دانلود و خرید کتاب آموزه های آواگونه برای والدین (خلاصه کتاب) وندی موگل ترجمه گروه مترجمان شنیدار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آموزه های آواگونه برای والدین (خلاصه کتاب) اثر وندی موگل

کتاب آموزه های آواگونه برای والدین (خلاصه کتاب)

نویسنده:وندی موگل
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آموزه های آواگونه برای والدین (خلاصه کتاب)

کتاب آموزه های آواگونه برای والدین (خلاصه کتاب) نوشتهٔ وندی موگل و ترجمهٔ گروه مترجمان شنیدار است. شنیدار نگار نوین این کتاب را منتشر کرده است. نویسنده در این اثر به والدین نشان می‌دهد که چطور فرزندانی حرف‌گوش‌کن داشته باشند.

درباره کتاب آموزه های آواگونه برای والدین (خلاصه کتاب)

کتاب آموزه های آواگونه برای والدین (خلاصه کتاب) خلاصه‌ای از کتاب «آموزه‌های آواگونه برای والدین» نوشتهٔ وندی موگل است. وندی موگل در این اثر به شما می‌آموزد که چگونه باید با فرزندان صحبت کرد. لحن گفتار همان چیزی است که تفاوت میان شما و سایر والدینی که از حرف گوش ندادن کودکان خود نالان هستند را رقم می‌زند. استفاده از لحن صحیح، در زمان مناسب می‌تواند زندگی شما را تبدیل به بهشت کند. وقتی بدانید در چه لحظه‌ای و چطور با فرزند خود صحبت کنید، به مرور زمان شاهد تغییر رفتارها و صمیمی‌تر شدن روابطتان خواهید بود. با یک صحبت سازنده، هم فرزند و هم شما از دنیای درونی یکدیگر باخبر خواهید شد. با او احساس‌های جدید و خُفته را کشف خواهید کرد و زندگی را دوباره زندگی می‌کنید.

خواندن کتاب آموزه های آواگونه برای والدین (خلاصه کتاب) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به والدین و روان‌شناسان کودک و نوجوان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آموزه های آواگونه برای والدین (خلاصه کتاب)

«شاید بارها و بارها با این پرسش که «بچه‌ها از کجا می‌آیند؟» از سوی فرزندان و کودکان روبه‌رو شده باشید. در این شرایط، اولین واکنش احتمالاً مکث و بالا و پایین کردن حرفی است که می‌خواهید به او بزنید. افسانه‌هایی مانند اینکه «لک لک‌ها بچه‌ها را می‌آورند» یا «فرشته‌ای تو را به من داد» چندان در قُوه درک کودک نمی‌گنجد و بعدها ممکن است این تصورات زمینه‌ساز دردسر شوند.

در اغلب موارد، والدین برای پاسخ به سؤالات کودکان در خصوص مسائل حساس‌تر مانند «رابطه جنسی»، «خشونت»، «مرگ»، «جنگ» و غیره دچار سردرگمی می‌شوند. بیشتر پدر و مادرها در پاسخ به این سؤالات گیج می‌شوند و با گفتن یک افسانه و داستان تکراری یا طفره رفتن و جواب ندادن سعی می‌کنند که ذهن کودک را از این مسائل دور نگه دارند. اما کودکان کنجکاوتر از آنی هستند که فکرش را می‌کنید.

برای پاسخ دادن به پرسش‌های سخت و حساس، اول از همه باید بدانید لزومی ندارد که کاملاً همه‌چیز را به صورت واضح برای کودک در پاسخ به سؤالش توضیح دهید. در نظر داشته باشید که شما همیشه با این دسته از پرسش‌ها روبه‌رو خواهید شد که تنها مربوط به اینکه بچه‌ها از کجا می‌آیند نخواهد بود. با بزرگ‌تر شدن فرزند می‌توانید در حد درک و اقتضای سنش صحبت‌ها را کامل کنید تا زمانی که در مدرسه آموزش کامل ببیند و با شما از این موضوع صحبت کند.

برای راحت‌تر شدن کار، حتماً به آنچه که فرزندتان می‌پرسد دقت کنید و واقعا حرف‌های او را بشنوید. سپس پاسخی صادقانه، مشخص و مستقیم به او بدهید. در این مورد دقت داشته باشید که دخترها زودتر از پسرها به بلوغ جنسی می‌رسند. بنابراین، پاسخی که در مورد «بچه‌دار شدن» به پسر ۵ ساله خود می‌دهید، اصلاً دختر ۱۱ ساله شما را قانع نخواهد کرد. اگر او پاسخ سؤالش را از شما دریافت نکند، احتمالا خودش برای پیدا کردن جواب، دست به عمل می‌زند که می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد.

در هر صورت، برای پاسخ به پرسش‌های کودکان، از اصطلاحات واقعی استفاده کنید. صحبت از افسانه لک‌لک‌ها فقط بچه‌ها را سردرگم می‌کند.

به غیر از روابط جنسی، مسائل دیگری هم کنجکاوی کودک را به‌شدت برمی‌انگیزد. برای مثال، اگر مادر شما فوت کرده باشد و شما ناراحت باشید، دختر کوچک‌تان می‌پرسد که: «مردن یعنی چی؟»

صحبت از مرگ موضوعی بسیار پیچیده‌تر است. به‌خصوص اگر مجبور باشید مرگ یکی از اعضای خانواده را برای فرزندتان توضیح دهید. شاید به طور غریزی نخواهید برای او اتفاقی که افتاده است را تعریف کنید؛ زیرا می‌ترسید آسیب ببیند و دچار «ترومای روحی» شود. اما اگر به او پاسخی ندهید که چه اتفاقی افتاده است او با قوه تخیل خودش جای خالی فردی که از خانواده رفته را پر می‌کند. پس در پاسخ به کودکتان کاملاً صادق باشید. به او اطمینان دهید که بقیه اعضای خانواده سالم هستند و شما هم برای صحبت کردن و کمک به او آماده‌اید. با این کار، ترس کودک را مهار می‌کنید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۵ صفحه

حجم

۲۵٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۵ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان