دانلود و خرید کتاب شانس کوانتومی نیکلاس جیسن ترجمه محسن روزبهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شانس کوانتومی اثر نیکلاس جیسن

کتاب شانس کوانتومی

نویسنده:نیکلاس جیسن
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب شانس کوانتومی

کتاب الکترونیکی شانس کوانتومی نوشتۀ نیکلاس جیسن و ترجمۀ محسن روزبهانی است و انتشارات برون سپهر آن را منتشر کرده است. کتاب شانس کوانتومی به بررسی شگفتی‌های کوانتوم می‌پردازد.

درباره کتاب شانس کوانتومی

در میان پیشرفت‌هایی که در زمینه فیزیک کوانتوم صورت‌گرفته، کتاب شانس کوانتومی نوشتۀ نیکلاس جیسن یک مسیر مشخص را دنبال می‌کند، و آن تأکید روی نقش اساسی تصادفی بودن کوانتوم از بنیان است که بدون وجود آن می‌توان طراحی یک سیستم ارتباطی با سرعت فراتر از نور را در آینده تجسم کرد. اگر این رؤیا روزی به واقعیت تبدیل شود، یک چنین اختراع افسانه‌ای نیازمند بازبینی اساسی در علم فیزیک است که امروزه می‌شناسیم. هدف کتاب شانس کوانتومی آن نیست که بگوید قوانین فیزیکی غیر قابل شهود، تغییرناپذیر و یا اصلاح‌ناپذیرند، بلکه درست برعکس، هر نظریه فیزیکی، روزی با یک نظریه وسیع‌تر، جایگزین خواهد شد. ولی برخی از نظریات به‌قدری اساسی هستند که تجدیدنظر در آن‌ها، مستلزم یک انقلاب مفهومی گسترده است و هرچند که نمونه‌هایی از این انقلاب مفهومی در تاریخ علم به چشم می‌خورد، بااین‌حال احتمال آن به‌قدری کم است که بهتر است حتی به آن فکر هم نکنیم. توضیح اینکه چرا ناموضعیت کوانتومی، جدا از اینکه چقدر شگفت‌انگیز است، نمی‌تواند به قوانین علیت که ارتباط با سرعت فراتر از نور را غیرممکن می‌سازد، فائق بیاید، از نکات بسیار مهم این کتاب است.

درباره نیکلاس جیسن

نیکلاس جیسن (متولد ۱۹۵۲) یک فیزیک‌دان و استاد سوئیسی در دانشگاه ژنو است که در زمینه اطلاعات و ارتباطات کوانتوم و همچنین مبانی مکانیک کوانتوم فعالیت می‌کند. فعالیت‌های وی شامل فیزیک تجربی و نظری است. وی در زمینه‌های رمزنگاری کوانتومی آزمایشی و ارتباطات کوانتومی از راه دور در فیبرهای نوری استاندارد مخابرات به نتایج قابل توجهی کمک کرد. به عنوان یک نظریه‌پرداز، جیسن بینش عمیقی را در زمینه مکانیک کوانتوم وارد کرد. وی همچنین اولین کسی است که فناوری اطلاعات کوانتومی را به حدی توسعه داد که برای اولین‌بار امکان خارج کردن آن از آزمایشگاه و ورود به دنیای تجارت وجود داشت: او یکی از بنیانگذاران ID Quantique بود ، یک شرکت اسپین آف که به سرعت توسعه یافت و به یکی از رهبران جهان در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات کوانتومی تبدیل شده است.

خواندن کتاب شانس کوانتومی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به مباحث علم فیزیک کوانتوم مناسب است.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان