دانلود و خرید کتاب نظام اشتراکی اموال در روابط مالی زوجین دنا طارمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نظام اشتراکی اموال در روابط مالی زوجین اثر دنا طارمی

کتاب نظام اشتراکی اموال در روابط مالی زوجین

نویسنده:دنا طارمی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نظام اشتراکی اموال در روابط مالی زوجین

کتاب نظام اشتراکی اموال در روابط مالی زوجین به‌قلم دنا طارمی را انتشارات آذرفر منتشر کرده است. این کتاب را می‌توانید از طاقچه دریافت کنید.

درباره کتاب نظام اشتراکی اموال در روابط مالی زوجین

ازدواج مقدس‌ترین پیمان بین زن و مرد است. پیمانی که تمامیت جسمی و روحی زوجین را دربرگرفته و حدوحدودی قانونی و اخلاقی برای رفتار و تعاملات هر دو طرف تعیین کرده و وظایف و مسئولیت‌هایی را نیز به آن‌ها محول می‌کند. یکی از ابعاد مهم ازدواج فارغ از جنبه‌های عاطفی و احساسی آن، نظام حاکم بر روابط مالی زوجین و نیز سهم هر یک از آن‌ها در زندگی زناشویی است. در احکام اسلام با اندیشیدن تدابیری هم‌چون مهریه، اجرت‌المثل و نفقه تلاش شده تا حمایتی اقتصادی به‌ویژه از زن صورت گیرد اما این سؤال پیش می‌آید که تکلیف اموال مشترک زوجین چیست و آیا امکان دارد که با به‌جز تمهیدات اندیشیده‌شده مثل مهریه و نفقه از راهی دیگر دست به ایجاد شراکت در اموال زد و از این رهگذر پشتیبانی بیشتر برای زوجین علی‌الخصوص زن فراهم آورد؟ این سؤالی است که دنا طارمی در کتاب نظام اشتراکی اموال در روابط مالی زوجین در پی یافتن پاسخش بوده و سعی کرده نظرات موافق و مخالف را نیز در این مورد بررسی کرده و در خلال بررسی مفاهیمی هم‌چون مهریه و نفقه به نتیجه‌‌گیری برسد.

خواندن کتاب نظام اشتراکی اموال در روابط مالی زوجین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان رشته‌های حقوق و فقه‌وحقوق، طلاب حوزهٔ علمیه و نیز علاقه‌مندان و پژوهشگران در زمینهٔ حقوق زن و خانواده از مطالعهٔ این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب نظام اشتراکی اموال در روابط مالی زوجین

«نظام اشتراکی اموال، با توجه به این‌که به اشتراک زوجین در اموال اشاره دارد. نظامی در راستای حمایت از حقوق مالی زوجه تلقی می‌شود. اما در قوانین ایران و فقه اسلامی در امور مالی زوجین اصل بر استقلال نهاده شده است و این مسئله تحت تأثیر ریاست مرد بر کانون خانواده قرار نمی‌گیرد. لذا پژوهش حاضر با استناد به مطالعات صورت‌گرفته به این نتیجه می‌رسد که با توجه به اصل استقلال دارایی زوجین، تنها راه برای قرار دادن سهمی در اموال زوج برای زوجه و مشارکت وی در اموال همسر خویش، درج شرط ضمن عقد تنصیف دارایی می‌باشد. البته این مسئله نیز از منظر قواعد عمومی قراردادها ایرادات اساسی دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۸۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۱ صفحه

حجم

۷۸۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۱ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان