دانلود و خرید کتاب واکاوی مفهوم و جایگاه شخصیت در آثار مهیار رشیدیان پرستو میرزایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب واکاوی مفهوم و جایگاه شخصیت در آثار مهیار رشیدیان اثر پرستو میرزایی

کتاب واکاوی مفهوم و جایگاه شخصیت در آثار مهیار رشیدیان

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب واکاوی مفهوم و جایگاه شخصیت در آثار مهیار رشیدیان

کتاب الکترونیکی واکاوی مفهوم و جایگاه شخصیت در آثار مهیار رشیدیان نوشتۀ پرستو میرزایی است و انتشارات آذرفر آن را منتشر کرده است. کتاب واکاوی مفهوم و جایگاه شخصیت در آثار مهیار رشیدیان به بررسی شخصیت در کتاب‌های این نویسنده پرداخته است.

درباره کتاب واکاوی مفهوم و جایگاه شخصیت در آثار مهیار رشیدیان

میان ادبیات نمایشی و ادبیات داستانی قرابت و هم‌جواری نازک و ظریفی است. بخصوص در مفهومی چون شخصیت‌پردازی که روح مشترکی با همین مقوله در نمایشنامه‌نویسی دارد. از این منظر، گاهی تدقیق در آثار داستانی و نمایشی، هم به زمینه نمایشنامه مدد خواهد رساند هم به زمینه داستان‌نویسی. ازآنجاکه بررسی مناسبات نمایشنامه‌نویسی با داستان‌نویسی امری ضروری و لازم شناخته می‌شود، هدف اصلی کتاب، بررسی چنین مناسباتی بخصوص در نوع شخصیت‌پردازی در داستان و نمایشنامه و نیز مقایسه این دو زمینه برای شناخت کامل همین مفهوم است. با توجه ‌به اینکه تاکنون هیچ پژوهشی در راستای معرفی مهیار رشیدیان و آثارش انجام نشده است، یکی از اهداف کتاب واکاوی مفهوم و جایگاه شخصیت در آثار مهیار رشیدیان، آشنایی و معرفی این نویسنده و آشنایی با عناصر داستان از جمله عنصر شخصیت و نوع استفاده آن در خلق آثار داستانی و نمایشی او است. همچنین بررسی انواع شخصیت و نحوه به‌کارگیری این عنصر در داستان‌های مهیار رشیدیان در جهت پیشنهاد به نمایشنامه‌نویسان و چگونگی به‌کارگیری عناصر داستان در بطن داستان و نمایشنامه از دیگر اهداف این کتاب است.

خواندن کتاب واکاوی مفهوم و جایگاه شخصیت در آثار مهیار رشیدیان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

ابن کتاب برای علاقه‌مندان به نمایشنامه‌نویسی و ادبیات داستانی مناسب است.

بخشی از کتاب واکاوی مفهوم و جایگاه شخصیت در آثار مهیار رشیدیان

«بزها به جنگ نمی‌روند؛(۱۳۹۹). داستانی هیجانانگیز و رمزآلود درباره یک روستاست که هرسال هنگام آب‌گیری سد به زیر آب می‌رود. اهالی روستا استخوان‌های آبا و جدادشان را از گورهای زیر آب‌رفته بیرون کشیده و در گور دیگری به خاک می‌سپارند. آب‌گیری سد نه‌تنها حیات زندکان روستا را دستخوش تغییر کرده است که مردگان هم از آن متأثر شده‌اند. قصه‌ای که در کارگاهی راه‌سازی و سدسازی می‌گذرد. ماجرایی کارگاهی که بر داستان‌نویسی کارگاهی می‌شورد؛ چنانکه از باورها و سلیقه‌های داستان‌های کارگاهی داستان نویسی و طبع طبقه متوسط می‌گسلد و تبدیل به بستری برای کنس میان کارگر و کارفرما می‌شود؛ و البته مهم‌تر از آن، میدان درگیری بین کارگران و کولبران. کارگرانی در کار مهار طغیان آب‌ها و کولبرانی در کار طغیان بر مرزها. در این داستان، همراه با آب گیری سد، روستای گوراب رفته رفته غرق می‌شود ...»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۵۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

حجم

۵۵۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان