دانلود و خرید کتاب آثار، احوال و اقوال حسین منصور حلاج جمیله رضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آثار، احوال و اقوال حسین منصور حلاج اثر جمیله رضایی

کتاب آثار، احوال و اقوال حسین منصور حلاج

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آثار، احوال و اقوال حسین منصور حلاج

کتاب الکترونیکی آثار، احوال و اقوال حسین منصور حلاج نوشتۀ جمیله رضایی و ناهید باقری مدینه است و انتشارات فروغ سیمرغ آن را منتشر کرده است. کتاب آثار، احوال و اقوال حسین منصور حلاج، به بررسی زندگی این فیلسوف و ادیب قرن نهم می‌پردازد.

درباره کتاب آثار، احوال و اقوال حسین منصور حلاج

کتاب آثار، احوال و اقوال حسین منصور حلاج به بررسی زندگی، احوال، آثار و سخنان یکی از شخصیت‌های واقع‌گرایانه و بزرگ فلسفی اسلامی، حسین ابن منصور حلاج، می‌پردازد. این فیلسوف و ادیب بزرگ از قرن نهم در حوزه‌های مختلفی از جمله فلسفه، عرفان، شعر فعال بود.

حلاج به‌عنوان یکی از مهم‌تری متصوفان و عارفان اسلامی شهرت یافت و آرا و فهم او درباره معرفت و صلابت روحی، همواره مورد توجه و بحث مستمر محققان و اندیشمندان بوده است. به‌خصوص تجربه‌های تصوفی و اعتقادات شخصی او مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. این کتاب، تلاش دارد تا در قالب یک مقدمه علمی، زندگی، آثار و اقوال حسین ابن منصور حلاج را به‌صورت جامع بررسی کند. تحقیقات عمیقی درباره منابع تاریخی و ادبی و همچنین نظرات محققان و مفسران رونق سیر بینش حلاج، در این کتاب به‌عمل‌آمده است.

بررسی آثار حلاج نشان می‌دهد که وی یکی از افرادی بوده است که با تسلط کامل بر مفاهیم عرفانی و فلسفی، نظریه‌های خود را پیرامون ارتباط بین بشر و خدا و همچنین درک حقیقت و عالم معنوی ارائه می‌دهد. برخی از اصول او می‌تواند به‌عنوان مبانی تصوف عمل کند.

خواندن کتاب آثار، احوال و اقوال حسین منصور حلاج را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به زندگی‌نامه عرفاً مناسب است.

بخشی از کتاب آثار، احوال و اقوال حسین منصور حلاج

«در واقع درباره گذشته حلاج همواره باید با تردید و احتیاط سخن گفت و البته این نکته نیز که گذشته وی، مثل دوران اخیر عمرش، با تواری و اختفاء توأم بودهاست قطعاً از اسباب عمده‌ای بوده است که شناخت واقعی وی را دشوار کرده است و اختلافاتی که راجع به منشأ و مبدأ حال وی شده است از همین جاست. در هر حال زادگاه وی بنابر مشهور بیضاء فارس بود. اما این که گفته‌اند نیای وی یک زرتشتی بود محما نام از اهل بیضا محل تأمل است چون ممکن است دشمنان برای وی عمداً چنین نسبتی ساخته باشند تا ذر اسلام خود و پدرانش جای تردید باقی بگذارند. طرفه آنست که بعدها، کسانی نیز که خود را به حلاج منسوب می‌داشته‌اند، نسبت نامه‌ای برای وی عرضه کرده‌اند که وی را به ابوایوب انصاری مربوز می‌کند و ظاهراً با توجه به اغراض زیادی که در اخبار و احوال حلاج هست در این نسبت نامه نیر مثل نسبت نامه نخستین جای تأمل باشد....»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۹۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

حجم

۹۹۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان