دانلود و خرید کتاب ایده های انقلابی تاریخ سینما دیوید پارکینسون ترجمه محمد ارژنگ
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ایده های انقلابی تاریخ سینما اثر دیوید پارکینسون

کتاب ایده های انقلابی تاریخ سینما

انتشارات:چتر فیروزه
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ایده های انقلابی تاریخ سینما

کتاب ایده های انقلابی تاریخ سینما به‌قلم دیوید پارکینسون و ترجمهٔ محمد ارژنگ را انتشارات چتر فیروزه منتشر کرده است. این کتاب مجموعه‌ای است از واژگان و مفاهیم مرتبط با دنیای سینما که با توضیحات دقیق و مفصل همراه با تصویر و مثال به خواننده در درک فضای صنعت سینما کمک می‌کند.

درباره کتاب ایده های انقلابی تاریخ سینما

این کتاب هم به‌نوعی تاریخ سینماست (چون تحول سینما را در بستر زمان بررسی می‌کند) و هم یک دایره‌المعارف واژگان و مفاهیم است که در مدخل‌هایی نسبتاً مفصل صد نقطهٔ عطف سینما را در طول عمر صدوچندساله‌اش بررسی کرده و از آن‌ها مثال آورده است. واژه‌نامه‌ای که در پایان کتاب آورده شده نیز به جامع بودنش افزوده است. این کتاب درواقع مجموعه‌ای است از تعریف و بسط اصطلاحات و تمامی تجهیزات و ملزومات و کلمات مرتبط به صنعت سینما که راهنمای مناسبی برای شناخت بیشتر این هنرصعنت است و باب آشنایی حرفه‌ای و دقیق با آن را فراهم می‌کند.

خواندن کتاب ایده های انقلابی تاریخ سینما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان و فعالان سینما و همهٔ کسانی که دغدغهٔ آشنایی با اصطلاحات سینمایی را دارند، از مطالعهٔ این کتاب لذت خواهند برد.

بخشی از کتاب ایده‌ های انقلابی تاریخ سینما 

«فانوس های جادو

این فانوس‌ها عناصر اصلی‌ای را که بعدتر در آپارات‌های فیلم می‌بینیم در خود دارند. منبع نور سازوکاری برای حرکت دادن تصویر درون یک جعبهٔ تاریک و عدسی‌هایی برای فشردن و پخش تصویر روی یک پرده به‌عنوان یک شکل اولیه از سرگرمی‌های جمعی این فانوس‌ها همچنین مقدمه‌ای بودند برای تجربیات داستان‌گویی فیلم‌سازانی که در پس آن آمدند. امروزه نام‌های کریستیان هاخنس آتانازیوس کیرشه و توماس ولینستاین حتی برای سینماگران پرتجربه هم چندان معنایی ندارند. در صورتی که این دانشمندان قرن هفدهمی در توسعهٔ فانوس جادو نقش بارزی داشتند. شکل اولیه‌ای از آپارات‌های فیلم که چند ناشناس از سوی و اوورن با آن شاهان و رعایا را در سراسر اروپا و از اوایل سال‌های ۱۷۰۰ تا اواخر ۱۸۶۰ مبهوت خود کرده بودند؛ اما با وجودی که کار آنها مخاطبان را برای شکلی از سرگرمی جمعی آماده کرد که در آن تصویر روی پرده انداخته می‌شود. اما این اتفاق به دست مخترعان بعدتری به تحقق پیوست مثل هنری لنگدون چایلد و آبه موئنیو که فنون داستان‌گویی را ابداع کردند فنونی که نهایتاً منجر به شکل گرفتن نخستین تصاویر متحرک شدند. نمونه‌هایی مشابه فانوس فانتاز مگوریا متعلق به اتین گسپر روبر در پاریس (۱۷۹۳ - ۱۸۳۷) و نمایش‌های انستیتوی سلطنتی پلی تکنیک در لندن (۱۸۳۸ - (۱۸۸۱) پیشرفت‌های قابل توجهی را به دست آوردند. البته تصاویر هنرمندانهٔ پرظرافت و تمام‌رنگی فانوس جادو که در ۱۸۹۵ موجود بود.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۴۵۶ صفحه

حجم

۱۶٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۴۵۶ صفحه

قیمت:
۶۸,۰۰۰
تومان