دانلود کتاب صوتی صداهایی از چرنوبیل با صدای نرگس داغمه‌چی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی صداهایی از چرنوبیل اثر سوتلانا  آلکسیویچ

دانلود و خرید کتاب صوتی صداهایی از چرنوبیل

انتشارات:رمانو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی صداهایی از چرنوبیل

کتاب صوتی صداهایی از چرنوبیل نوشتهٔ سوتلانا آلکسیویچ و ترجمهٔ معصومه راشدی است. نرگس داغمه چی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و رمانو آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی صداهایی از چرنوبیل

کتاب صوتی صداهایی از چرنوبیل که به قلم یک روزنامه‌نگار و نویسندهٔ بلاروسی و برندهٔ جایزهٔ نوبل ادبیات نوشته شده، به‌صورت مستند حادثهٔ چرنوبیل را از زبان شاهدان و حاضران در صحنه روایت کرده است. گفته شده است که در ۲۶ آوریل ۱۹۸۶، مصادف با ۶ اردیبهشت ۱۳۶۵، انفجاری بزرگ در نیروگاه چرنوبیل در اوکراین رخ داد و مواد رادیواکتیو در بخش بزرگی از غرب شوروی و اروپا پخش شد و زندگی بیش از ۵ میلیون نفر را تحت‌تأثیر قرار داد. هر چند سال‌ها از این حادثه گذشته، هنوز آثار مواد رادیواکتیو و جهش‌های ژنتیکی در مردم منطقه دیده می‌شود. ناقص‌شدن نوزادان از پیامدهای آن بوده است. کتاب صوتی «صداهایی از چرنوبیل»، روایت بی‌طرفانه و عینی گزارش‌های قربانیان فاجعهٔ چرنوبیل است. آنچه دربارهٔ شیوهٔ گزارش نویسنده می‌توان گفت این است که روایت‌ها به‌صورت «تک‌گویی» است؛ هر کس، داستان و خاطرهٔ خویش را باز می‌گوید و نویسنده، همچون ضبط صوت گوش می‌دهد.

سوتلانا آلکسیویچ در کتاب صوتی حاضر به‌سراغ ۵۰۰ نفر از بازماندگان فاجعه رفته و با آن‌ها گفت‌وگو کرده است. او در تلاش نیست تا حقیقت ماجرا را دریابد؛ بلکه می‌خواهد توجه ما را به مردمی جلب کند که در حادثه جانشان را از دست دادند یا متحمل ضررهای بسیار شدند. او در پی این است که عظمت این فاجعه و تأثیرش بر زندگی مردم عادی را نشان دهد؛ مردمی که بدون هیچ گناهی، بهار زندگیشان خزان شد. در این کتاب ماجراهای دیگری نیز باز می‌شود؛ افراط‌گرایی خشن و بی‌رحمانه در کشورهای مسلمان که از اتحاد جماهیر شوروی پیشین جدا و مستقل شده‌اند، روابط مستبدانهٔ حاکمان حزب کمونیسم روسیه با مردم، سلطهٔ بوروکراسی و کاغذبازی در اداره‌های دولتی، فقر عمومی مردم در سایهٔ حکومتِ به‌ظاهر نیرومند و از درون پوسیدهٔ استالینی، گستره و عمق دروغ‌های دولتی به مردمِ تحت‌حکومتِ خود، پرهیز از بیان حقیقتِ انفجار چرنوبیل به‌خاطر حفظ پِرِستیژ جهانی، زندگی‌های اشرافی وابستگان به حکومت در مقابل زندگی مشقت‌آلود بیشتر مردم، تهی‌شدن نظام تربیتی روسیه از ارزش‌های اخلاقی و آرمان‌های انسانی، خودپرستی مردم ستمدیده، فقدان سیاست روشن و کارآمد در برابر حوادث غیرمترقبه، وضعیت نابسامان پزشکی و بیمارستان‌های روسیه و... .

شنیدن کتاب صوتی صداهایی از چرنوبیل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعه درمورد یک انفجار رادیواکتیو هولناک پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی صداهایی از چرنوبیل

«من واقعاً دوست داشتم که به یک کلبه‌ی روستایی بروم و سر میز آن‌ها بنشینم. بعد از اینکه کارمان به پایان رسید، تنها چیزی که باقی مانده بود، گودال‌ها بودند. از قرار معلوم، آن‌ها تصمیم داشتند گودال‌ها را با ورقه‌های بتنی بپوشانند و اطراف‌شان را هم سیم‌خاردار بکشند. کمپرسی‌ها، کامیون‌های باربری و جرثقیل‌ها همانجا ماندند. چون فلزات و آهن‌آلات هم تشعشعات رادیواکتیو را به خودشان جذب می‌کردند. به من گفتند که تمام آن تجهیزات، ناگهان ناپدید شده‌اند. یعنی آن‌ها را دزدیده‌اند. باور کردم. کاملاً قابل‌درک بود. هر چیزی ممکن بود آنجا اتفاق بیافتد. یک بار واقعاً ترسیدیم. پرتوسنج‌های نشان می‌دادند، کافه‌ای که بیشتر وقت‌ها آنجا بودیم در نقطه‌ای واقع شده است که میزان تشعشات رادیواکتیو آن، از جایی که در آن کار می‌کنیم بیشتر است. دو ماه آنجا بودیم.»

نظرات کاربران

mdorkhosh
۱۴۰۲/۱۱/۱۶

غم‌انگیز، تاثیرگذار و قابل تامل.

زمان

۱۲ ساعت و ۵۵ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۸۷٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۲ ساعت و ۵۵ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۸۷٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۴۹,۰۰۰
۳۴,۳۰۰
۳۰%
تومان