دانلود کتاب صوتی بورشرت با صدای گروه گویندگان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بورشرت اثر گروه گویندگان

دانلود و خرید کتاب صوتی بورشرت

دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی بورشرت

بورشرت نمایشنامه‌‌ای است از ولفگانگ بورشرت نویسنده و شاعر و نمایشنامه‌نویس آلمانی که با صدای جمعی از گویندگان می‌شنوید.

 درباره کتاب صوتی بورشرت

ولفگانگ بورشرت نویسنده‌ای آلمانی است که در جنگ جهانی دوم در جبهه‌ روسیه می‌جنگید. ولی آثار او که سراسرشان از زندگی کوتاهش،آمیخته با جنگ و جراحت‌های ناشی از جنگ برآمده، او را به یکی از نامدارترین چهره‌های ادبیات ضدجنگ در جهان تبدیل کرده است.

بورشرت در بیستم مه ۱۹۲۱ در هامبورگ متولد شد. هنوز نوجوانی بود که به سربازی رفت. او را به جبههٔ شرق روسیه فرستادند. در جنگ  مجروح شد و همزمان بیماری به سراغش آمد.

او هیتلر را به سخره می‌گرفت و با سخنان ضد جنگ خود روحیهٔ هم‌قطارانش را تضعیف می‌کرد برای همین به آلمان فراخوانده شد. در دادگاه نظامی محاکمه و به مرگ محکومش کردند و چندین ماه در انتظار اجرای حکم خود بود، اما سرانجام به دلیل پیشرفت بیماری و اینکه امیدی به زنده‌ماندنش نبود بخشیده و دوباره به جبهه اعزام شد.

در پایان جنگ، با وجود بیماری شدید، شوق نوشتن او را به مدت دو سال زنده نگاه داشت و او در این مدت به شیوه‌ای واقع‌گرایانه و در عین حال نمادین، سرنوشت سربازان برگشته از جنگ را در داستان‌های کوتاه و شعرهایش بازگو کرد. در سال ۱۹۴۷ در حالی که سخت بیمار بود، ظرف یک هفته نمایشنامهٔ پرشور خود «بیرون، پشت در» را نوشت و سرانجام در بیستم نوامبر سال ۱۹۴۷ در آسایشگاهی در شهر بازل درگذشت.

این نمایشنامه، سرگذشت زندگی شگفت‌آور او را که خود کم از داستان ندارد، همراه با ارجاع‌هایی به نوشته‌های خودش (از کتاب _اندوه_ _عیسی_ ، ترجمه‌ی سیامک گلشیری) روایت می‌کند. و در این راه از شخصیت‌ها و ماجراهای خیالی نیز بهره می‌گیرد. این اثر نشان می‌دهد که چگونه بورشرت در عین اینکه مجبور بود در جبهه بجنگد، هم‌زمان در جبهه‌ای دیگر با اندیشه‌هایی که پدیدآور جنگ هستند نیز می‌جنگید و سرانجام در بیست و شش سالگی، مجروح از آسیب‌های این هردو جنگ، جان باخت.

شنیدن نمایشنامه بورشرت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه دوست داران آثار ضد جنگ به ویژه نمایشنامه‌های این حوزه را به شنیدن این اثر دعوت می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۴۰ دقیقه

حجم

۵۵٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۴۰ دقیقه

حجم

۵۵٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان