دانلود و خرید کتاب هنر رهایی از فشارهای زندگی آدری آکون ترجمه ندا مصدقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر رهایی از فشارهای زندگی اثر آدری آکون

کتاب هنر رهایی از فشارهای زندگی

معرفی کتاب هنر رهایی از فشارهای زندگی

کتاب هنر رهایی از فشارهای زندگی نوشتهٔ آدری آکون و ایزابل پایلو و ترجمهٔ ندا مصدقی و غزاله ابراهیمیان و ویراستهٔ سارا بحری است و کتاب کوله پشتی آن را منتشر کرده است. پنج گام برای دستیابی به آرامش در این کتاب آمده است.

درباره کتاب هنر رهایی از فشارهای زندگی

استرس، دغدغهٔ فردا، دل‌مشغولی و نگرانی بخش‌هایی جدانشدنی از زندگی امروز در جامعهٔ کنونی ما هستند. در اطرافمان مردان خسته از کار، جوانان بی‌انگیزه، زنان پر از دلهره و نوجوانان مضطرب از فشار درس و آینده، میان‌سالان متحیر از تغییرات بسیار دیده می‌شوند. به‌راستی چه می‌شود کرد؟ آیا شیوه‌ای وجود دارد تا بتوانیم از پس این گرانی‌ها، فکر و خیال‌ها و اخبار ناخوشایند برآییم؟ در شرایط دشوار معیشتی می‌توانیم راهی برای خوشبختی بیابیم؟ آیا می‌توانیم خودمان را از زیر بار فشارهای زندگی رها کنیم؟ بله! کتاب هنر رهایی از فشارهای زندگی می‌تواند به شما کمک کند!

نه به فشارهای زندگی، به این معنا نیست که بی‌برنامه زندگی کنیم، دست از تلاش بکشیم و از هنجارها چشم بپوشیم و فقط تنها انگیزه‌مان، کسب لذت بیشتر باشد. با مطالعهٔ این کتاب می‌توانیم «قدم اول» را برای خوشبختی برداریم. مسئولیت «حال خوش» خود و افراد تحت تکفلمان را بر عهده بگیریم تا از فشارهای زندگی رها شویم. روابط کاری سمی را متوقف کنیم و از ایجاد فشار بر فرزندانمان دست برداریم. درنهایت رشد کنیم و تمام انرژی‌مان را در پروژه‌هایمان به‌کار گیریم تا به شکوفایی برسیم.

این کتاب در پنج فصل یا پنج گام تدوین شده است تا به خواننده کمک کند خود را از فشارها رها کند. تمرین‌های ساده داده شده است تا در مسیر تغییر، کوتاه‌ترین روش و سریع‌ترین راه‌حل‌ها انتخاب شود. نثر این اثر بسیار جالب و همراه با طنز است تا بتوانید خود را به‌آرامی و با شیرینی از فشارهای زندگی رها کنید، به‌مرور یاد بگیرید چگونه در اوج شرایط نابسامان محیطی و فشارهای زندگی شادکام باشید و در دام افسردگی، اضطراب و دیگر آسیب‌های روانی نیفتید. این کتاب به‌نظر می‌رسد می‌تواند جزء جدانشدنی در زندگی هر فردی در جامعهٔ کنونی ما باشد تا در مسیر رشد و پیشرفت خود را از فشارهای زندگی رها کند. 

در این کتاب، پنج گام اساسی آمده که به ما اجازه می‌دهد از اسارت خویشتن و دیگران درآییم و خود را از فشارها رها کنیم. این گام‌ها عبارت‌اند از:

* گام نخست

چگونه اظهار وجود کنیم ولی به فردی زورگو تبدیل نشویم؟

* گام دوم

بیاییم قبول کنیم که کامل نیستیم ولی سرخورده نشویم.

* گام سوم

قبل از شروع، تفکر و شیوهٔ کارتان را تغییر دهید.

* گام چهارم

خود واقعی‌مان باشیم، حتی با دندان مصنوعی! از خودمان ردی بر جای بگذاریم.

* گام پنجم

خوشبختی‌های کوچک بسازیم حتی اگر کارهای جزئی را هم بلد نیستیم!

خواندن کتاب هنر رهایی از فشارهای زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که احساس می‌کنند از پس فشارهای سرسام‌آور زندگی برنمی‌آیند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب هنر رهایی از فشارهای زندگی

«ابراز وجود یعنی بتوانیم آنچه را که واقعاً برایمان سودمند است با جرئت بازگو کنیم. اما برای اطلاع از آنچه واقعاً برایمان مفید است لازم است بتوانیم نیازهای واقعی‌مان را بشناسیم و آنها را تجزیه‌وتحلیل کنیم. اغلب برایمان دشوار است که اجازه دهیم حس درونی‌مان به ما جهت دهد. این میل واقعاً تمایل درونی و واقعی خود ماست؟ آرزوهای من، همان آرزوهای پدر و مادرم، همسرم یا فرزندانم نیست؟ ذهن ما سخن می‌گوید و تحلیل می‌کند، گزینش می‌کند، ژرف‌بینی می‌کند، استنتاج می‌کند و دائماً در حال استدلال است و آنچه را که شنیده تحلیل و دسته‌بندی می‌کند. به‌ویژه اگر دیگران شما را به رگبار بگیرند که «این کار واقعاً برایت مفید است»، «باید دقیق‌تر به قضیه نگاه کنی»، فقط خودتان باید تشخیص دهید چه چیزی واقعاً برایتان مفید است و درعین‌حال به آنچه درونتان است رجوع کنید. گاهی به آن حس غریزی نیز گفته می‌شود که ما به‌عنوان «برداشت درونی» از آن یاد می‌کنیم. تابه‌حال برایتان پیش آمده است در شرایطی قرار بگیرید که همه‌چیز کاملاً بر وفق مرادتان باشد ولی ناگهان حس ناخوشایندی بر شما چیره شود؟ دل‌شوره بگیرید، احساس خفگی کنید و دلتان بخواهد هرچه زودتر فرار کنید؟ ما یاد گرفته‌ایم که به این نشانه‌های کوچک توجهی نکنیم و آنها را به‌عنوان علائم اختلال گوارشی قلمداد کنیم: «ببین! عجیب است! معده‌درد دارم. حتماً چیزی خورده‌ام که نتوانسته‌ام هضمش کنم.» ولی باید نگاه درستی داشته باشیم. ممکن است این سنگینی معده دقیقاً از زمانی شروع شده باشد که همکارتان در برابر رئیستان تذکری نابجا ولی به‌ظاهر موجه به شما داده است. ذهنتان می‌تواند این نشانه‌ها را به‌خوبی دریافت کند. حس ششم یا حس غریزی شما بهتر از تصورتان عمل می‌کند فقط به شرطی که این نکته را قبول کنید که باید نشانه‌های حس غریزی را جدی گرفت و درک کرد. نباید سریع دنبال علتی بیش از حد معقول و منطقی بود. توجه داشته باشید که افراد به‌ظاهر روان‌شناس می‌گویند: «کمرت درد می‌کند؟ علت این کمردرد، از اعصاب است!» بله. بی‌شک چنین است ولی شاید من بیرون‌زدگی دیسک در ستون فقراتم دارم که این‌گونه آزارم می‌دهد!

پس همیشه باید بین دیدگاه کاملاً منطقی - عقلانی و دیدگاه کاملاً روان‌شناسانه تعادل را رعایت کرد. فقط تجربیاتتان می‌توانند به‌عنوان راهنما در خدمتتان باشند. بنابراین اگر پس از صرف هر غذا در منزل خانوادهٔ همسرتان دچار سردرد میگرنی می‌شوید، احتمالاً ممکن است این مشکل ریشهٔ روانی داشته باشد.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۱۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۷۱۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۴۹,۵۰۰
تومان