دانلود و خرید کتاب فلسفه و معماری مطهره فعالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فلسفه و معماری اثر مطهره فعالی

کتاب فلسفه و معماری

معرفی کتاب فلسفه و معماری

کتاب فلسفه و معماری اثر مطهره فعالی است که در انتشارات ندای کارآفرین به چاپ رسیده است.

معماری به مثابۀ یک فرایند، هنری خلاقانه و آفرینشی الهی به شمار می‌رود و با مقولۀ وجود و وجودبخشی ارتباطی تنگاتنگ دارد. در این ساحت، نحوه اندیشه‌ها، نگرش‌ها، باورها و اعتقادات فرد معمار در خلق و هستی‌بخشی به یک بنا اثری وافر دارد. اینجاست كه دو ساحت هنر معماری و فلسفه به هم گره می‌خورد. چرا كه فلسفه نیز با وجود سروكار دارد. فیلسوفان از دیرباز به دنبال كشف بنیاد هستی و درک منشأ نظم حاكم بر این جهان بوده‌اند.

 درباره کتاب فلسفه و معماری

نویسنده در این کتاب به پیوند میان فلسفه و معماری و شکافی که امروزه بین این پیوند افتاده اشاره می‌کند و راه‌هکارهایی برای آن ارائه می‌دهد.

این اثر در قالب یک مقدمه و چهار فصل كلی سازماندهی شده است. نگارنده در بخش مقدمه، به تبیین مسأله و ضرورت پرداختن به آن، نحوۀ ارتباط هنر معماری و فلسفه، علت انتخاب مکتب فلسفی حکمت متعالیه می‌پردازد. فصل نخست به واكاوی معماری ایرانی، عناصر، روش‌شناسی، ربط و نسبت معماری ایرانی با عرفان ایران و انسان‌شناسی اختصاص یافته و آنگاه در فصل دوم، نسبت معماری با فلسفۀ صدرایی، مبحث نور و تجلی رنگ در هنر اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است. سرانجام فصل سوم و چهارم، ارتباط تنگاتنگ هنر اسلامی با علوم هندسه، ریاضیات و فرهنگ و تجلی عینی این علوم در بناهای اسلامی را تحلیل و وارسی می‌كند.

 خواندن کتاب فلسفه و معماری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه مندان و پژوهشگران معماری و فلسفه را به خواندن این  کتاب دعوت می‌کنیم.

نظرات کاربران

Banoo
۱۳۹۹/۰۸/۱۳

نمونه ی کتاب همش مقدمه و پیشگفتار و سرفصلای کتاب بود،،کاش حداقل یه قسمت از متن اصلی رو میزاشتید که بخونیم و ببینیم چجوریه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۳۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۹۳۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۱۳,۰۰۰
تومان