دانلود و خرید کتاب طیب خان (جلد دوم) مسعود ده نمکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب طیب خان (جلد دوم)

کتاب طیب خان (جلد دوم) نوشتۀ مسعود ده‌نمکی در انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است. این کتاب، زندگی و زمانۀ طیب حاج رضایی را در واپسین سال‌های زندگی‌اش و فعالیت‌ها در زمان پیوستن به نهضت اسلامی را روایت می‌کند.

درباره کتاب طیب خان (جلد دوم)

طیب خان (جلد دوم) جزو طرح تدوین تاریخ انقلاب اسلامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی است که زندگی طیب حاج‌رضایی را در دوره از زندگی‌اش واکاوی می‌کند. طیب حاج‌رضایی یکی از از لوطی‌های مشهور و قدیم تهران بود. او در طول زندگی خود دو دورۀ کاملاً متفاوت را سپری کرد. وی در ۱۳۳۲ از موافقان دودمان شاهنشاهی پهلوی بود و در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ بود علیه دولت مصدق به فعالیت پرداخت؛ اما از ۱۳۳۹ تغییر رویه داد و به مخالفت با شاه برخاست و و انقلابیون نهضت اسلامی پیوست. از او با عنوان یکی از برپاکنندگان حرکت ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ نام برده‌اند. پیش از آن نیز سابقۀ برپایی تجمع اعتراضی در محل کاخ شاه را داشت. این موضوع باعث شد تا بازداشت شود و پس از گذراندن مدتی در زندان، در یازدهم آبان ماه ۱۳۴۲ در میدان تیر پادگان حشمتیه تهران تیرباران و در قسمت شرقی حرم شاه‌عبدالعظیم به خاک سپرده شد.

کتاب طیب خان (جلد دوم)، حاصل ۱۰ سال تحقیق و مصاحبه با بستگان، دوستان، صاحب‌نظران و چهره‌های فعال سیاسی و اجتماعی معاصر با دوران زندگی طیب و نیز واکاوی و بررسی صدها سند مکتوب و شفاهی است. نویسنده تلاش کرده با پالایش و ویرایش ای داده‌ها، به یک نتیجه و روایت منطقی در دل نظرات متفاوت و گاه متناقض برسد و با نگاهی متفاوت و دایره‌ای وسیع، زمانه و زندگی طیب حاج‌رضایی را واکاوی کند. جلد اول این مجموعه دوران کودکی طیب خان را تا ۱۳۳۹ روایت می‌کند. این روایت، چهره و ویژگی‌های شخصیتی شفافی از این فرد ارائه می‌کند. جلد دوم به وقایع و سال‌های پایانی طیب و فاصله گرفتن او از دربار و شکل‌گیری شخصیت متفاوت وی می‌پردازد. شخصیتی که از او یک انقلابی ساخت، او را تبدیل به یکی از شهیدان نهضت اسلامی کرد و لقب شهید طیب حاج رضایی گرفت.

خواندن کتاب طیب خان (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های تاریخی به‌ویژه تاریخ معاصر ایران و تاریخ انقلاب اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴۶٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۱۲ صفحه

حجم

۱۴۶٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۱۲ صفحه

قیمت:
۱۹۹,۰۰۰
تومان