دانلود و خرید کتاب بهداشت روانی و سلامتی در پرتو آیات قرآن مجید سیدشمس‌الدین اطهاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بهداشت روانی و سلامتی در پرتو آیات قرآن مجید اثر سیدشمس‌الدین اطهاری

کتاب بهداشت روانی و سلامتی در پرتو آیات قرآن مجید

معرفی کتاب بهداشت روانی و سلامتی در پرتو آیات قرآن مجید

کتاب بهداشت روانی و سلامتی در پرتو آیات قرآن مجید اثر دکتر سید شمس‌الدین اطهاری، دکتر قاسم واحدی، بهرام یاوری و سیده معصومه اطهاری به مخاطبان کمک می‌کند تا سلامت جسم و روانشان را تضمین کنند. 

درباره‌ی کتاب بهداشت روانی و سلامتی در پرتو آیات قرآن مجید

کتاب بهداشت روانی و سلامتی در پرتو آیات قرآن مجید، مروری کوتاه بر توصیه‌ها و راهکارهایی است که در قرآن کریم برای حفظ بهداشت و سلامت آمده است. با توجه به نظر صاحب نظران در قرآن کریم آیات زیادی در زمینه بهداشت و سلامت وجود دارد که دستورات بهداشتی ذیل از آنها قابل استنباط است. از میان آن‌ها می‌توان به رعایت، پیشگیری، تحریم پلیدها، حلال کردن پاکیزگی، اعتدال در رفتار تغذیه ای، حفظ جان، ارائه الگو، حفظ آراستگی، جلوگیری از آلودگی محیط اماکن و آب، نظارت بر رعایت اصول بهداشتی جلب رضایت خداوند از طریق دوری از آلایشهای جسمی و روانی، توجه به بهداشت فردی، توجه به تغذیه، توجه به بهداشت روان اشاره کرد. در آیات قرآن کریم به تمام مسائل حیاتی از جمله مسئله بهداشت و سلامت عنایت خاص شده است.  بنابراین می‌توانیم با استناد به آیات قرآن کریم و استفاده از راهنمایی‌های قرآنی، به حفظ بهداشت روانی و سلامت خود و جامعه‌مان کمک کنیم.

بخش اول کتاب بهداشت روانی و سلامتی در پرتو آیات قرآن، به ذکر آیاتی می‌پردازد که در آن‌ها به این موضوعات به نحوی اشاره شده است. در بخش‌های بعدی مبانی بهداشت و سلامت و راهکارهای مختلف حفظ سلامتی آمده است. 

کتاب بهداشت روانی و سلامتی در پرتو آیات قرآن مجید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب بهداشت روانی و سلامتی در پرتو آیات قرآن مجید یک اثر خواندنی و مفید برای تمام کسانی است که دغدغه‌ی حفظ بهداشت روانی و سلامتی‌شان را دارند. 

بخشی از کتاب بهداشت روانی و سلامتی در پرتو آیات قرآن مجید

شاید بتوان گفت که مهم ترین آموزههای قرآنی، آموزههای است که برای ایجاد زندگی مطلوب و مناسب در دنیا و آخرت فروفرستاده شده است. در این میان بهداشت برای دست یابی به طهارت ظاهری و باطنی به جهاتی از جایگاه ویژه و حساسی برخوردار می‌باشد؛ زیرا سلامت جسم و روان بخشی از کمالات انسانی و یا دست، کم بستر اساسی دست یابی به کمالات انسانی می‌باشد. انسان بیمار در وضعیت و شرایط مناسبی نیست تا بتواند در مسیر کمالی گام بردارد و طریقت عبودیت را برای دست یابی به کمال بپماید. تن رنجور و بیمار نه تنها روان آدمی را مشغول می‌دارد بلکه جان و روح آدمی را نیز به بند می‌کشد و قدرت پرواز را از آدمی می‌ستاند. این گونه است که بهداشت در مفهوم گسترده به عنوان یک مطلوب بلکه مسئولیت مسلمانان تعریف شده است. در ادعیه ماثور از معصومان (ع) درخواست سلامت کامل جوارح و جوانح از خدا به عنوان پیش فرض سلامت روح و تقرب مطلوب می‌باشد. این گونه است که خواسته ' قو علی خدمتک جوارحی' برای دست یابی به کمال عبودیت خواسته مکرر همگانی است. حضرت ایوب (ع) که در صبر ضرب المثل می‌باشد، در نهایت از بیماری دایمی و همیشگی خسته می‌شود و خواهان رهایی از بیماری و عافیت می‌شود. در آیات بسیاری سلامت به عنوان یک نعمت عظما در دنیا و آخرت ستوده شده است و انسانهای کاملی چون پیامبران اولوالعزم (ع) به این که طول زندگی خویش از بدو تا ختم، از میلاد تا مرگ در سلامت دین و دنیا بوده و از نعمت سلامت وجود بهره مند گشته، به داشتن این نعمت از منت الهی برخوردار شده اند و خداوند در حق ایشان می‌فرماید: سلام علی یوم ولدت و یوم اموت و یوم ابعث حیا؛ سلام بر من روزی که زاده شدم و روزی که می‌میریم و روزی که زنده برانگیخته می‌شوم. برای دست رسی به سلامت کامل، نیاز است که انسان بهداشت را مورد توجه قراردهد.

نظرات کاربران

manyshah
۱۳۹۹/۰۴/۱۱

من هنوز دانلودش نکردم چطور میتونم درموردش نظر بدم؟؟؟

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۱۱۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان