دانلود و خرید کتاب جاذبه های تاریخی و گردشگری سیستان بلوچستان ادریس شیانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جاذبه های تاریخی و گردشگری سیستان بلوچستان اثر ادریس شیانی

کتاب جاذبه های تاریخی و گردشگری سیستان بلوچستان

نویسنده:ادریس شیانی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جاذبه های تاریخی و گردشگری سیستان بلوچستان

کتاب جاذبه‌های تاریخی و گردشگری سیستان بلوچستان نوشتۀ ادریس شیانی در انتشارات نوروزی به چاپ رسیده است.

درباره کتاب جاذبه‌ های تاریخی و گردشگری سیستان بلوچستان

استان سیستان و بلوچستان سرزمینی بکر است که ناشناخته‌های بسیاری در خود جای داده است. سرزمینی کهن که با وجود تمام محرومیت‌های خود از مناطق دیدنی ایران محسوب می‌شود و سالانه میزبان گردشگران بسیاری است. معمولاً وقتی نام این استان می‌آید اولین موضوعی که به ذهن می‌رسد محرومیت آن است. همین موضوع باعث می‌شود تصور کنیم آنجا چیزی برای دیدن وجود ندارد. در حالی که این تصور غالب اشتباه است. وجود دشت، کویر، جنگل و بیابان، کوه، بیشه‌های سرسبز، دریای بیکران، سواحل مکران،‌ کوه‌های مینیاتوری، ریگزارها و تپه‌های شن روان، دریاچۀ آب شیرین، رودخانه‌های متعدد، نخلستان‌ها و باغ‌ها، انواع ماهی‌ها همه و همه گوشه‌ای از نعمت‌های خدادادی این استان هستند. غیر از طبیعت، این استان آثار تاریخی زیادی را در خود جای داده است که معروف‌ترین آن‌ها شهر سوخته است با عنوان قدیمی‌ترین شهر جهان. غیر از آن، کاروانسراهایی که قدمت آن‌ها به دوران صفویه برمی‌گردد از دیگر جاذبه‌های تاریخی این استان هستند.

در کتاب جاذبه‌های تاریخی و گردشگری سیستان بلوچستان، جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، گردشگری، مناطق حفاظت شده، صنایع دستی، گیاهان دارویی و گونه‌های جانوری این استان به‌همراه درج تصاویری از هر یک معرفی شده‌اند. فصل اول تا بیست‌ویکم این کتاب دربارۀ جاذبه‌های گردشگری و دیدنی بلوچستان شامل زاهدان، چابهار، ایرانشهر، سرباز، سراوان، خاش، دشتیاری، کنارک، زرآباد، راسک، نیکشهر، لاشار، مهرستان، فنوج، قصرقند، تفتان، بمپور، دلگان، میرجاوه، سیب و سوران، گلشن است. فصل بیست‌ودوم تا بیست‌وششم دربارۀ جاذبه‌های گردشگری سیستان شامل زابل، هامون، زهک، هیرمند و نیمروز می‌شود.

خواندن کتاب جاذبه‌ های تاریخی و گردشگری سیستان بلوچستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های گردشگری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جاذبه‌ های تاریخی و گردشگری سیستان بلوچستان

«سرزمین سیستان امروزی که قسمت شمالی استان را در برمی‌گیرد، در کتاب اوستا، یازدهمین سرزمینی است که "اهورامزدا" آفریده. همچنین زادگاه رستم دستان قهرمان حماسی شاهنامه فردوسی می باشد. تاریخ نگاران سیستان را به گرشاسی، یکی از نوادگان کیومرث نسبت داده اند. نام سیستان از نام اقوام اریای "سکا" اخذ شده است. "سکاها" در حدود سال ۱۲۸ قبل از میلاد، سیستان را به تصرف خود در اورده و در پهنه آن اسقرار یافته اند. "نمیروز" نام دیگر سیستان است. همچنین بنای بیشتر شهرهای سیستان را به پهلوانان اسطوره ای ایران چون زال، سام و رستم نسبت داده اند. زمانی سیستان جزو متعلقات دولت ساسانی به شمار می آمد که به دست اردشیر بابکان فتح شد و در سال ۲۳ هجری قمری، مسلمانان عرب این سرزمین را فتح کردند.»

نظرات کاربران

soheil arbabi
۱۴۰۳/۰۲/۲۳

بسیار عالی

کاربر 7594211
۱۴۰۳/۰۲/۲۰

کتاب بسیار عالی و زیباست این کتاب شامل ۵۵۴جاذبه گردشگری از بلوچستان و ۵۴جاذبه گردشگری از سیستان و همراه باآدرس و تورهای مسافرتی و اقامتگاه های بلوچستان است. این کتاب اثر نویسنده و مؤلف «ادریس شیانی» در انتشارات نوروزی است.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۵٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۴۲۸ صفحه

حجم

۹۵٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۴۲۸ صفحه

قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
تومان