دانلود و خرید کتاب گلبرگ برافراخته دریا ایزابل آلنده ترجمه زهرا چفلکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گلبرگ برافراخته دریا اثر ایزابل آلنده

کتاب گلبرگ برافراخته دریا

انتشارات:نشر روزگار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب گلبرگ برافراخته دریا

کتاب گلبرگ برافراخته دریا نوشته ایزابل آلنده است که با ترجمه زهرا چفلکی منتشر شده است. ماجرای این کتاب در دهه‌ی ۱۹۳۰ روایت می‌شود. زمانی که لشکریان هیتلر و ژنرال فرانکوی بی‌رحم در حال به خاک و خون کشیدن مردم هستند.

درباره کتاب گلبرگ برافراخته دریا

این کتاب رابطهٔ صمیمی زوجی را بررسی میکند که ما با عشق حماسی و تاریخیشان آشنا خواهیم شد. آلنده ما را به جهان و دنیای دیگری خواهد برد که قطعاً از خواندنش لذت میبریم. آلنده یک افسانه است. 

در گلبرگ برافراختهٔ دریا، کودتای نظامی شیلی را می‌خوانیم. کودتایی که پایانی بر زندگی پسر عموی پدر نویسنده، سالوادور آلنده، رئیس‌جمهور محبوب و فقید شیلی بود. این‌طوری برداشت کنیم که همان اتفاقی که در اسپانیا افتاده بود، این‌بار در شیلی تکرار شد. 

روزر، بیوه زن جوانی است که همسر و عشق واقعی‌اش را از دست داده است، او باردار است و هیچ امیدی به نجات ندارن اما قرار گرفتن برادرشوهرش در کنارش گویا قرار است اوضاع را تغییر دهد. 

خواندن کتاب گلبرگ برافراخته دریا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی غرب پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب گلبرگ برافراخته دریا

«اون از هیچی نمی‌ترسه. از طرف من بهش سلام برسون.»

ویکتور پرسید: «بعد از جنگ می‌خوای چی کار کنی؟»

«می‌رم سراغ یه جنگ دیگه. همیشه یه گوشهٔ دنیا درگیر جنگه. تو چطور؟»

ویکتور با خجالت گفت: «اگه دلت بخواد می‌تونیم با هم ازدواج کنیم.»

الیزابت خندید و لحظه‌ای کوتاه، دوباره شبیه دوشیزه‌های رنسانسی شد:

«وای، پسر. من نه با تو و نه با هیچ مرد دیگه‌ای ازدواج نمی‌کنم. اصلاً برای عشق وقت ندارم.»

«شاید نظرت عوض شد. فکر می‌کنی باز هم می‌تونیم هم رو ببینیم؟»

«اگه زنده بمونیم که بی‌شک هم رو می‌بینیم. ویکتور، تو می‌تونی روی من حساب کنی. اگه راهی باشه که بتونم بهت کمک کنم...»

«تو هم همین‌طور. می‌شه ببوسمت؟»

«نه.»

***

در همان غارهای تروئل، ویکتور اعصابی فولادین و آموزش‌های عملی پزشکی‌ای به دست آورد که هیچ آموزشگاهی در جهان نمی‌توانست به او یاد بدهد. فهمید که می‌تواند تقریباً به هر چیزی عادت کند. به خون (خون خیلی زیاد)، جراحی بدون بی‌هوشی، بوی گند فاسد شدن بدن انسان، کثافت و عفونت، سیل بی‌پایان سربازان مجروح و حتی گاهی زنان و بچه‌های کوچک.

معرفی نویسنده
ایزابل آلنده

ایزابل آلنده نویسنده و روزنامه‌‌نگار شیلیایی در روز دوم آگوست سال ۱۹۴۲ در لیما پایتخت پرو به دنیا آمد. مادر ایزابل، فرانسیسکا یونا و پدرش توماس آلنده هستند. از ایزابل آلنده به عنوان یکی از برجسته‌‌ترین نویسندگان زن آمریکای لاتین نام برده می‌‌برند که در آثارش نگاهی تازه به ادبیات فمینیستی دیده می‌‌شود. او را در محافل جهانی با اولین و پرفروش‌‌ترین رمانش یعنی «خانه‌‌ی ارواح» می‌‌شناسند با این حال آلنده تاکنون بیش از بیست و پنج رمان نوشته است که به ۳۵ زبان ترجمه شده است. بیش از ۷۰ میلیون نسخه از رمان‌‌های ایزابل آلنده تاکنون در بازارهای جهانی به فروش رفته‌‌اند.

نظرات کاربران

آلیس در سرزمین نجایب
۱۳۹۹/۰۹/۰۹

📚✒️ [داستان]: روزر و ویکتور دالمائو بعد از گذراندن چندین و چند سال جنگ خونین داخلی اسپانیا، مجبور می‌شن فرار کنن و به اردوگاه‌های فرانسه پناه می‌برن. از شرایط وحشتناک اون اردوگاه‌ها زنده می‌مونن و به لطف پابلو نرودا به

- بیشتر
کتاب باز
۱۴۰۰/۱۱/۲۹

یه رمان جذاب دیگه از ایزابل آلنده مثل دورمان دیگه ای که از ایشون قبلا خوندم یعنی دختر بخت و عاشق ژاپنی از اون رمان‌هایی که آدم رو در زندگی غرق میکنه ! پراز تلخ و شیرین های زندگی خلاصه اینکه

- بیشتر
ددد
۱۴۰۱/۰۴/۱۳

از قدیم گفتن اثر معرف خالقشه ، و آثار این نویسنده توانا هم همیشه همینطور بوده و هست . هر چند الیزابت آلنده نویسندهٔ توانایییه که برای خوندن آثارش نباید درنگ کرد و منتظر تاییدِ نظری موند . 🙃😊🌻🌹

Kebria Norouzi
۱۴۰۳/۰۱/۲۵

عالی بود در کنار غمگین بودن پر از حس زندگی و سرسختی بود،روایتی تاریخی عاشقانه بسیار جذاب

وحید
۱۴۰۱/۰۸/۳۰

در مورد کتاب چیزی نمی‌نویسم. نویسنده توانا و معروف است، ولی ترجمه و ویرایش چنان پر غلط و زشت است (مثل به کار بردن کلمات ارکست به جای ارکستر، سنبل به جای سمبل و...) که من رغبت ادامه نداشتم.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
هیچ چیز، حتی پیروزی نمی‌تواند حفره‌های وحشتناک خون را پاک کند.
کتاب باز
صدای عدالت هرگز و هرگز خاموش نمی‌شود. انسان به صورت ذاتی میل به عدالت دارد و در تمام عمر دنبال تحقق این حق است.
AS4438
توضیح داد که دستور داده افراد مهاجر به شیلی از کارگران واجد شرایطی باشند که بتوانند حرفه‌ای به شیلیایی‌ها یاد بدهد. افرادی صلح‌طلب و شریف، نه سیاستمداران، نه روزنامه‌نگاران و نه حتی روشن‌فکرانی که بالقوه خطرناک هستند.
ددد
او می‌گفت شعار همه با هم برابرند در تئوری حرف خوبی است، اما در واقعیت باعث گمراهی می‌شود. ما در چشم خدا برابر نیستیم چون او اختلاف طبقاتی و اجتماعی را آفریده و بین مردم فرق گذاشته است.
ددد
صدای عدالت هرگز و هرگز خاموش نمی‌شود. انسان به صورت ذاتی میل به عدالت دارد و در تمام عمر دنبال تحقق این حق است.
کتاب باز
کارمه وقتی فهمید نوه‌اش چه شغلی انتخاب کرده، پرسید: «مارسل، تو چقدر عجیبی! چرا این‌قدر سنگ دوست داری؟» نوه‌اش جواب می‌داد: «چون اون‌ها راجع به هر چیزی نظر نمی‌دن و حاضر جوابی نمی‌کنن.»
ددد
همان موقع چیزی در سینه‌اش تغییر کرد. ویکتور با خودش گفت قلبم بود که شکست. در آن لحظه توانست عمق عبارتی که شنیده بود را درک کند. انگار صدای شکستن چیزی را درونش شنید و بعد وجودش از آن شکستگی بیرون ریخت. آن‌قدر که کاملاً خالی شد. نه خاطره‌ای از گذشته داشت، نه نگران حال بود و نه از آمدن آینده می‌ترسید. با خودش گفت شبیه این می‌ماند که تا سر حد مرگ خونریزی کنی.
ددد

حجم

۳۲۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۶ صفحه

حجم

۳۲۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان