دانلود و خرید کتاب تغییر جنسیت در پرتو سیاست جنایی ایران؛ حمایت ها و راهکارها ابراهیم زارع
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تغییر جنسیت در پرتو سیاست جنایی ایران؛ حمایت ها و راهکارها اثر ابراهیم زارع

کتاب تغییر جنسیت در پرتو سیاست جنایی ایران؛ حمایت ها و راهکارها

امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تغییر جنسیت در پرتو سیاست جنایی ایران؛ حمایت ها و راهکارها

کتاب تغییر جنسیت در پرتو سیاست جنایی ایران؛ حمایت ها و راهکارها نوشته ابراهیم زارع است. این کتاب را انتشارات آفتاب گیتی منتشر کرده است و اطلاعات کاملی در زمینه قانونی تغییر جنسیت در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

درباره کتاب تغییر جنسیت در پرتو سیاست جنایی ایران؛ حمایت ها و راهکارها

افراد تراجنسی در زیست جهان، با قضاوت‌ها و کلیشه‌های منفی روبه- رو هستند که پیامد آن بی‌ثباتی هویت است. با توجه به تاثیر جنسیت در برخی از جنبه‌های کیفری و هم‌چنین بالا بودن انواع خشونت علیه افراد ترانسکشوال بهتر است قوانینی برای تعیین جایگاه و حمایت از این افراد در نظر گرفته شود.

با توجه به اختلال روانی حادث شده برای این طیف، حمایت‌های اجتماعی و قانونی ضرورتی است که برای آن‌ها باید پیش بینی شود. در سطح سیاست جنایی اجرایی دیدیم که تاکنون سعی شده و می‌شود که به نحو مقتضی و با پیش بینی ساز و کارهای لازم از طریق نهادهای اجتماعی این افراد مورد حمایت قرار گیرند تا هر چه بیشتر با رویکرد مناسب و درک صحیح از اختلال آن‌ها مورد حمایت قرار گیرند.

 یکی از موضوعاتی که جامعه‌ی امروز ایران با آن روبروست مساله‌ی تغییر جنسیت تراجنسی‌ها و به تبع آن آثار حقوقی و جزایی که بعد از تغییر جنسیت روی فرد جدید الهویت به وجود می‌آید است. امروزه بررسی مسأله تغییر جنسیت نه تنها از منظر پزشکی، بلکه به لحاظ مباحث فقهی و حقوقی و جزایی نیز حائز اهمیت است، زیرا این پدیده‌ی نوظهور هویت و جنسیت مرد یا زن را تغییر می‌دهد.

در کشور مذهبی مانند ایران مسئله تغییر جنسیت هنوز در بین مردم و هم‌چنین قانون‌گذار حل نشده و تاکنون مقررات خاصی درباره شرایط تغییر جنسیت و آثار حقوقی آن وضع نشده است. به همین منظور تنها می‌توان گفت، بطور کلی در قراردادهایی که نوع جنسیت اثر حقوقی ندارد، تغییر جنسیت نیز فاقد اثر حقوقی خواهد بود. 

بررسی پیشینه پژوهش نشان می‌دهد که تاکنون پژوهشی در رابطه با سیاست جنایی حمایتی از تراجنسی‌ها در حقوق کیفری مورد بررسی قرار نگرفته است و خلأ پژوهشی در این زمینه احساس می‌شود که از جنبه‌های نوآوری پژوهش حاضر است 

خواندن کتاب تغییر جنسیت در پرتو سیاست جنایی ایران؛ حمایت ها و راهکارهارا به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به حقوق پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب تغییر جنسیت در پرتو سیاست جنایی ایران؛ حمایت ها و راهکارها

«جنس» و «جنسیت» از واژه‌هایی هستند که به ویژه در مباحث زنان، بسیار از آن‌ها استفاده می‌شود. قرابت لفظی این دو در زبان فارسی، موجب شده است که درگفت و گوهای عمومی، به اشتباه، به جای یکدیگر به کار روند. این درحالی است که این دو واژه، نزد کارشناسان امور زنان، معانی کاملا متفاوتی دارند. به اعتقاد اونگر، واژة «جنس» باید به ابعاد بیولوژیکی مردانگی و زنانگی فرد محدود شود و «جنسیت» به صفات و ویژگی‌های اجتماعی دو جنس اطلاق گردد. (هاجری، ۱۳۸۲، ۳۶) به بیان دیگر، واژة «جنسیت» به اجزای غیرفیزیولوژیکی جنس اشاره دارد که از نظر فرهنگی، برای مردان یا زنان مناسب تشخیص داده می‌شود. جنسیت در واقع، مجموعه انتظاراتی است از مرد و زن نوعی که در موقعیتی معین، چه باید بکند. به گفته استفانی گرت، جامعه شناسان تمایز مهمی میان جنس و جنسیت قائلند. اصطلاح جنس بر تفاوت‌های بیولوژیک میان زن ومرد دلالت دارد، حال آن که جنسیت، ناظر بر ویژگی‌های شخصی و روانی است که جامعه، آن‌ها را تعیین می کند. (گرت، ۱۳۹۶، ۱۶) در بیانی دیگر جنسیت یک مفهوم اعتباری است، به مجموعه‌ای صفات و رفتارهای زنانگی و مردانگی که ساخته و پرداخته جامعه باشد، به کار می‌رود (مایکل پین، ۱۳۸۲، ص ۲۵۳) تفاوت‌های جنسیتی نیز اشاره به تفاوت‌های روانشناختی، اجتماعی و فرهنگی مردان و زنان دارد. (نادری قمی، فهیمی، ۱۳۹۳، ۷۹)

در نگاه جامعه شناختی نیز، جنس ـ نر و ماده _ اشاره به تفاوت بیولوژیکی بین بدن‌ها و جنسیت ـ مردانه و زنانه ـ اشاره به ساختار اجتماعی مجموعه‌ای تفاوت‌های بین مردها و زن‌ها دارد. جنسیت را می‌توان تصویر کلان اجتماعی از هنجار و نرم زنانگی و مردانگی تعریف کرد. این درحالی است که در مقوله جنس خاستگاه‌های زیستی و تفاوت‌های جنسی عموماً منتج از تفاوت‌های طبیعی و ساختمان اولیه تلقی می‌شوند؛ در حالی که، تفاوت‌های جنسیتی، گرچه بر پایه تفاوت‌های جنسی استوار هستند، از طرق اجتماعی، فرهنگی و تاریخی ایجاد می‌شوند که در خلال زمان و مکان دستخوش تغییر هستند. (فرزانه، ۱۳۹۰، ۹۹)

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۳ صفحه

حجم

۱۸۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۳ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان