دانلود و خرید کتاب آشنایی با رشته های دانشگاهی (ویژه گروه علوم تجربی) احمد احمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آشنایی با رشته های دانشگاهی (ویژه گروه علوم تجربی) اثر احمد احمدی

کتاب آشنایی با رشته های دانشگاهی (ویژه گروه علوم تجربی)

نویسنده:احمد احمدی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آشنایی با رشته های دانشگاهی (ویژه گروه علوم تجربی)

کتاب آشنایی با رشته های دانشگاهی (ویژه گروه علوم تجربی) نوشتهٔ احمد احمدی است. انتشارات متخصصان این کتاب را منتشر کرده است.

خواندن کتاب آشنایی با رشته های دانشگاهی (ویژه گروه علوم تجربی) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتب آموزشی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آشنایی با رشته های دانشگاهی (ویژه گروه علوم تجربی)

«مطلب قابل بیان در خصوص رشته پزشکی، طول دوره این رشته است. پشتکار درونی و حقیقی، عامل موفقیت و حفظ نشاط در سپری‌کردن این رشته باارزش هست، تأمل و دقت در انتخاب این رشته جایگاه ویژه‌ای دارد که با انتخاب آگاهانه می‌توان به وظایف سنگین این انتخاب به‌خوبی عمل کرد و در پایان سرافراز و پیروز به درجه دکتری رسید. نظام آموزش پزشکی عمومی شامل ۵ دوره است: ۱- علوم پایه ۲- فیزیوپاتولوژی ۳- کارآموزی بالینی ۴- کارورزی بالینی ۵- کارورزی.

  • دوره علوم پایه: این دوره ضمن آشنانمودن دانشجویان با مباحث پایه، آمادگی لازم را برای یادگیری علوم بالینی در آنان به وجود می‌آورد. طول این دوره ۵ نیم‌سال است.
  • دوره فیزیوپاتولوژی: آگاهی از مبانی فیزیولوژیک، شناخت مکانیزم بیماری‌ها و عوامل مؤثر در آن‌ها نشانه‌های بیماری‌ها و تشخیص و درمان آن‌ها مطالبی است که شما می‌توانید آن‌ها را فرا بگیرید. طول این دوره ۶ ماه است.
  • کارآموزی بالینی: شناخت آثار و علائم بیماری‌ها از دیدگاه بالینی و آزمایشگاهی و به‌دست‌آوردن توانایی‌های لازم در به‌کاربردن اندیشه، استدلال و نتیجه‌گیری سریع در طراحی عملیات پیشگیری و درمان است. طول این دوره ۲۰ ماه است.
  • کارورزی بالینی: پرورش مهارت‌ها، تقویت قدرت تصمیم‌گیری در مقابل با مسائل بهداشتی و درمانی و قبول مسئولیت در مقابل اقدام لازم هدف‌های این دوره مهم است. طول این دوره ۱۸ ماه است.
  • کارورزی: این دوره کنکور کارورزی دارد که کلیاتی از دروس ۴ دوره قبل می‌باشد. فارغ‌التحصیلان ملزم به خدمت در مناطق محروم کشور هستند.

بازار کار

بازار کار رشته پزشکی از منزل شخصی پزشکان شروع و تا بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها، اورژانس‌ها و کلیه مراکز درمانی در بخش‌های دولتی و خصوصی، ورزشگاه‌ها و... گسترش می‌یابد و در صورت بضاعت و توانائی مالی امکان تأسیس مطب را نیز می‌توان یکی از بخش‌هایی دانست که پزشک اشتغال خود را فراهم می‌کند. امروزه از گوشه و کنار می‌شنویم که برای فارغ‌التحصیلان پزشکی بازار کار مناسبی وجود ندارد. درحالی‌که هنوز در بسیاری از شهرهای کوچک و مناطق محروم با کمبود پزشک مواجه هستیم. از سوی دیگر فارغ‌التحصیل پزشکی حتماً نباید در مطب بنشیند و نسخه بنویسد، بلکه در زمینه پزشکی شغل‌های مختلفی هست که می‌توان انجام داد. برای مثال زمینه‌های تحقیقی بسیاری در این رشته وجود دارد، امّا متأسفانه تعداد فارغ‌التحصیلانی که مایلند در این زمینه کار کنند، بسیار انگشت‌شمار است.

بهترین دانشگاه‌های ایران

  • دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی؛
  • دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد؛
  • دانشگاه علوم‌ پزشکی اصفهان؛
  • دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز؛
  • دانشگاه علوم‌پزشکی ایران؛
  • دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز؛
  • دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز؛
  • دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه؛
  • دانشگاه شهید صدوقی یزد؛

حداقل رتبه قبولی برای تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه‌های دولتی

با توجه به اینکه بین کارنامه‌های پذیرفته‌شدگان رشته پزشکی، از رتبه‌های تک‌رقمی، دو رقمی، زیر هزار تا رتبه دو هزار و ششصد! یعنی رتبه پایین‌تر را شاهد بودیم، اما من خودم در بین کارنامه‌های مناطق سه‌گانه سراسری، آزاد و سهمیه ایثارگری رتبه‌ای بالاتر از ۲۶۰۰ را مشاهده نکرده‌ام، اما باز هم بنا به تجربه و این مسئله که اگر ما موضوعی را ساده بگیریم، معمولاً شورش را درمی‌آوریم، اگر بخواهیم حداقل و حداکثر رتبه لازم قبولی پزشکی را بیان کنیم، بهتر است بگوییم، شما برای قبولی پزشکی به رتبه‌ای در حدود زیر هزار تا نهایت رتبه هزار و پانصد فکر کنید تا دست از تلاش‌کردن برندارید و به قول خودمان اوضاع را کشمشی نکنید».

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۱ صفحه

حجم

۳۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۱ صفحه

قیمت:
۹۹,۰۰۰
تومان