دانلود کتاب صوتی جنگی که جونمو نجات داد با صدای زهرا لطفی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جنگی که جونمو نجات داد اثر آوای چیروک

دانلود و خرید کتاب صوتی جنگی که جونمو نجات داد

معرفی کتاب صوتی جنگی که جونمو نجات داد

کتاب صوتی جنگی که جونمو نجات داد نوشته کیمبِرلی بروبیکر بردلی است که با صدای زهرا لطفی منتشر شده است. این کتاب داستان دختری است که از دست مادر بی‌رحمش فرار می‌کند. 

درباره‌ کتاب جنگی که جونمو نجات داد

کتاب جنگی که جونمو نجات داد داستان زندگی دختر نوجوانی است که به دلیل یک معلولیت در پاهایش نمی‌تواند راه برود. داستان در سال ۱۹۳۹ سال آغاز جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد، زمانی که نگاه جامعه به معلولان جسمی مثبات نبوده و آنها را از نظر هوشی هم دست کم می‌گرفتند. یکی از پاهای آدا مشکل دارد و نمی‌تواند راه برود. مادر کار می‌کند اما با آدا بسیار بی‌رحم است. او آدا را در خانه زندانی کرده است و به او اجازه نمی‌دهد بیرون برود. او آدا را مایه خجالت می‌داند و به او هیولا می‌گوید و مدام تحقیرش می‌کند. آدا تمام جهان را فقط از پنجره خانه می‌بیند و هیچ چیز از جهان اطرافش نمی‌داند. تنها امید او به زندگی برادر کوچکش است اما وقتی برادرش بزرگ می‌شود و به مدرسه می‌رود آدا می‌فهمد که باید کاری برای خودش بکند و بدون اطلاع مادر و با پنهان کردن درد و سختی شروع به تمرین راه رفتن می‌کند. با شروع جنگ جهانی دوم برای محافظت از بچه‌ها ان‌ها را به مناطق روستایی می‌فرستند. آدا تنها امیدش این است که مادر او را همراه برادرش جیمی به منطقه‌ امن بفرستد. اما مادر باز هم او را تحقییر می‌کند و سعی می‌کند جلوی رفتن او را بگیرد. او با برادرش فرار می‌کند و به همراه کودکان دیگر سوار قطار می‌شود. هیچکس این دو بچه لاغر و کثیف را نمی‌پذیرد و ماموران دولت مجبور می‌شوند آن‌ها را به خانم اسمیت بسپارد. خانم اسمیت با پدرش مشکل دارد، به آدا فرصت می‌دهد که توانایی‌هایش را بشناسد و اعتماد به نفسش را به دست آورد و خود را دوست بدارد.

این کتاب در فهرست ۲۰۱۷ کتاب‌های برگزیده برای کودکان با نیازهای ویژه دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان معرفی شده است.

شنیدن کتاب جنگی که جونمو نجات داد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

مخاطب این کتاب کودکان و نوجوانان و بزرگسالانی که به داستان‌های دوران جنگ علاقه دارند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره کیمبِرلی بروبیکر بردلی

کیمبرلی بروبیکر بردلی، متولد ۲۴ جون ۱۹۶۷، نویسنده آمریکایی کتاب‌های کودک و نوجوان است. بردلی در ایالت ایندیانا به دنیا آمد و برای تحمل مشکلات پیرامونش، خیلی زود به کتاب و کتابخوانی علاقه‌مند شد. او برای تحصیل در رشته شیمی به کالج اسمیت در ماساچوست رفت. بردلی علاقه زیادی به شیمی داشت اما زمانی که یکی از هم اتاقی‌هایش او را مجاب کرد که در دوره ی مبانی ادبیات کودک شرکت کند، بلافاصله عاشق داستان‌های کودک و نوجوان شد. بردلی به تشویق استادش، نوشتن کتاب‌های کودک و نوجوان را آغاز کرد. کیمبرلی بروبیکر بردلی اکنون به همراه همسر و دو فرزندش در مزرعه‌ای در بریستول زندگی می‌کند.

بخشی از کتاب جنگی که جونمو نجات داد

مامان گفت: « بهتره زودتر چای منو درست کنی. یه کم دیگه می‌رم سر کار.» این را گفت و لب تخت نشست و شروع کرد به درآوردن جوراب‌هایش دو تا پای سالمش جلو صورتم تکان می‌خوردند.

چشم مامان. صندلی دم پنجره‌ام را هل دادم تا لکه خون را بپوشاند. در طول اتاق خزیدم و حواسم بود که زخم دلمه بسته پای لنگم را از تیررس چشم مامان دور نگه دارم. خودم را از صندلی دوممان بالا کشیدم، گاز را روشن کردم و کتری را گذاشتم روی آن مامان گفت: « کمی هم نون و کره برام بیار. یه کمم برای برادرت بیار.» خندید و ادامه داد: اگه چیزی باقی موند، می‌تونی از پنجره بندازی بیرون، ببینی این استفان وایت از غذات خوشش می‌آد یا نه. نظرت چیه؟

چیزی نگفتم. دو تکه بزرگ نان بریدم و بقیه‌اش را گذاشتم پشت ظرف شویی. درهرصورت جیمی تا رفتن مامان برنمی‌گردد و همیشه و همیشه هم هرچه غذا مانده باشد با من قسمت می‌کند.

وقتی چای حاضر شد، مامان آمد لیوانش را بردارد. گفت: « دختر، این جوری نیگا نکن‌ها! فکرشم نکن که بتونی منو دور بزنی. خیلی شانس آورده‌ای که همین الانشم تحملت می‌کنم. اصلاً نمی‌تونی تصورشو بکنی که اوضاع چقدر ممکنه بدتر از این بشه.

برای خودم هم لیوانی چای ریخته بودم. جرعه‌ای سر کشیدم و چای داغ را حس کردم که از گلو تا شکمم را می‌سوزاند. مامان شوخی نداشت، ولی خب؛ من هم دیگر شوخی نداشتم.

نظرات کاربران

کاربر 3202501
۱۴۰۰/۰۷/۲۵

من به پیشنهاد چند نفر برای آشنایی با تفکرات و دید بچه هایی که وارد خانواده جدیدی میشن این کتاب رو خریدم، داستان خیلی جذابه، و بر خلافه نظراتی که اینجا خوندم، گوینده خیلی خوب حس و حال کارکتر اصلی

- بیشتر
کتاب گوش‌کن
۱۴۰۰/۰۷/۲۳

داستان خوبی در مورد کودکانی که تروما را پشت سر گذاشته‌اند. متاسفانه صدای گوینده بسیار بد و لحن ایشان اغلب اشتباه است نسخه صوتی را اصلا پیشنهاد نمی‌کنم.

رزماری
۱۴۰۱/۱۱/۱۶

کتاب جالبیه به نظرم هم انگیزشی هم عاشقانه بود و هم دیدی جامعه شناسانه و روانشناسی داشت از خواندنش حتما لذت خواهید برد شک نکنید ✌️✌️✌️

nika 10
۱۴۰۰/۰۸/۰۶

من ۹سالمه و برام جالبه از گوش کردنش لذت میبرم من از کره خوشم آمد و تلاش کردن دختره برام عجیب و جالب بود مخصوصا با دردی که داشت

کاربر ۳۵۲۷۳۱۶
۱۴۰۱/۰۴/۲۱

خود کتاب عالیه اما صوتیش رو پیشنهاد نمیکنم

Kaksumi tamaki
۱۴۰۲/۱۰/۲۸

من این کتابو دارم و پیشنهاد میکنم بخونید چون خیلی جذابه ولی بهتره بخوریدش قیمت زیادیم نداره از اینجا ارزون تره

زمان

۹ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۸۰۲٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۹ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۸۰۲٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۴۳,۵۰۰
۲۱,۷۵۰
۵۰%
تومان