دانلود کتاب صوتی سرگور اوزلی با صدای کاظم طباطبایی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سرگور اوزلی اثر فریدون زند فرد

دانلود و خرید کتاب صوتی سرگور اوزلی

انتشارات:واوخوان
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی سرگور اوزلی

کتاب صوتی «سرگور اوزلی» نوشتهٔ فریدون زند فرد با گویندگی کاظم طباطبایی در واوخوان منتشر شده است. سرگور اوزلی اولين سفير انگليس در ايران است که طراح عهدنامه گلستان بين ايران و روسيه بود و در تحمیل عهدنامه‌ گلستان به ایران سهم عمده و مهمی داشت. این کتاب با محوريت عهدنامه گلستان به بررسی شخصيت و کارهای اوزلی می‌پردازد. بیشتر عمر گور اوزلی به پژوهش در فرهنگ مشرق زمین گذشت. در این زمینه، خصوصاً باید به نظارت او بر چاپ گلستان سعدی در لندن اشاره نمود؛ اما از برهه‌ای به بعد، اوزلی به فعالیت سیاسی علاقه‌مند شد و  به مرور از ادیب و دانشمندی محترم، به یک دیپلمات بدل شد. 

درباره کتاب سرگور اوزلی

 نویسنده در نگارش کتاب از تنها زندگی‌نامه‌ اوزلی که توسط کشیش انگلیسی به نام جیمز رینولوز نوشته شده، بهره‌ بسیار برده است. در واقع کتاب ترکیبی است از ترجمه‌ و تحقیق در آن قسمت است. سرگور اوزلی نخستین سفیر انگلیس به مفهوم امروزی آن است که در آغاز سده‌ نوزدهم طی ماموریتی به دربار فتحعلی شاه قاجار راه یافت. در دربار قاجار، او به عنوان سفیر بریتانیا دستور داشت که ایران را در برابر سلطه‌ تزارهای روس مصون نگاه دارد تا این سرزمین بدل به حائلی بین هندوستان که مستعمره بریتانیا بود و امپراتوری روسیه گردد. خطر تسلط روسیه بر ایران زیاد بود و گور اوزلی می‌بایست راهی برای پایان جنگ ایران و روسیه می‌یافت تا جلوی پیشرفت امپراتوری روسیه به سمت ایران گرفته شود. او مقدمات مصالحه‌ای بین دو کشور را فراهم کرد که منجر به انعقاد معاهده‌ گلستان شد.

کتاب صوتی سر گور اوزلی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مطالعهٔ تاریخ ایران پیشنهاد می‌شود.

درباره فریدون زندفرد

فریدون زندفرد در سال ۱۳۰۴ در تهران به دنیا آمد و به سال ۱۳۹۸ چشم بر جهان فرو بست. وی دوره کارشناسی را در دانشکده حقوق دانشگاه تهران گذراند و درجات کارشناسی ارشد و دکترا را در رشته‌ علوم سیاسی از دانشگاه نیویورک در ایالات متحده آمریکا کسب کرد. او نویسنده و سفیر سابق ایران در کشورهای عراق، پاکستان و کویت بود.

بخشی از کتاب صوتی سر گور اوزلی

تابستان دیگر به پایان رسیده بود و هوای پاییزی، خصوصاً بعد از غروب آفتاب، در دشت و دمان محسوس می‌نمود. سفیر و همراهان در چهاردهم اکتبر، اصفهان را از طریق کاشان و قم، به طرف تهران ترک می‌کنند. از آن پس مسیر هیئت از مسیر دشت و کویر می‌گذشت. روزها گرم بود و شب‌ها سرد، و ستارگان هم بی‌دریغ، هر شب کویر را چراغانی می‌کردند و شب چون روز می‌نمود به تهران نزدیک می‌شدند. هنگامی که کاروان به حاشیه‌ی کویر قم نزدیک می‌شود، یادداشت سفیر اشاره به واقعه‌ای دارد که گرچه از دنیای سیاست فاصله‌ی زیادی دارد، ولی ذکرش حداقل، برای تغییر مقال شاید بی‌فایده نباشد.

نظرات کاربران

فواد انصاری
۱۴۰۱/۰۵/۲۹

با هدف خواندن یک زندگینامه سراغ این کتاب رفتم اما تنها بیست درصد آن به زندگی و کارهای اوزلی به صورت شخصی می پرداخت. اگر چه از خواندن کتاب پشیمان نیستم یک توفیق اجباری حاصل شد تا به سال 1800

- بیشتر
کاربر 7092138
۱۴۰۲/۰۹/۰۲

اگه یک ستاره کم دادم دلیلش این بود که تصور اینگونه بود که کتاب شامل خاطرات اوزلی باشه که نبود. با مطالعه کتاب و یا گوش دادن آن پی بر اهمیت دانستن تاریخ برای یکا و یک ایرانی خواهیم برد. متاسفانه

- بیشتر

زمان

۸ ساعت و ۲۷ دقیقه

حجم

۴۶۵٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۲۷ دقیقه

حجم

۴۶۵٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۳,۰۰۰
تومان