دانلود و خرید کتاب توانبخشی در مشکلات شایع روماتولوژی یاسمن آزاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب توانبخشی در مشکلات شایع روماتولوژی اثر یاسمن آزاد

کتاب توانبخشی در مشکلات شایع روماتولوژی

معرفی کتاب توانبخشی در مشکلات شایع روماتولوژی

کتاب «توانبخشی در مشکلات شایع روماتولوژی» نوشتۀ یاسمن آزاد، محمدهادی شکرالهی و کوثر ضیغمی است و انتشارات آذرفر آن را منتشر کرده است. این کتاب ضمن معرفی بیماری‌های شایع روماتولوژی، توصیه‌های ایمنی برای پرستاران و کارکنان تیم توانبخشی ارائه می‌دهد.

درباره کتاب توانبخشی در مشکلات شایع روماتولوژی

بیماری‌های روماتولوژی به التهاب مفاصل و مشکلات مربوط به مفصل‌ها، استخوان‌ها، رباط‌ها و عضلات مرتبط است که در آنها علاوه بر درگیری مفاصل، احتمال درگیری بافت هم‌بند در نقاط مختلف بدن نیز وجود دارد. گاهی اوقات به‌جای روماتیسم از اصطلاح اختلالات عضلانی - اسکلتی نیز استفاده می‌شود.

کتاب توان‌بخشی در مشکلات شایع روماتولوژی پرستاران و تیم توان‌بخشی را از مشکلات شایع روماتولوژی، درمان و مراقبت پرستاری آگاه می‌کند. هدف از مراقبت در بیماران مبتلا به مشکلات روماتولوژی، افزایش استقلال در انجام کارهای شخصی و بالابردن اعتماد به نفسشان است و تنها با کنترل بیماری و افزایش آگاهی می‌توان به این امر مهم دست پیدا کرد. این کتاب به خوانندگان، پرستاران و خانواده‌های بیماران کمک می‌کند تا با آگاهی به روش‌های مختلف در مراقبت از آن‌ها اقدام کنند. کتاب توان‌بخشی در مشکلات شایع روماتولوژی، ضمن ایجاد آگاهی و روش‌های مراقبت، بیمار را در مرکز برنامۀ مراقبتی قرار می‌دهد و کلیۀ عوارض ناشی از این بیماری را مدیریت می‌کند.

کتاب توان‌بخشی در مشکلات شایع روماتولوژی در ۵ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: ساختار و عملکرد سیستم اسکلتی»، «فصل دوم: بیماری‌های شایع»، «فصل سوم: امنیت و ایمنی»، «فصل چهارم: مراقبت توان‌بخشی و ارتقای سلامت در جامعه» و «فصل پنجم: تغذیه در بیماران مبتلا به آرتریت»

خواندن کتاب توانبخشی در مشکلات شایع روماتولوژی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به پرستاران، کارکنان تیم‌های توانبخشی و اعضای خانوادۀ بیماران مبتلا به مشکلات روماتولوژی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب توانبخشی در مشکلات شایع روماتولوژی

«سلامتی و کارکرد مناسب سیستم عضلانی اسکلتی با نحوۀ فعالیت سایر دستگاه‌های بدن، ارتباط متقابل دارد. اجزای استخوانی وظیفۀ حفاظت از اندام‌های حیاتی بدن نظیر مغز، قلب و ریه‌ها را بر عهده دارند؛ اسکلت استخوانی چهارچوب محکمی برای حفاظت از اندام‌های بدن فراهم می‌کند. عضلات و تاندون‌ها، استخوان‌ها را در کنار هم قرار داده و مفاصل نیز تحرک بدن را فراهم می‌کنند. تاندون‌ها عضلات را به استخوان‌ها متصل می‌کنند. همچنین باعث حرکت بدن شده و با انقباضات خود گرمای لازم را برای حفظ دمای بدن فراهم می‌کنند و حرکت، برگشت خون حاوی دی‌اکسیدکربن به قلب راست را تسهیل می‌کند. بافت زمینه‌ای استخوان، املاح کلسیم، فسفر، منیزیم و فلوئر را در خود ذخیره می‌کند. بیش از ۹۸% کلسیم کل بدن در استخوان‌ها جای دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان