، هاروویتز به شرح ایده‌ی اصلی کتاب و توضیح روندی که در طول کتاب طی خواهد کرد پرداخته است. پس از مقدمه کتاب به دو بخش تقسیم می‌شود. در فصول مربوط به بخش اول هاروویتز با ذکر مثال‌هایی از چهار نمونه‌ی رهبری تاریخی نکات مهم حوزه‌ی مدیریت را مطرح می‌کند و به دنبال آن چگونگی رهبری رهبران مشهور امروزی را بررسی می‌کند و در بخش دوم با تکیه بر نکات بخش اول به بیان نکات مهم ساختن فرهنگ سازمانی مناسب برای قرار گرفتن در مسیر سازمانی می‌پردازد.

فصول «فرهنگ و انقلاب: قصه توسن لوورتور»، «کاربردهای قصه‌ی توسن لوورتور»، «طریقت جنگجویان»، «طریقت جنگجویی دیگر: قصه‌ی شاکا سنگور»، «کاربردهای قصه شاکا سنگور»، «چنگیزخان، استاد همه‌پذیری»، و فصل «همه‌پذیری در دنیای امروز» فصل‌های مربوط به بخش اول هستند که در هرکدام ماجرای رهبری یک نمونه‌ی تاریخی و نکات مفید و کاربردی آن ماجرا شرح داده شده است. پس از این بخش، هاروویتز در فصل «خودتان باشید:‌ فرهنگتان را طراحی کنید» نکات مهم رسیدن به فرهنگ دلخواه سازمانی را بیان می‌کند. در این فصل هاروویتز به شرح این نکته‌ی مهم می‌پردازد که برای طراحی فرهنگ دلخواهتان باید پیش از همه شناخت کاملی از خودتان، سازمانتان و فرهنگ ایدئالی که برای سازمان خود در نظر دارید داشته باشید تا با به‌کارگیری این شناخت بتوانید در مسیر موفقیت قرار بگیرید.

فصل «حالت‌های خاص و درس‌آموخته‌ی عینی» شامل چالش‌ها و نکاتی است که مخاطب در مسیر طراحی و اجرای فرهنگ سازمانی مدنظر خود ممکن است با آن روبه‌رو شود. در این فصل هاروویتز با بهره‌گیری از تجربیات خود و دیگران راه‌حل‌هایی برای مواجهه با این چالش‌ها و حالت‌های خاص ارائه کرده است. در نهایت بن هاروویتز در فصل «جمع‌بندی» به بیان سه فضیلت بسیار مهم فرهنگی که تقریبا برای هر سازمان و شرکتی مفید است می‌پردازد. این سه فضیلت عبارت‌اند از: اعتماد، پذیرش اخبار بد و وفاداری. پس از مطرح کردن این سه فضیلت و شرح اهمیت آن‌ها برای سازمان و فرهنگ سازمانی، هاروویتز فهرستی از نکات مهمی که مخاطب در حین ساختن فرهنگ خود باید آن‌ها را در نظر داشته باشد ارائه می‌دهد و بر این نکته تاکید می‌کند که هدف داشتن بهترین فرهنگ برای سازمان است و این بهترین فرهنگ لزوما کامل‌ترین فرهنگ نخواهد بود.

درباره‌ی انتشارات آریاناقلم و حوزه‌ی تخصصی آن

کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ‌ نوشته‌ی بن هاروویتز که به همت سعید قدوسی‌نژاد به فارسی ترجمه شده است، به کوشش انتشارات آریانا قلم و با نام اولیه «به عمل کار برآید»، منتشر شده است. انتشارات آریاناقلم از جمله ناشران مهم حوزه‌ی کسب‌وکار و مدیریت است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرده است. این انتشارات که بیش از ۱۳۰ جلد کتاب مربوط به حوزه‌ی کسب‌وکار و مدیریت را منتشر و روانه‌ی بازار کرده است، فعالیت خود را زیر نظر گروه پژوهشی صنعتی آریانا شروع کرده و تاکنون آن را ادامه داده است. گروه پژوهشی صنعتی آریانا از سال ۱۳۸۰ به‌عنوان مشاور بیش از ۸۰ مجموعه و سازمان مختلف فعالیت داشته است.

بخشی از متن کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ

«برای رسیدن به فرهنگ دلخواهتان، قبل از هرچیز باید بدانید چه می‌خواهید. به نظر بدیهی می‌رسد و بدیهی هم است؛ به نظر ساده هم می‌رسد، اما ساده نیست. از بین بی‌نهایت انتخابی که وجود دارد، چطور می‌خواهید فرهنگی را طراحی کنید که سازمانتان را به مزایای مورد نیازش برساند، به محیط کاری‌اش افتخار کنید و از همه مهم‌تر، واقعاً بشود اجرایش کرد؟

چند نکته را در ذهن داشته باشید:

- چه شرکتتان استارتاپ باشد و چه صد سال قدمت داشته باشد، همیشه باید به فکر طراحی فرهنگتان باشید. فرهنگ، مثل سازمان مادرش، برای رویارویی با چالش‌های جدید باید تکامل پیدا کند.

- تمام فرهنگ‌ها الهام‌بخش‌اند. من با هزاران شرکت کار کرده‌ام. هیچ‌کدام هرگز به همخوانی یا هماهنگی فرهنگیِ کامل نرسیده‌اند. در هر شرکتی که کمی بزرگ شده باشد، همیشه تخطی‌هایی وجود دارد. قرار نیست بی‌عیب‌ونقص باشیم، کافی است از دیروز بهتر شویم.

- الهام گرفتن از فرهنگ‌های دیگر ایرادی ندارد، اما هرگز سعی نکنید راه رفتن سازمان دیگری را تقلید کنید. فرهنگ باید از جان‌ودل خودتان آمده باشد تا سرزنده و پایدار بماند.

خودت باش

در اولین گام برای طراحی فرهنگ موفق، باید خودتان باشید. کار ساده‌ای نیست.

در سال ۱۹۹۳، چارلز بارکلیِ بسکتبالیست گفته بود: «من الگوی کسی نیستم. صرفاً چون می‌توانم توپ را به سبد بدوزم قرار نیست بچه‌هایتان را بزرگ کنم.» این عبارت به مذاق خیلی‌ها خوش آمد و شرکت نایک از روی آن یک کمپین تبلیغاتی ساخت. وقتی این کمپین حسابی معروف شد، خبرنگاری از حکیم اولاجوان، هم‌تیمی بارکلی، پرسید آیا او هم الگوی کسی نیست؟ اولاجوان جواب داد: «من الگو هستم.»

اولاجوان توضیح داد که چارلز بارکلی در خلوت و در ملأ عام زمین تا آسمان فرق می‌کند. او گفت چون جلو بردن چنین شخصیت دوگانه‌ای خیلی دشوار بود، بارکلی همیشه دنبال راه فراری از این وضعیت می‌گشت. چون فکر نمی‌کرد واقعاً همان آدمی است که ان‌بی‌ای از او انتظار دارد، وقتی برای مهمانی بیرون می‌رفت، خوش‌گذرانی را از حد می‌گذراند. اولاجوان گفت خودش برعکس است: شخصیتش در فضاهای خصوصی و عمومی دقیقاً یکی است؛ برای همین واقعاً الگوست.»

نظرات کاربران

وحید
۱۴۰۲/۰۴/۲۰

به نظرم از کتاب قبلی هاروویتز بهتر و کاربردی‌تر هست‌ش، اما کماکان باید یادمان باشد که با یک منبع علمی طرف نیستیم و ذوقیات نویسنده هم بسیار در نوشتن این کتاب موثر بوده.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
یکی کردن حرف و عمل شاید سخت‌ترین مهارت دنیا باشد.
A.dokhanian
نظامی‌ها جملهٔ معروفی دارند که می‌گوید اگر چیزی پایین‌تر از سطح استاندارد ببینی و کاری نکنی، استاندارد جدیدی وضع کرده‌ای. این حرف برای فرهنگ هم صادق است؛ اگر چیزی خلاف فرهنگ ببینی و خودت را به ندیدن بزنی، فرهنگ جدیدی ایجاد کرده‌ای
A.dokhanian
تشخیص فرهنگ مطلوب دشوار است؛ نه‌تنها باید بدانید شرکتتان دارد به کدام سمت می‌رود، بلکه باید مسیر رسیدن به آن هدف را هم پیدا کنید.
ثمینه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۹۴,۰۰۰
۶۵,۸۰۰
۳۰%
تومان