دانلود و خرید کتاب روانشناسی زن و خانواده مهرانگیز شعاع کاظمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب روانشناسی زن و خانواده

کتاب روانشناسی زن و خانواده نوشته مهرانگیز شعاع کاظمی و معصومه فتحعلی‌نژاد و زهرا شهابی‌نژاد است. این کتاب در سه بخش زن و سلامتی ، بهداشت جسمی - جنسی زن و زن و خانواده نوشته شده است.

درباره کتاب روانشناسی زن و خانواده

مطالعه در باب شخصیت زنان عمر زیادی ندارد، اما روانشناسی زن از آن هم جوانتر و کم قدمت تر است و به نظر می‌رسد این کار نیاز به تحقیقات طولانی و گسترده دارد، با این وجود روان شناسی زن می‌تواند در برگیرنده مطالب و موضوعات متنوع باشد و به عنوان موضوعی اختصاصی و منحصر به فرد در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی مورد بحث و تفحص قرار گیرد. محور اصلی کتاب حاضر در برگیرنده ابعاد زندگی زنان در حیطه‌های جسمی، روانی و اجتماعی است. زیرا با مطالعه منابع موجود به این نتیجه رسیدیم منبعی که بتواند زن را به عنوان موجودی با ملاحظه تفاوت‌های شاخص در مقایسه با مردان مورد مطالعه قرار دهد کمتر قابل دسترس است و در عین حال غالب روان‌شناسان رویکردی متفاوتی در مورد رشد و تحول زنان دارند که در بعضی موارد با سوگیری‌های زنانه / مردانه نیز همراه است.

به همین دلیل کتاب روانشناسی زن و خانواده در ۳ بخش زن و سلامتی ، بهداشت جسمی - جنسی زن و زن و خانواده  نوشته شده است. 

خواندن کتاب روانشناسی زن و خانواده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب حاضر قابلیت استفاده و کاربرد در مقاطع مختلف آکادمیک در رشته‌های مطالعات زنان و خانواده‌، مشاوره خانواده و تعلیم و تربیت را دارد. 

بخش از کتاب روانشناسی زن و خانواده

موضوع سلامت روان وشیوه‌های حفظ ومراقبت از آن، از دغدغه‌های اصلی انسان و مورد توجه پژوهشگران در حوزه‌های مختلف علوم به خصوص روان شناسی بوده است. از قرن بیستم به بعد، الگوهای تاثیر گذاربر سلامت و بیماری مردم تغییر زیادی یافته است. به گونه ای که مردم نسبت به زمان‌های قبل بیشتر عمر می‌کنند و دیگر در جوامع پیشرفته بیماریهای عفونی، دلیل اصلی مرگ و میر نیستند. در ایران نیزتوجه به زنان دردودهه اخیر موجب بهبود وضعیت کلی آنان درهمه شاخصهای توسعه وبه ویژه سلامت بوده که با هیچ دوره ای قابل قیاس نیست (وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی، ۱۳۷۹). امروزه اعتقاد به فرآیند سلامت و بیماری، به تدریج نسبت به فرهنگ‌های اولیه تغییر یافته است، فرهنگ‌های اولیه روان –تن را یک واحد فرض می‌کردند و معتقد بودند که بیماری وقتی بوجود می‌آید که ارواح شیطانی وارد بدن شوند. بین سالهای ۳۰۰ تا ۵۰۰ قبل از میلاد فلاسفه یونانی از جمله اولین کسانی بودند که با تشخیص نقش کارکرد تن در سلامت و بیماری، عقاید خود در مورد سلامت و بیماری به صورت مکتوب مطرح کردند و تن و روان را دو ماهیت جداگانه فرض کردند در زمان حاضر الگوی زیستی –روانی – اجتماعی به عنوان یک دیدگاه نظری برجسته ظهوریافته که فرض اساسی الگوی مطرح شده این است که، تاثیر متقابل عوامل زیست شناختی، روان شناختی و اجتماعی تعیین کننده سلامت و بیماری افراد است (تیلور۲، ۱۹۹۹، به نقل از گرامی ۱۳۹۲).

اگرچه معمولا کسی را که بیماری جسمانی نداشته باشد سالم می‌نامند، ولی تعریف سلامت وسیع تر و جامع تر از این است. سازمان بهداشت جهانی سلامت را چنین تعریف می‌کند: سلامت عبارت است از "تامین رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی و نه فقط بودن بیماری و نقض عضو."

به این ترتیب کسی را که بیماری جسمی نداشته باشد نمی‌توان فرد سالمی دانست، بلکه شخص سالم کسی است که از سلامت روح نیز برخوردار بوده و از نظر اجتماعی در آسایش باشد. پژوهش‌های مختلف نشان داده است که ناراحتی‌های فکری و یا عاطفی می‌توانند ریشه و علت مشکلات و ناتوانی‌های جسمی باشند، بطور مثال، دلهره ها و ناراحتی‌های فکری می‌تواند عامل زخم معده در انسان باشد.

پس نتیجه می‌گیریم که تندرستی سه بعد دارد:

۱. جسمی

۲. روانی

۳. اجتماعی



درمان وسواس فکری و عملی (کتاب تمرین)
محمدرضا عطوفی
خلاء عاطفی
جانیس وب
راهنمای درمان مشکلات رفتاری نوجوانان
مه‌سیما پورشهریاری
احساس تنهایی و نوآسیب های اجتماعی در نوجوانان
مهلا یزدان‌پور
اخلاق بازجویی
مایکل اسکرکر
مرد بهمن ماهی من
فاطمه رضایی
اختلال دوقطبی؛ بیماری‌ها و اختلالات
پگی جی. پارکس
بهبود تصمیمات و قضاوت
درو بوید
سواد رسانه‌ای در یک نگاه
معصومه نصیری
روایات گهربار
احمد بن محمد میبدی
اختلال شخصیت مَرزی؛ راهنمای عملی برای درمان‌گران و درمان‌جویان
محمدامین شریفی
کتاب کار اختلال شخصیت مرزی
دانیل جی. فاکس
من و تو از جنس دیگر...
کمال هادی
درمان های کاربردی اختلال شخصیت مرزی
ژوزفین بیتسون
مهارت‌های‌ گفتگو‌ برای‌ زوجین
مارشال پاترسون
روبات‌ها در حمل و نقل
استیو پارکر
رفتار‌ درمانی دیالکتیکی برای اختلال شخصیت مرزی
دیوید‌‌اچ بارلو
اختلال شخصیت مرزی
جودی دایر
ماجراجو در‌ یزد
موسی زمان‌زاده‌دربان
درمان کنترل شرم در خانواده
یوری وینبلت
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۰۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۳۰۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان