دانلود و خرید کتاب از مجاهدین تا منافقین مهدی حق بین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب از مجاهدین تا منافقین

کتاب از مجاهدین تا منافقین نوشتهٔ مهدی حق بین است. انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی شرحی بر سیر تاریخی سازمان مجاهدین خلق از آغاز تاکنون.

درباره کتاب از مجاهدین تا منافقین

مهدی حق بین در کتاب از مجاهدین تا منافقین سیر تاریخی سازمان مجاهدین خلق از آغاز تاکنون را بیان کرده است. سازمان مجاهدین خلق ایران نام یک گروه سیاسی - نظامی است که در سال ۱۳۴۴ با هدف سرنگونی رژیم پهلوی تأسیس شد. این سازمان تحت‌تأثیر سرکوب قیام مردمی ۱۵ خرداد در جریان تدوین استراتژی به مبارزهٔ مسلحانه رسید و به تدریج شیوهٔ جنگ چریکی شهری را اتخاذ کرد. در سال ۱۳۵۰ بنیان‌گذاران سازمان و به‌دنبال آن بسیاری از افراد کادر آن توسط ساواک دستگیر و اعدام شدند. با اعدام بنیان‌گذاران و تعدادی از کادرهای اصلی، سازمان ضربهٔ سختی را متحمل شد تا جایی که در آستانهٔ اضمحلال قرار گرفت. در طول ده‌های اخیر این سازمان تجربه‌های مختلفی را پشت سر گذاشته و رویکردهای سیاسی مختلفی را اجرایی کرده است. برای آشنایی با این سازمان سیاسی این اثر را بخوانید.

خواندن کتاب از مجاهدین تا منافقین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران تاریخ معاصر ایران و علاقه‌مندان به علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب از مجاهدین تا منافقین

«آموزش‌های سازمان در این راستا بود که «خود را به رهبری بسپاریم و به او نگاه کنیم و با پای او راه برویم. هیچ یک از بدی‌ها و خوبی‌ها و گناه و ثواب مال شما نیست. شما مال رهبری هستید. گناهتان را به او واگذار کنید، او شما را می‌بخشد. کارهای خوب هم مال شما نیست. آنها را در جیب خود نریزید و برای خود سرمایه نکنید. آن هم مال رهبری است. فدای کلیهٔ اعضای سازمان در «پرداخت» است و فدای رجوی در «دریافت». ابریشمچی با هدیهٔ همسرش به رجوی فدا کرد و رجوی در قبول این هدیه. هر چیز از خوبی‌ها و کامیابی‌ها که نصیب شما می‌شود و شامل حالتان می‌گردد از جهت رهبری است. پیروزی‌ها و موفقیت‌های نظامی و سیاسی ـ همگی ـ مدیون خلوص عقیدتی و طهارت رهبری است و آنچه که شکست و ناکامی است تقصیر ماست که نتوانستیم به همان اندازه خود را به رهبری بسپاریم و تمام توجه و عشق‌مان را نثار کنیم. هرکس به هر اندازه که در کارهای روزانه‌اش اشتباه و خطا دارد، به همان نسبت ذهنش از غیر رهبری انباشته شده و ناخالصی دارد. خلوص عقیدتی زمانی ایجاد می‌شود که همه ذهن را رهبری پر کند و کارها به نیت نزدیکی به او باشد... بدین علت پیروز نشدید و نتوانستید از تنگه چهار زبر عبور کنید که خودتان انواع و اقسام تنگه‌ها داشتید. ذهن شما پر بود از تردید و عشق به سایر مسائل. جلو چشم‌تان به جای اینکه مسعود باشد، نگرانی‌های خودتان و قدرت نظامی دشمن بود.»۶۶۱ لذا مجدداً جو انتقاد از خود و عفوطلبی از مسعود و مریم در فرقه جان گرفت.

ارتحال بنیان‌گذار انقلاب اسلامی اگرچه در ابتدا شوری در پادگان اشرف به پا کرد، اما رأی قاطع و سریع خبرگان به جانشین حضرت امام و حفظ ثبات و اقتدار نظام موجب یأس و ناامیدی از رجوی در میان اعضای فرقه شد. رجوی که با پافشاری خاصی تبلیغ کرده بود نظام جمهوری اسلامی و ثبات کشور بستگی تام به حیات امام خمینی دارد و در صورت فوت ایشان، دیگر کسی نیست که بتواند ثبات کشور را تأمین کند و با گسترش تشتت‌ها، نظام از درون پوسیده و سقوط آن حتمی است، در سال ۶۸ با بحران جدیدی روبه‌رو شد تا اوضاع نابسامانِ پس از شکست عملیات مرصاد رو به وخامت گذارد.

حضرت امام خمینی در وصیتنامهٔ سیاسی ـ الهی خود خطاب به اعضای سازمان فرمودند: «نصیحت مشفقانهٔ من به شما نوجوانان و جوانان داخل و خارج آن است که از راه اشتباه برگردید و با محرومین جامعه که با جان و دل به جمهوری اسلامی خدمت می‌کنند متحد شوید؛ و برای ایران مستقل و آزاد فعالیت نمایید تا کشور و ملت از شر مخالفین نجات پیدا کند و همه با هم به زندگی شرافتمندانه ادامه دهید. تا چه وقت و برای چه گوش به فرمان اشخاصی هستید که جز به نفع شخصی خود فکر نمی‌کنند و در آغوش و پناه ابرقدرت‌ها با ملت خود در ستیز هستند و شما را فدای مقاصد شوم و قدرت‌طلبی خویش می‌نمایند؟ شما در این سال‌های پیروزی انقلاب دیدید که ادعاهای آنان با رفتار و عمل‌شان مخالف است و ادعاها فقط برای فریب جوانان صاف‌دل است و می‌دانید که شما قدرتی در مقابل سیل خروشان ملت ندارید و کارهایتان جز به ضرر خودتان و تباهی عمرتان نتیجه‌ای ندارد. من تکلیف خود را که هدایت است ادا کردم و امید است به این نصیحت که پس از مرگ من به شما می‌رسد و شائبهٔ قدرت‌طلبی در آن نیست گوش فرا دهید و خود را از عذاب الیم الهی نجات دهید. خداوند منان شما را هدایت فرماید و صراط مستقیم را به شما بنماید.»»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۵۷۶ صفحه

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۵۷۶ صفحه

قیمت:
۱۲۹,۰۰۰
تومان