دانلود و خرید کتاب راه روشن است اوپرا وینفری ترجمه علی‌اکبر عبدالرشیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راه روشن است اثر اوپرا وینفری

کتاب راه روشن است

معرفی کتاب راه روشن است

راه روشن است کتابی نوشته اوپرا وینفری، از مشهورترین و مطرح‌ترین ژورنالیست‌ها و مجریان‌ تلویزیونی آمریکا و جهان است. این اثر از کتاب‌های پرفروش سال ۲۰۱۹ بوده که در زمینه موفقیت نوشته شده است.

 درباره کتاب راه روشن است

راه روشن است کتابی انگیزشی در حوزه روان‌شناسی موفقیت است. اوپرا در این کتاب به وجود یک من درونی و گاه ناشناس اما مهم در وجود هر انسانی اشاره دارد که پیوسته نقش وجدان را بازی می‌کند و ما را به سمت راه راست و موفقیت هدایت می‌کند. اگر ما به آن توصیه توجه کنیم، به گفتهٔ نویسنده، راه راست را پیدا می‌کنیم. و اگر نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم ممکن است راه را اشتباه برویم. 

وینفری در راه روشن است سؤالاتی مانند زندگی چیست؟ هدف از زندگی چیست؟ چرا ما زندگی می‌کنیم؟ مأموریت و وظیفهٔ ما در زندگی چیست؟ چگونه باید باشیم؟ شخصیت چیست؟ اگر شکست خوردیم چه باید کرد؟ اگر ضعیف بودیم؟ و بسیاری سؤالات از این دست را طرح می‌کند و می‌کوشد پاسخی عملی و تجربه‌شده برای آنها ارائه دهد.

 خواندن کتاب راه روشن است را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه دوست‌داران کتاب‌های انگیزشی و موفقیت

 درباره اوپرا وینفری

خانم اوپرا وینفری متولد ۱۹۵۴ است، یعنی در زمان انتشار این کتاب ۶۵ سال سن داشته است. از امریکاییان افریقایی تبار و اهل ایالت می‌سی‌سی‌پی امریکاست. عمدتا ژورنالیست است، اما در امریکا ژورنالیست مشهور و معتبری است. مجری برنامه‌های تلویزیونی گفت‌وگو محور بسیار پربیننده و به‌این‌دلیل بیشتر محبوب، پر جذبه و به یادماندنی است. بازیگر و نویسنده هم هست، اما در امریکا از وی به عنوان ملکهٔ رسانه یاد می‌شود. چند کتاب تألیف و منتشر کرده است. ثروتمند است. ثروتش به نزدیک سه میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. بیشترین کمک‌ها را برای مؤسسات خیریه جمع‌آوری و هدیه کرده و از این بابت اگر نه انسان‌دوست‌ترین که یکی از انسان‌دوست‌ترین افراد مشهور در تاریخ امریکا لقب گرفته است. می‌گویند پرنفوذترین زن در تاریخ معاصر امریکا و شاید جهان هم هست.

اوپرا در یکی از روستاهای می‌سی‌سی‌پی و در خانواده‌ای فقیر زاده شد. مادرش نوجوان بود که او را به دنیا آورد. اوپرا می‌گوید در کودکی مورد سوءاستفادهٔ جنسی قرار گرفته است. در چهارده سالگی حامله شده و فرزند نارسش خیلی زود از دنیا رفت.

 با اجبار به خانهٔ مردی آرایشگر فرستاده شده که خودش از او به عنوان پدر یاد می‌کند. وقتی دوران تحصیل در دبیرستان را می‌گذرانده، پرستاری و کارگری می‌کرده تا اینکه کار رسانه را در یک رادیوی محلی را آغاز کرده است. در سن نوزده‌سالگی خبرهای محلی شامگاهی را گویندگی می‌کرده است. بعد یک برنامهٔ گفت‌وگوی محور دست سوم را در شیکاگو به او می‌سپارند. در دههٔ ۱۹۹۰ یک برنامهٔ ادبی و سپس برنامه‌های متنوع اجتماعی را اجرا می‌کرده است.

اوپرا در سال ۲۰۰۸ به عنوان یک عنصر سیاسی ظهور کرد . یک میلیون رأی برای باراک اوباما جمع آوری کرد. در سال ۲۰۱۳ مدال آزادی ریاست جمهوری امریکا و درجهٔ دکترای افتخاری را از دانشگاه هاروارد دریافت کرد.

 بخشی از کتاب راه روشن است

به نظر من هر انسانی با هدفی پا به دنیا می‌گذارد. مهم نیست چه‌کسی هستید، چه می‌کنید و تا کجا پیش خواهید رفت. شما به خواست خدا به دنیا آمده‌اید. پس با اراده و نیرویی کاراتر از توان و نیروی خودتان پا در مسیر زندگی گذاشته‌اید. درک این موضوع بسیار فراتر از آن است که بدانیم برای تأمین هزینهٔ زندگی خود چه می‌کنیم. من دربارهٔ لحظهٔ متعالی سرنوشت صحبت می‌کنم؛ یعنی به چه دلیل بر روی کرهٔ زمین پا گذاشته‌ایم؟

هر کدام از ما در مجموعهٔ بشریت نقشی ضروری داریم که باید ایفا کنیم. پس تنها کاری که باید بکنیم این است که راه را پیدا کنیم، نقش خود را بیابیم و به دنبال مأموریتی که به ما محول‌شده برویم.

لائوتسه فیلسوف چینی می‌گوید:

«راهی که هزار فرسنگ درازا دارد با برداشتن اولین قدم شروع می‌شود.»

امید من به هنگام نوشتن این کتاب آن بود که خِرَد و تجربهٔ هنرمندان، سخنوران، معلمان، پیشگامان خلاقیت و سازندگی را که قبل از شما، این راه را رفته‌اند جمع‌آوری و عرضه کنم. آنها قصه‌ها و حکایت‌ها، انگیزه‌ها و درس‌های زندگی خودشان را با من درمیان گذاشتند. چیزی که در بین همهٔ آنها مشترک بود این بود، آنها دریافتند که: «در این دنیا هیچ کار حقیقی صورت نمی‌پذیرد مگر آنکه ما حضور داشته باشیم. به‌عبارت‌دیگر هیچ‌شدنی بدون بودن به وقوع نمی‌پیوندد.»

در این کتاب، راهنمایی برای شناخت لایه‌های مختلف یک معجزه را خواهید دید، معجزه‌ای که هرکدام از ما را انحصارا «من» می‌کند. با «من» شدن هرکدام از ما، آن معجزه در زندگی ما عملیاتی می‌شود.

متعهد شدن به یک زندگی هدفمند شهامت می‌خواهد. در زندگی من لحظه‌هایی بود که بین دو ضلع بودن و شدن قرار می‌گرفتم: از یک طرف کسی که بودم و دنیا می‌گفت همان باشم و در طرف دیگر کسی که خودم تصور می‌کردم می‌توانم به واقع باشم. امروز به طور قطع می‌دانم که برای چه در این دنیا هستم و آمدنم بهر چه بوده است.

اگر به چنین درکی رسیده‌ام، علت آن بوده است که به هوش طبیعی و غریزه خودم گوش فرا دادم و هر روز به تصمیماتی که می‌گرفتم توجه می‌کردم.

شما هم اگر در زندگی بر سر دوراهی هستید، اگر به دنبال تأمین مالی هستید، اگر گرفتار اعتیاد هستید، اگر بیماری دارید و در تلاش برای به‌دست‌آوردن دوبارهٔ سلامت خود هستید و اگر هر مشکل دیگر دارید بدانید که سفر شما به سوی بهبود و تغییری ماندگار ابتدا به این نیاز دارد که اولویت‌های خود را شناسایی کنید؛ بدانید چه‌چیزی بیشتر از هر چیز دیگر برای شما اهمیت دارد. همهٔ ما عمر محدودی داریم. فرصت زندگی ما در این کرهٔ خاکی محدود است. پس تصمیم بگیرید که می‌خواهید با خودتان چه بکنید؟ می‌خواهید چگونه آیندهٔ ارزشمند و بازنگشتنی خودتان را هزینه کنید؟ لازم نیست یک روز دیگر را با پرداختن به چیزهای پیش پا افتاده و کوچک زندگی هدر بدهید. چیزی که در زندگی اهمیت دارد زندگی خود شماست. باید این زندگی را دریابید. پس آماده باشید.



نظرات کاربران

ct
۱۳۹۹/۱۰/۰۹

لطفا کتاب با اطمینان می دانم اپرا وینفری رو اضافه کنید فوق العادست

ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۳۹۹/۱۱/۲۱

تنها کتابی که از این زن بزرگ و خودساخته در طاقچه موجوده😟کتاب کوتاهی بود و تجربه های اوپرا از زندگی و مصاحبه هایی که با آدم های معروف داشته رو به اشتراک گذاشته 📚

sogol
۱۳۹۹/۱۰/۱۳

شنیدن تجربیات افراد موفق و نوع نگاهشون به زندگی همیشه میتونه چراغ راهی هرچند کوچیک باشه.

miracle
۱۴۰۲/۰۵/۱۶

1️⃣0️⃣8️⃣ در یک جمله ، کتاب میگه : هر وقت توی اقیانوس زندگی احساس کردی کشتیت بی هدف به اینور و اونور میره و باید یه سری اقدام درونی انجام بدی تا روحت به راه و هدف اصلی خودش برگرده. کتاب خوبی بود،

- بیشتر
Asaa.m1321
۱۴۰۱/۰۶/۲۹

متن روانی داره ولی کششی برای خوندن و ادامه دادن ایجاد نمیکنه، افراد موفق مشهوری رو مثال میزنه و خب در ادامه یه نکاتی هم بیان میکنه در قیاس با کتاب های انگیزشی دیگه ای که خوندم ضعیفه

کاربر 6512910
۱۴۰۲/۰۳/۰۶

دومین باره این کتاب رو میخونم. دقیقا شخصیت یک بانوی موفق و مسیر موفقیتش رو توضیح میده

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲۶)
گلوریا گفت همیشه در یک راه و مسیر پیوسته حرکت کرده است. تلاش کرده همیشه یاد بگیرد. به نظر او سفر، انسان‌ها را از ذهنشان بیرون می‌آورد و به عمق قلبشان می‌برد و می‌توانند به حقیقت دست یابند. فلسفه «در راه بودن» از نظر روحی گلوریا را در لحظه حفظ کرده است. در آن لحظه خود را در فضایی بی‌مرز و طبیعی احساس کرده و همه‌چیز را در دسترس یافته است.
helya.B
به دنیا همان را بده که انتظار دریافتش را داری، زیرا دنیا در ازای دادهٔ تو چیزی را که بخشیده‌ای به تو عطا خواهد کرد.
کاربر ۱۸۲۰۳۷۹
مهم نیست لیوان نیمه‌خالی باشد یا نیمه‌پر. مهم این است که مقداری آب در دسترس داریم.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
اما یادت باشد حتی نزدیک‌ترین دوستان و وابستگانت باوجود همه حسن‌نیتی که دارند در دنیای خودشان سیر می‌کنند و چه بدانند و چه ندانند بر اساس اندیشه‌های خودشان قضاوت و توصیه می‌کنند.
ngin m
من به تصادف اعتقادی ندارم. می‌دانم که نظمی الهی بر زندگی شگفت‌انگیز ما حاکم است. – اوپرا وینفری
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
هیچ هدیه‌ای برای دادن یا گرفتن بهتر از احترام گذاشتن به ندای درون و خواست مطالبهٔ قلبی و آوای عمیق درونی خودمان نیست. گویا ما اصلا برای همین به دنیا می‌آییم. برای همین هم هست که زنده‌ایم - اوپرا وینفری
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
کسی که زندگی می‌کند هدف هم دارد. کسی که حیات دارد حتی اگر یک جرعه نفس در او باقی باشد همان یک جرعه برایش کافی است. یک اتم، همهٔ خصوصیاتی را دارد که تمام عالم دارد. هرچه در جزئی از کل وجود داشته باشد در کل آن هم هست. گریزی نیست.
zara_khkb
من به شانس اعتقادی ندارم.
:)
زندگی در کسب موفقیت‌های بزرگ خلاصه نمی‌شود. زندگی یعنی برداشتن یک قدم مهمِ تغییردهنده در هر مرحله از تلاش.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
«راهی که هزار فرسنگ درازا دارد با برداشتن اولین قدم شروع می‌شود.»
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ

حجم

۱۹۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۱۹۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان