دانلود و خرید کتاب سر کلاس با کیارستمی ترجمه سهراب مهدوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سر کلاس با کیارستمی اثر پال کرونین

کتاب سر کلاس با کیارستمی

معرفی کتاب سر کلاس با کیارستمی

چاپ دهم کتاب سر کلاس با کیارستمی نوشتهٔ پال کرونین و ترجمهٔ سهراب مهدوی و حاصل ویراستاری توفان گرکانی و غزاله یعقوبی است. چاپ و نشر نظر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر شما را با فلسفهٔ عباس کیارستمی و سینمای شاعرانهٔ او آشنا می‌کند.

درباره کتاب سر کلاس با کیارستمی

کتاب سر کلاس با کیارستمی (چاپ دهم) یک کتاب غیرداستانی و آموزشی است که به قلم پال کرونین (کارگردان سینما) تدوین و گردآوری و با پیشگفتاری از «مایک لی» (کارگردان سینما) آغاز شده است. کتاب از دید راوی اول‌شخص (یعنی عباس کیارستمی) نوشته شده و در آن این کارگردان مهم سینمای ایران، خطاب به هنرجویان کارگاه‌های فیلمسازی خود، از تجربیاتش در زندگی هنری پرده برداشته و از فیلم‌سازی سخن گفته است. مایک لی، این کتاب را خشت بنای ادبیات سینمایی دانسته است. در این کتاب شاهد تکنیک‌های فیلم‌سازی هستید؛ تکنیک‌هایی که در کارگاه‌های آموزشی عباس کیارستمی و طی ۱۰ سال کنار هم جمع شده‌اند. این کتاب برای همهٔ کسانی است که به هنر، به‌معنای کلی آن عشق می‌ورزند و سینما را راهی به‌سوی آن می‌دانند. این کتاب به زبان‌های ترکی و چینی ترجمه شده است.

می‌دانیم که عباس کیارستمی، ساخت فیلم‌هایی همچون «خانهٔ دوست کجاست؟»، «زندگی و دیگر هیچ»، «زیر درختان زیتون»، «کلوزآپ»، «طعم گیلاس»، «باد ما را با خود خواهد برد»، «ده»، «شیرین»، «کپی برابر اصل» و «مثل یک عاشق» را در کارنامهٔ خود دارد. او چهره‌ای ایرانی و جهانی و بین‌المللی بوده و جوایز سینمایی گوناگونی دریافت کرده است. او فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان، تدوینگر، شاعر، عکاس، گرافیست، نویسنده، تهیه‌کننده و نقاش ایرانی است که در اول تیر ۱۳۱۹ به دنیا آمد. از سال ۱۹۷۰ میلادی به فعالیت در سینما روی آورد و بیش از ۴۰ فیلم سینمایی، کوتاه و مستند ساخت. او در کنار سهراب شهید ثالث و پرویز کیمیاوی از جمله فیلم‌سازان موج نو در ایران محسوب می‌شود. سادگی، سبک مستندگونه، حذف کارگردان، بهره‌گیری از کودکان به‌عنوان نقش اول و قهرمان فیلم، استفاده از فضاهای روستایی، شاعرانگی و گفت‌وگوی شخصیت‌ها برخی از ویژگی‌های قابل‌توجه ساخته‌های عباس کیارستمی به شمار می‌روند. روزنامهٔ گاردین در سال ۲۰۱۱ میلادی و در یک گزارش، فهرستی از ۴۰ کارگردان بزرگ معاصر سینمای جهان را منتشر کرد که نام عباس کیارستمی در جایگاه ششم این فهرست قرار گرفت؛ همچنین در سال ۲۰۱۵ بود که کیارستمی با فیلم مشهور «کلوزآپ» (Close Up) در رده‌بندی برترین هنرمندان و فیلم‌های قارهٔ آسیا در لیست ۱۰ هنرمند و اثر شاخص قاره حضور داشت. به‌گفتهٔ چاپ و نشر نظر، کارهای کتاب سر کلاس با کیارستمی زیر نظر خودِ عباس کیارستمی به انجام رسید؛ در واپسین روزهای حیات او.

خواندن کتاب سر کلاس با کیارستمی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران هنر سینما و افرادی که می‌خواهند عباس کیارستمی را بیشتر بشناسند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سر کلاس با کیارستمی

«کیارستمی به‌خوبی آگاه است که در جایگاه شاگرد، ما همان اندازه از یکدیگر می‌آموزیم که از آموزگار. برای همین هم، ساختن مداوم فیلم در بستر کار گروهی را بهترین روش برای آموزش ظرافت‌های فیلمسازی می‌داند. کارگاه‌های او این بستر را فراهم می‌کند. در این کارگاه‌ها ایده‌ها آبیاری می‌شود و فیلم‌های کوتاه در کوتاه مدتی سر از خاک برمی‌آورد. خطابه‌ای در کار نیست. به جایش، گروهی -ترجیحاً آنانی که تجربه‌ای در این زمینه دارند- به‌گردهم‌آمده و حلقه‌ای را شکل می‌دهند که در میانه آن تصمیم‌ها گرفته و کارهایی پدیدار می‌شود. در این حلقهْ تنوع آرا و پذیرا بودن جهش‌های متعدد به ناشناخته و جلسات نقد و بررسی به کیارستمی اجازه می‌دهد که بینش خود را در میان بگذارد، عینک مَجاز ما را از غبار پندارها پاک کند تا نگاهی تازه به موضوع‌مان بیاندازیم.»

نظرات کاربران

کاربر 7528937
۱۴۰۲/۱۱/۰۷

عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۵۸,۸۰۰
تومان