دانلود و خرید کتاب سنتور به گویش صبا اسماعیل تهرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سنتور به گویش صبا اثر اسماعیل تهرانی

کتاب سنتور به گویش صبا

انتشارات:انتشارات معین
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سنتور به گویش صبا

کتاب سنتور به گویش صبا اثری از اسماعیل تهرانی است که دستگاه‌های شور و آوازهای بيات ترک و ابوعطا را تشریح می‌کند. این اثر همراه با تجزيه و تحليل نكته‌های آن و تطبيق با چهار روايت مطرح در انتشارات معین منتشر شده است. 

درباره کتاب سنتور به گویش صبا

سنتور به گویش صبا، تشریح دستگاه شور و آوازهای ابوعطا و بیات ترک است. اسماعیل تهرانی در این کتاب شیوه استاد ابوالحسن صبا، موسیقی دان بزرگ موسیقی ایرانی، را در نوازندگی ساز سنتور بیان کرده است و آن را همراه با تجزیه و تحلیل نکته‌ها و تطبیق با چهار روایت مطرح، ارائه کرده است. ابوالحسن صبا یک چهره برجسته در موسیقی ایران زمین است. او را می‌توان یکی از چهار ابر مرد موسیقی نوین ایران دانست. ابوالحسن صبا به همراه علینقی وزیری، روح الله خالقی و حسین دهلوی از پایه‌گذاران این وادی در ایران است. او آثار برجسته‌ای مانند دوره‌هایی بر آموزش ویولن، سنتور، سه تار از خود به جا گذاشته است و قطعاتی زیبا و دلنشین خلق کرده است.

کتاب سنتور به گویش صبا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب سنتور به گویش صبا اثری است برای تمام علاقه‌مندان به موسیقی ایرانی و تمام نوازندگان ساز سنتور.

درباره اسماعیل تهرانی 

اسماعیل تهرانی، موسیقی‌دان، آهنگساز و رهبر ارکستر ایرانی، ۲۸ فروردین ۱۳۲۷ در تهران به دنیا آمد. در دوران کودکی صدای سه تار احمد عبادی و پیانو مرتضی محجوبی را از رادیو شنید و به این ترتیب به موسیقی ایرانی علاقه‌مند شد. علاقه او به ساز سنتور نیز با دیدن تکنوازی سنتور حسین ملک از تلویزیون شکل گرفت. در سال ۱۳۳۹ و با تشویق پدرش به هنرستان موسیقی ملی وارد شد و سنتور را به عنوان ساز تخصصی‌اش انتخاب کرد. در هنرستان موسیقی ملی موفق شد از محضر اساتیدی همچون محمد حیدری، حسین ملک، حسین تهرانی، خانم حق نظریان، داود جعفری و… بهره ببرد. در سال ۱۳۴۶ از هنرستان موسیقی فارغ‌التحصیل شد و یک سال بعد در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران مشغول به تحصیل در رشته آهنگسازی شد. 

در دانشگاه تهران نیز استادانی مانند توماس کریستین داوید و علیرضا مشایخی داشت. او برای یادگرفتن ردیف موسیقی ایرانی نزد نورعلی برومند رفت و در سال ۱۳۶۳ برای ادامه تحصیل در رشته آهنگسازی به اتریش مهاجرت نمود. در اتریش در آکادمی موسیقی وین تحصیل کرد و پس از آن به آمریکا رفت تا به عنوان رهبر اکستر درس بخواند. 

اسماعیل تهرانی در سال ۱۳۷۹ به ایران برگشت و در اسفند ۱۳۹۵ رهبری «ارکستر شهر» را بر عهده گرفت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

قیمت:
۴۳,۰۰۰
تومان