دانلود و خرید کتاب درباره‌ی حقیقت و ناحقیقت؛ نوشته‌های منتخب فریدریش نیچه فردریش نیچه ترجمه نیلوفر آقاابراهیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درباره‌ی حقیقت و ناحقیقت؛ نوشته‌های منتخب فریدریش نیچه اثر فردریش نیچه

کتاب درباره‌ی حقیقت و ناحقیقت؛ نوشته‌های منتخب فریدریش نیچه

نویسنده:فردریش نیچه
گردآورنده:تیلور کارمن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب درباره‌ی حقیقت و ناحقیقت؛ نوشته‌های منتخب فریدریش نیچه

«درباره‌ی حقیقت و ناحقیقت» منتخب نوشته‌های یکی از اثرگذارترین و پرمخاطب‌ترین اندیشمندان دنیا، فریدریش نیچه است. نیچه در این نوشته‌ها درباره ماهیت و ارزش حقیقت سخن می‌گوید.متن‌ها در این کتاب جوری طبقه‌بندی شده‌اند که سیر تکامل اندیشه‌های نیچه را به سوی دقیق‌تر شدن و پیچیده‌تر شدن نشان می‌دهند.به گفته تیلور کارمن، گردآورنده این متون، نظرات نیچه دربارهٔ حقیقت، از تردید شک‌اندیشانه دربارهٔ دست‌یافتنی بودن و حتی قابل فهم بودن آن، به سمت پرسش‌هایی عمیق‌تر و بدیع‌تر دربارهٔ ارزش حقیقت، حرکت کرده است.

 بخشی از کتاب:«چقدر شگفت‌انگیز و تازه و با این همه چقدر وهم‌آلود و کنایه‌آمیز! این‌گونه است احساس من نسبت به تمامت هستی؛ احساسی برخاسته از دانایی من. برای یاری رساندن به خودم دریافته‌ام که آدمیت کهن و حیوانیت کهن، در واقع، سراسر عصر نخستین و گذشتهٔ همهٔ موجودات احساس‌مند، پیوسته سروده‌اند، عشق ورزیده‌اند، کینه ورزیده‌اند، نتیجه‌گیری کرده‌اند – به‌ناگهان در میانهٔ این رویا از خواب بیدار شدم، اما تنها تا آن اندازه بیدار و هوشیار که می‌دانستم همچنان خواب می‌بینم و برای این که نابود نشوم باید همچنان خواب ببینم: درست همان‌گونه که آن‌کس که در خواب راه می‌رود، برای این که سقوط نکند باید همچنان در خواب بماند.»

معرفی نویسنده
عکس فردریش نیچه
فردریش نیچه
آلمانی | تولد ۱۸۴۴ - درگذشت ۱۹۰۰

فردریش نیچه فیلسوف بزرگ قرن نوزدهم میلادی و خالق آثاری مانند فراسوی نیک و بد است که اثری ویژه در تکوین اندیشه و روشنفکری روزگار نو در غرب گذاشت. او که ابتدا به لغت‌شناسی تمایل نشان داد، خیلی زود و در آغاز جوانی کرسی استادی دانشگاه بازل را در این رشته به خود اختصاص داد. او در همان سنین جوانی به فلسفه اشتغال یافت و آثار سترگ فلسفی خویش را برای اندیشه‌ی تشنه‌ی بشر در روزگار پسامدرنیته به ارمغان آورد. همچون شکوفایی‌اش، زوال عقل و خاموشی او نیز خیلی زود و در سن ۴۵ سالگی آغاز شد.

نظرات کاربران

محمد مهدی
۱۳۹۹/۱۲/۰۳

به نظر ترجمه خوبی است و انتخاب متنها نیز کارگشاست. آیا واقعا ما در پی یافتن حقیقت هستیم یا به دنبال گزینش حقایق سودمندیم و یا اساسا حقیقت ساخته اراده ماست؟

mohamadreza amirian
۱۴۰۰/۱۲/۱۶

محتوای کتاب از نوشته های منتخب نیچه هست در باب کتابهای مختلفش. من حس خیلی خوبی داشتم از خوندن این‌کتاب و خیلی خیلی لذت بردن از عمق نظراتش. نقطه ضعف این کتاب بنظرم ترجمش بود، نمیگم‌همه جای کتاب ضعیف بود اما

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

حجم

۸۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان