دانلود و خرید کتاب پوکی استخوان سالمندان و راه های متداول پیشگیری و درمان آن سعید نیلفروشان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پوکی استخوان سالمندان و راه های متداول پیشگیری و درمان آن اثر سعید نیلفروشان

کتاب پوکی استخوان سالمندان و راه های متداول پیشگیری و درمان آن

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پوکی استخوان سالمندان و راه های متداول پیشگیری و درمان آن

کتاب الکترونیکی پوکی استخوان سالمندان و راه های متداول پیشگیری و درمان آن نوشتۀ سعید نیلفروشان است و انتشارات فرزانگان دانشگاه آن را منتشر کرده است. کتاب پوکی استخوان سالمندان و راه های متداول پیشگیری و درمان آن، به بررسی این بیماری در سالمندان می‌پردازد.

درباره کتاب پوکی استخوان سالمندان و راه های متداول پیشگیری و درمان آن

بیماری پوکی‌استخوان یا همان استئوپروز، استخوان‌ها را ضعیف کرده و آنها را مستعد شکستگی‌های ناگهانی و غیرمنتظره می‌کند و یکی از شایع‌ترین بیماری در افراد مسن است. اما ابتدا به پوکی‌استخوان در همه افراد تشخیص داده نمی‌شود. چرا که پوکی استخوان نوعی بیماری نامرئی است و تا زمانی که فرد دچار شکستگی استخوان نشود، علائمی از خود بروز نمی‌دهد. در این راستا لازم به ذکر است و باید توجه داشت برخی از علائمی که می‌تواند هشداری برای ابتلای سالمند به پوکی استخوان باشد عبارت‌اند از: عقب رفتن لثه‌ها، کاهش قدرت دست‌ها، شکننده شدن ناخن‌ها، احساس درد مفاصل، اختلال در حرکات بدن مانند نشستن و برخاستن، کوتاه شدن قد سالمند، درد پشت گردن یا ستون فقرات، خمیده شدن پشت سالمند و فشرده شدن مهره‌ها، شکستگی‌هایی که با یک ضربه کوچک پدید بیابند.

کتاب پوکی استخوان سالمندان و راه های متداول پیشگیری و درمان آن راهنمای خوبی برای شناخت، پیشگیری و کمک به درمان این بیماری است که شامل شش فصل می‌شود: شناسایی و ساختار مغز استخوان و گلبول‌های قرمز، بررسی و شناخت پوکی‌استخوان با نگاهی اجمالی به شیوه درمانی آن، دلایل شیوع پوکی‌استخوان در افراد با سن بالا، مقابله پیشگیری و درمان بیماری پوکی‌استخوان در سالمندان، راهنمای تغذیه مناسب در پوکی‌استخوان با مداقه در سن فرد بیمار، آموزش ورزش‌های قدرتی برای پیشگیری از پوکی‌استخوان.

خواندن کتاب پوکی استخوان سالمندان و راه های متداول پیشگیری و درمان آن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به مباحث پزشکی و سلامت مناسب است.

بخشی از کتاب پوکی استخوان سالمندان و راه های متداول پیشگیری و درمان آن

«بررسی بیماری پوکی استخوان در هر شخص بستگی به عوامل چون سن، جنس و نژاد دارد. عوامل ژنتیکی و وراثتی نیز در تعیین حداکثر توده‌ی استخوانی مهم هستند. پوکی استخوان مشکلی است که در اثر افزایش سن ایجاد می‌گردد ولی میزان حداکثر توده استخوانی به طور عمده‌ای تحت تأثیر عوامل ژنتیکی هستند. بعضی بیماری‌ها و درمان‌های آنها باعث افزایش خطر ابتلا به پوکی استخوان می‌شوند مانند یائسگی زود هنگام در سنین پایین‌تر، فقدان پریودهای ماهانه، درمان با داروهای استروئیدی(کورتن‌دار) و ... بسیاری از جنبه‎های زندگی روزانه از قبیل، رژیم غذایی، فعالیت بدنی، مصرف الکل و سیگار و ... نیز می‌توانند بروی استخوان‌ها اثر بگذارند...»


نظرات کاربران

کاربر ۴۲۰۰۴۷۰
۱۴۰۳/۰۲/۰۴

مفید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۰۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۹۰۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان