دانلود و خرید کتاب چالش های حقوق بشری ایران محمد محمودی کیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چالش های حقوق بشری ایران اثر محمد محمودی کیا

کتاب چالش های حقوق بشری ایران

معرفی کتاب چالش های حقوق بشری ایران

کتاب چالش‌های حقوق بشری ایران نوشتۀ محمد محمودی کیا در پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است. این کتاب چیستی و چرایی چالش‌های حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران را بررسی کرده و راهکارهایی برای برون‌رفت از آن ارائه داده است.

درباره کتاب چالش‌های حقوق بشری ایران

چالش‌های حقوق بشری همواره یکی از ابزارهای اعمال فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی ایران در چهار دهۀ گذشته بوده است. در این مدت که مقارت با استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران بوده، چالش‌های مختلفی در عرصۀ روابط خارجی کشور به وجود آمده و به‌همین علت کنش سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همواره با محدودیت‌ها و تنگناهایی مواجه بوده است. چالش‌های حقوق بشری همچون اجرای حدود شریعت، حقوق اقلیت‌های سیاسی و مذهبی، حقوق اجتماعی و سیاسی مخالفان و... در کنار چالش برنامۀ هسته‌ای و موشکی، از موارد مهم در این رابطه به شمار می‌‎روند. از طرفی، رفتار غرب در بهره‌گیری از حقوق بشر به‌مثابۀ ابزاری برای اعمال فشار هرچه بیشتر بر جمهوری اسلامی ایران، دیدگاه‌های متفاوت و گاه متعارضی در خصوص رد یا پذیرش هنجارهای نظام بین‌المللی به دنبال داشته و نیز این مسئله که سیاست‌گذاران و تصمیم‌سازان جمهوری اسلامی در برابر فشارهای حقوق بشری می‌بایست چگونه رفتار کنند و اینکه چه راهبردهایی برای برون‌رفت از این فشارها فراروی ایشان وجود دارد؟

کتاب چالش‌های حقوق بشری ایران تلاش کرده است ضمن بررسی علل شکل‌دهندۀ چالش‌های حقوق بشری جمهوری اسلامی ايران با نظام بين‌الملل در لايه‌های مختلف تحليل، برای برون‌رفت از وضعيت چالش و بر اساس علل به‌دست‌آمده طی بررسی هر يک از سطوح تحليل، راهبردهايی طرح‌ريزی کند. شناسايی علل بروز چالش در کنش سياست خارجی جمهوری اسلامی ايران می‌تواند به طرح‌ريزی يک برنامۀ اقدام در عرصۀ روابط خارجی کشور منجر شود که با پرهيز از آسيب‌های احتمالی و نيز بهره‌گيری مطلوب از فرصت‌های موجود، منافع ملی کشور را در عرصۀ بين‌المللی تأمين کند.

کتاب چالش‌های حقوق بشری ایران در ۷ فصل تدوین شده است. عنوان فصل‌ها عبارت‌اند از:

فصل نخست: هنجارهای حقوق بشری بین‌المللی

فصل دوم: حقوق بشر اسلامی؛ سیر تکوین و تجربه تاریخی ایران

فصل سوم: وضعیت چالش‌های حقوق بشری ایران در نظام بین‌الملل

فصل چهارم: تحلیل ابعاد چالش‌های ایران و هنجارهای حقوق بشری نظام بین‌الملل

فصل پنجم: سطح علل گفتمانی

فصل ششم: سطح اسطوره‌ای/استعاره‌ای

فصل هفتم: یافته‌ها، آینده‌های پیش‌رو و پیشنهادهای عملیاتی

خواندن کتاب چالش‌های حقوق بشری ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های حقوق، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

قیمت:
۵۵,۶۸۰
تومان