دانلود و خرید کتاب گالیوم آرسناید (GaAs) و سلول های خورشیدی عادل دولت‌آبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گالیوم آرسناید (GaAs) و سلول های خورشیدی اثر عادل دولت‌آبادی

کتاب گالیوم آرسناید (GaAs) و سلول های خورشیدی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب گالیوم آرسناید (GaAs) و سلول های خورشیدی

کتاب گالیوم آرسناید (GaAs) و سلول های خورشیدی نوشتۀ عادل دولت‌آبادی است. این کتاب را انتشارات نگار تابان منتشر کرده است.

درباره کتاب گالیوم آرسناید (GaAs) و سلول های خورشیدی

در کتاب گالیوم آرسناید (GaAs) و سلول های خورشیدی به موضوعاتی مانند پیل‌های خورشیدی و نیمه‌هادی‌های گالیوم آرسناید و نیمه‌هادی‌های شبیه‌ساز صحبت می‌شود. سلول‌های خورشیدی با حامل‌های داغ یکی از بارزترین نمونه‌های این‌گونه سلول‌هاست که توجّه و کوشش بسیاری از محققین را به خود جلب کرده است. به همین منظور در این قسمت به معروفی اجمالی این سلول می‌پردازیم: در این سلول، به طور مفهومی، از اتّصالت گزینش گر استفاده می‌شود تا حامل‌های بار پرانرژی (داغ)، قبل از این‌که به میزان قابل‌توجهی سرد شوند، استخراج شوند. سرد شدن هنگامی رخ می‌دهد که حامل‌های تولید شده برخوردهای غیر کشسانی با اتم‌های نیمه‌هادی پیدا می‌کنند. حال اگر حامل‌ها قبل از این‌که شانس برخوردهای غیر کشسان با اتم‌های شبکه را بیابند، استخراج شوند می‌توان از سرد شدن آن‌ها و اتلاف توان جلوگیری نمود

خواندن کتاب گالیوم آرسناید (GaAs) و سلول های خورشیدی را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به مباحث انرژی و تکنولوژی‌های آن می‌توانند این کتاب را مطالعه کنند. دانشجویان رشته‌های مهندسی برق و الکترونیک می‌توانند از این کتاب برای تحقیق و پژوهش استفاده کنند.

بخش‌هایی از کتاب گالیوم آرسناید (GaAs) و سلول های خورشیدی

اثر فوتوولتاییک اولین‌بار در سال ۱۸۳۹ توسط بکویهرل، فیزیک‌دان فرانسوی، به‌صورت تجربی نشان داده شد. پس از آن چارلز فریتز در سال ۱۸۸۳ توانست اوّلین سلول خورشیدی حالت جامد را بسازد. او نیمه‌هادی سلنیم را با لایۀ نازکی از طلا پوشانده بود تا بتواند یک پیوند شکل دهد و با این کار توانسته بود به بازده ۱% دست یابد. در سال ۱۹۴۶ راسل اُهل موفّق شد یک سلول خورشیدی با پیوند مدرن بسازد. بااین‌حال اوّلین سلول خورشیدی کاربردی در سال ۱۹۵۴، در آزمایشگاه بل p-n ساخته شد. چاپین، فولر و پیرسون برای ساخت این سلول از یک پیوند نفوذی سیلیکون استفاده کرده توانستند به بازده ۶% دست یابند.

سلول‌های پیشرفتة اوّلیه با استفاده از ویفرهای سیلیکن و ژرمانیوم به دست آمدند. پس از آن سلول‌هایی ساخته شدند که در آنها از لایه‌های نازک سیلیکون یا دیگر نیمه‌هادی‌ها به‌جای ویفر استفاده می‌شد. هم اکنون علاوه بر این دو نوع سلول خورشیدی از سلول‌های متعدّد دیگری چون سلول‌های پلیمری، ارگانیک، رنگ‌دانه‌های (حسّاس شده با رنگ)، چند پیونده و... بهره گرفته می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۲۳ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۲۳ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان