دانلود و خرید کتاب درمان اختلال بدریخت انگاری و خود حقارتی بدنی نجمه سرگلزائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درمان اختلال بدریخت انگاری و خود حقارتی بدنی اثر نجمه سرگلزائی

کتاب درمان اختلال بدریخت انگاری و خود حقارتی بدنی

امتیاز:
۳.۳از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب درمان اختلال بدریخت انگاری و خود حقارتی بدنی

کتاب درمان اختلال بدریخت انگاری و خود حقارتی بدنی نوشته نجمه سرگلزائی است. این کتاب براساس پروتکل مداخله رویکرد پذیرش و تعهد (ACT) نوشته شده است و به یکی از اختلالات شایع جامعه می‌پردازد.

درباره کتاب درمان اختلال بدریخت انگاری و خود حقارتی بدنی

امروزه جراحی زیبایی به یکی از دغدغه‌های انسان تبدیل شده است. افراد به طور فزاینده نیاز درونی را برای همانندسازی ظاهرشان با مدل‌های زیبایی خاص به عنوان یک عرف اجتماعی احساس می‌کنند. با این وجود، فهم حد و مرز بین آرزوی رایج برای بهبود ظاهر یک شخص و روان‌رنجوری، بسیار مهم است. نارضایتی افراطی از ظاهر ممکن است حالات روانی بیمارگونه را پنهان کند و غفلت از آن ممکن است عواقب پزشکی جدی را به همراه داشته باشد. عوامل زیادی می‌توانند عزت نفس فرد را متأثر سازند از جمله عواملی مثل سن، موقعیت اجتماعی و اقتصادی، زمینه‌ی خانوادگی و تصویر بدنی و روانشناختی از آن جمله هستند. افرادی که متحمل جراحی‌های زیبایی می‌شوند اغلب اوقات به دلیل عزت نفس پایین و فقدان تصورات مثبت از خود، بدریختی بدنی یا کسب توجه عمومی، تن به این کار می‌دهند و داشتن عزت نفس پایین و احساس نداشتن جذابیت فیزیکی و جنسی در افراد، احتمال گرایش آنها را به انجام جراحی‌های پلاستیک افزایش می‌دهد. اختلال بدریختی بدنی در متقاضیان جراحی پلاستیک بسیار شایع است و اغلب با اختلالات بالینی محور یک مانند افسردگی اساسی، اختلال وسواسی جبری، فوبیای اجتماعی، اختلال هراس و سوءمصرف مواد همراه است. این افراد رفتارهای شایع شامل مقایسه کردن بدن خود با دیگران دارند. فرد به طور مکرر قسمتی از بدنش را که زشت می‌داند در آینه یا سایر سطوح انعکاس دهنده چک می‌کند یا به طور مستقیم اندازه می‌گیرد. آرایش مفرط (مثالاً شانه کردن، مدل دادن، تراشیدن یا کندن موها) پوشاندن و استتار کردن (مثالاً پوشاندن نواحی زشت ادراک شده با اشیا مختلف مثل کلاه، لباس، آرایش یا موها)، اطمینان جویی از افراد در مورد اینکه آن نواحی چطور به نظر می‌رسد، لمس کردن آن نواحی برای چک کردن آنها، ورزش مفرط یا وزنه‌برداری و دنبال فنون آرایش بودن نیز از دیگر رفتارهای شایع محسوب می‌شوند. این بیماران واقعاً نرمال به نظر می‌رسند و یا حتی عضلانی‌تر از بقیه هستند. آنها ممکن است با سایر قسمت‌های بدن مثل پوست یا مو نیز اشتغال ذهنی داشته باشند. اکثریت آنها (نه همه آنها) رژیم غذایی می‌گیرند، ورزش می‌کنند و به میزان زیادی وزنه برداری انجام می‌دهند که گاهی اوقات منجر به آسیب بدنی برای آنها می‌شود. این افراد از داروهای آندروژن و آستروئید آنابولیک خطرناک در جهت بزرگ کردن اندام و عضلانی‌تر شدن استفاده می‌کنند. بسیاری از مبتلایان به اختلال بدریخت انگاری بدن معتقدند که دیگران توجه خاصی به آنها دارند و ظاهر آنها را مورد تمسخر قرار می‌دهند. اختلال بدریخت انگاری بدن با سطوح بالای اضطراب اجتماعی، کناره‌گیری از اجتماع، خلق افسرده، روان رنجورخویی، کمال‌گرایی، برون‌گرایی پایین و عزت نفس پایین ارتباط دارد.

کتاب درمان اختلال بدریخت انگاری و خود حقارتی بدنی سعی دارد این اختلال را بررسی کند و برای حل آن راهکارهای دقیق و علمی ارائه کند. 

خواندن کتاب درمان اختلال بدریخت انگاری و خود حقارتی بدنی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و پژوهشگران و دانشجویان روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم. 

پرخوری روانی، رفتاردرمانی دیالکتیکی
محمدحسن فیاض صابری
مقدمه‌ای بر مستندسازی و گزارش‌نویسی در علوم انسانی (مددکاری اجتماعی)
محمدرضا رنجبر
مدیریت هیجان
نسرین دانایی
تکنیک های کاربردی کنترل خوی سرکش نوجوانی (پسران)
علی اصغر عیسی زاده
بهداشت عمومی
غلامرضا نورمحمدی
رضایت از زندگی لازمه غلبه بر نشخوار فکری و نارسایی هیجانی
محمد اکبری
کتاب کار ذهن آگاهی برای اختلال وسواس
جان هرشفیلد
پرسش ها و پاسخ های دانشجویی (جلد سی ام)
سیدمجتبی حسینی
آموزش تحلیل رفتار متقابل (TA)
نیلوفر ملک زاده
خودآموز درمان پذیرش و تعهد دکتر حلت
احمد حلت
رازهای خوشبختی زوج های موفق
سمانه فلاح
من از تو نمی ترسم
آندره مارشاند
راهنمای عملی درمان اضطراب دختران «از تشویش به سوی آرامش»
ارین ا. مونرو
جلد ۴: اطفال ـ فصل ۶۰: چاقی و افزایش وزن
ایمان وفایی
اهمیت درمان ماتریکس؛ کاهش افسردگی و وسوسه
عاطفه جهانشاهی
کاش جای این همه استخوان، لب هایت برمی گشت!
شهرام کرمی
یک حرف خوب بزن!
ثروت گوربوز
اختلالات شخصیت
ورا سونجا ماس

نظرات کاربران

کاربر ۳۳۸۹۲۰۸
۱۴۰۲/۰۱/۲۳

بسیارعالیست

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان