دانلود و خرید کتاب لافکادیو شل سیلوراستاین ترجمه حمید احمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب لافکادیو

چاپ دهم کتاب لافکادیو نوشتهٔ شل سیلوراستاین و ترجمهٔ حمید احمدی است. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی داستان شیری که جواب گلوله را با گلوله داد.

درباره کتاب لافکادیو

آیا یک شیر مشهور، موفق و تحسین‌برانگیز لزوماً شیر خوشحالی است؟ اصلاً چنین موجودی، شیر به حساب می آید؟ چاپ دهم کتاب لافکادیو (Lafcadio, the lion who shot back) که با تصویرگری خودِ نویسنده ارائه شده، اولین‌بار در سال ۱۳۷۴ به‌وسیلهٔ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد. این داستان شما را با عجیب‌ترین شیر جهان همراه و آشنا می‌کند. راوی داستان «عمو شلبی پیر» نام دارد. او که اولین‌بار این شیر را در شیکاگو دید، حالا ماجرای این شیر را برای ما تعریف می‌کند؛ شیری که جواب گلوله را با گلوله داد. لافکادیو روحی کودکانه دارد و مثل کودکان بارها با آسانسور بالا و پایین می‌رود و شادی می‌کند و هر چه را می‌خواهد با غرشی به دست می‌آورد، ولی آرام‌آرام با جهان ناامیدی آشنا می‌شود. لافکادیو در مسیر زندگی‌اش دچار استحاله می‌شود و در برزخ انسان و جانوربودن گیر می‌کند. او توان انتخاب را از دست می‌دهد. گفته شده است که این داستان درمورد ازخودبیگانگی و کشف هویت واقعی است و درون‌مایهٔ روان‌شناختی - جامعه‌شناختی دارد.

شل سیلوراستاین در این داستان تمثیلی که با ذوق هنری خاص او نوشته و تصویرسازی شده، نه‌تنها با بچه‌ها، بلکه با همهٔ ما سخن می‌گوید. شیر جوانی در جنگل، جایی حوالی آفریقا زندگی می‌کرد. یک شب او و شیرهای دیگر با صدای شلیک گلوله از خواب پریدند. همهٔ شیرها به‌جز شیر جوان فرار کردند. شیر جوان وقتی شنید که شکارچی‌ها آمده‌اند، گیج شد؛ چون اصلاً نمی‌دانست شکارچی یعنی چه! با این وجود از اسم «شکارچی» خوشش آمد و بین علف‌های بلند پنهان شد تا آن‌ها را از نزدیک ببیند. او کلاه‌های قرمز شکارچی‌ها را بر سرشان دید و تفنگ‌هایشان به‌نظرش چوب‌هایی بامزه آمدند که از آن‌ها صداهای بلندی در می‌آمد. شیر از قیافهٔ آن‌ها خوشش آمد؛ برای همین وقتی یک شکارچی نزدیکش آمد، بلند شد و سلام کرد؛ چون می‌خواست با شکارچی دوست شود. داستان اما به این سادگی پیش نمی‌رود. داستان لافکادیو اولین‌بار در سال ۱۹۶۳ میلادی منتشر شد.

خواندن کتاب لافکادیو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ افراد ۱۵ سال به بالا (به‌ویژه نوجوانان) پیشنهاد می‌کنیم.

درباره شل سیلوراستاین

شل سیلوراستاین (Shel Silverstein) در سال ۱۹۳۲ به دنیا آمد و در سال ۱۹۹۹ درگذشت. او داستان‌نویس، شاعر، ترانه‌سرا، آهنگساز، نوازنده، کاریکاتوریست، فیلم‌نامه‌نویس و نویسندهٔ کتاب کودکان و نوجوانان است. «درخت بخشنده»، «بالارفتن»، «چراغی در زیر شیروانی» و «لافکادیو؛ شیری که جواب گلوله را با گلوله داد» از آثار او برای کودکان هستند که از سوی ده‌ها میلیون کودک در سراسر جهان خوانده شده‌اند. این هنرمند آمریکایی در برخی از کتاب‌های کودکان به‌ویژه در کارهای آغازینش خود را با نام «عمو شلبی» معرفی کرده است. او در سال ۱۹۵۰ در ارتش آمریکا به خدمت فراخوانده شد و از همان زمان کار نقاشی کارتونی را برای برخی از مجلات آغاز کرد. از کودکی استعداد ذاتی خاصی در نقاشی و نوشتن داشت. خودش بعدها در جایی نوشت که این دو کار، تنها اموری بودند که او در آن‌ها موفق بود. معروف‌ترین آثار سیلوراستاین آثاری است که برای مخاطبان کودک نوشته است؛ هرچند آثار او در گروه سنی و مخاطب خاصی نمی‌گنجد و بسیاری از آثارش، محبوبیت قابل‌توجهی در بین بزرگسالان دارد.

بخشی از کتاب لافکادیو

«مرد گفت: «لافکادیو! تصمیمت را بگیر.»

همه با هم گفتند: «تصمیمت را بگیر.»

ولی لافکادیوی بزرگ بیچاره نمی‌توانست تصمیمش را بگیرد. او دیگر نه یک شیر درست و حسابی بود و نه یک انسان واقعی.

بیچاره! اگر شما جای او بودید -نه می‌خواستید شکارچی باشید و نه شیر- چه کار می‌کردید؟»

نظرات کاربران

مـَه‌سـا
۱۳۹۹/۰۵/۰۹

"لافکادیو" شیری است که در جنگل زندگی میکند و به تدریج مهارتِ تیراندازی را یاد می‌گیرد و هرگاه تیر هایش تمام می‌شد یک شکار چی دیگر را می‌خورد و تیر هایش را بر می‌داشت تا آنجایی که دیگر هیچ شکارچی

- بیشتر
فاطمه
۱۳۹۸/۱۲/۱۹

شیری که دوست دارد تجربه هایی فراتر از شیر بودن را تجربه کند. مشابه آدمهایی که کوچ می‌کنند، هویت جدید می‌پذیرند و به کل اصلشان را فراموش می‌کنند. آیا این خوب است یا بد؟ شیر باید وحشی و بی تمدن

- بیشتر
saba
۱۳۹۹/۰۸/۳۰

یکی از بهترین کتاب هایی که من خواندم لافکادیو بود خیلی جذاب بود ،طنز بود و داستان زندگی پرماجرای یک شیری بود. من نوشته های نویسنده این کتاب یعنی شل سیلور استاین بسیار دوست دارم و به شما هم توصیه

- بیشتر
MMB
۱۳۹۸/۱۲/۱۸

این کتاب با وجود ظاهرش که کودکانه به نظر میاد کاملا مناسب افراد بزرگسال است حتما بخونیدش

احسان
۱۳۹۸/۱۲/۲۴

این کتاب رو مانند کتاب شازده کوچولو جزو کتابهایی می‌دونم که برای خردسالان نوشته شده ولی معنای اون رو بزرگسالان بهتر درک میکنند. این قصه کوتاه معنی از خودبیگانگی و دور شدن از اصل رو به صورت جالبی نشون میده‌.

- بیشتر
Ali Rezaei
۱۳۹۸/۱۲/۱۷

گاهی احساس می‌کنم مثه لافکادیو باید همه‌چیز رو بذارم کنار و خودم رو گم‌وگور کنم.

Ali Mosavi
۱۳۹۸/۱۲/۱۴

خیلی عالی و محشر بود.قصه‌ی خیلی از ما ها توی عصر مدرن.

AmirReza
۱۳۹۸/۱۲/۱۷

وقتی ابزارها مارا ابزار خودشان میکنند خیلی جذابه و دوست داشتنی

ریحون بنفش
۱۳۹۹/۰۴/۲۵

لافکادیوی دوست داشتنیِ زندگی! مثل همه ی ما. برای رسیدن به چیزی که نیستیم میجنگیم, در آرزوی چیزی که به نظر شیرینه! و درنهایت نه خودمون باقی میمونیم نه لذتِ نامتناهیِ نشان شده!

ساجده 😅💞
۱۳۹۹/۰۱/۰۱

من عاشق این کتابم 😍 بسیار این کتاب را خوانده ام و پیشنهاد میکنم که از دست ندهید خاطره ها دارم با این کتاب

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۹٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
۱۲,۵۰۰
۵۰%
تومان