دانلود و خرید کتاب باور کن تو فوجیکو نیستی نعیمه بخشی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب باور کن تو فوجیکو نیستی اثر نعیمه بخشی

کتاب باور کن تو فوجیکو نیستی

نویسنده:نعیمه بخشی
امتیاز:
۳.۲از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب باور کن تو فوجیکو نیستی

«باور کن تو فوجیکو نیستی» مجموعه ۱۱ داستان کوتاه نوشته نعیمه بخشی است. معصوم، روح مسخ شده کتایون، متاستاز، نارنجی، زامبی ها همه‌جا هستند، طهران، نیمه دیگر، شاید اگر ویرجینیا ولف باشی، بعد از کوچه سوم، ملالت، باور کن تو فوجیتو نیستی نام داستان‌های این مجموعه‌اند. داستان‌ها فرم و محتوای متنوع و متفاوتی دارند و نگاهی جوان و جستجو گر را در حوزه ادبیات داستانی دنبال می‌کنند. از زیستن در قلب تهران مدرن در «شاید اگر ویرجینیا وولف باشی»، تا شهرک‌های بی روح حاشیه شهر در «معصوم» و از بازی عاشقانه‌ای در پی بازسازی روزگار خوش رفته در «متاستاز» و «روح مسخ شده‌ی کتایون»، تا گره خوردن رویای دختری جوان به جادوی شرق دور در «باور کن تو فوجیکو نیستی». نعیمه بخشی در نخستین اثر خود نشان داده که نمی‌خواهد در دایره بسته طرح کلیشه‌ای مسائل زنان باقی بماند و جسورانه تخیل خود را در میان راوی‌ها و فضاهای گوناگون آزاد کرده است. در آمیختگی برخی از داستان‌های این مجموعه با اساطیر، افسانه‌های شرق دور و شیوه روایت هزار و یک شب، گواه این تخیل ورزی است که طعمی راز آلود، گوتیگ و شرقی به کتاب داده است. «در هیاهوی دانشجوهای کله‌خرابی که آخر اسفند به خانه‌هایشان برمی‌گردند، خوابیدم و در سکوت خوابگاهی که به سردخانهٔ مُردگان شباهت داشت، بیدار شدم. همهٔ چراغ‌ها خاموش بود. بعید نبود نگهبان بدون چک کردن لیست آخرین بازماندهٔ خوابگاه، سیستم گرمایشی را بسته باشد. از راهرویی که اتاق‌های شمالی و جنوبی را از هم جدا می‌کرد، گذشتم. سرما و تاریکی باعث می‌شد خیال کنم در یکی از خواب‌های بی‌شمارم راه می‌روم. زیر کتری را روشن کردم و موقع برگشتن، صدایی شبیه ناله و گریه از اتاق آن‌طرف راهرو به گوشم خورد. تقه‌ای زدم و بی آن‌که منتظر جواب باشم، در را باز کردم. توی خوابگاه، دانشجوی سال آخر مقطع دکتری اجازهٔ هر کاری را دارد. چراغ مطالعه با نور ضعیف روشن بود و کنج اتاق هیکل کوچکی جمع شده در خودش فین‌فین می‌کرد. از این‌که در خوابگاهی با شصت و دو تخت خالی تنها نیستم، خوشحال شدم. هنوز آن هیکل جمع‌شده را نشناخته بودم؛ اما گفتم: «تویی؟»
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۹)
همهٔ آدم‌ها همین‌جورند؛ به محض برخورد با یک شخص ناراضی، خیلی سریع روش رسیدن به خوشبختی در سی ثانیه را بهش پیشنهاد می‌کنند و دیگر خیال‌شان راحت می‌شود که وظیفهٔ انسانی‌شان را انجام داده‌اند.
hedgehog
دنیا پُر از موضوعات بی‌اهمیت است که مقایسه کردنشان با هم مسخره‌ترشان می‌کند.
hedgehog
معلوم است او هرگز ندیده که موهای براتیگان در بیش‌تر عکس‌هایش به سرش چسبیده و شلخته است. شاید آدم‌هایی که زیاد فکر می‌کنند و فکرهایشان آشفته و درهم است، سرشان چرب‌تر می‌شود.
hedgehog
تو نمی‌تونی برای زندگی بقیه تصمیم بگیری. باید به انتخاب‌هاشون احترام بذاری.
hedgehog
«یادت باشه تا خودت نخوای هیچی درست نمی‌شه».
hedgehog
«همیشه طوری چای بخورین که یعنی مهم‌ترین کار تو زندگی‌تونه. ازش لذت ببرین».
hedgehog
وقتی عمو کامی گفت از خارج برگشته، تصورم از خارج جایی بود که در آن درخت‌ها بستنی می‌دادند و رودخانه‌ها پر از شیرکاکائو بودند. ولی رباب عقلش می‌کشید و می‌گفت: «عجب خنگی هستی! اون‌جا که رودخونه‌هاش شیر داره، خارج نیست، بهشته».
hedgehog
«باید به کارت علاقه داشته باشی و ازش لذت ببری وگرنه بعد از چند سال فرسوده می‌شی. فقط هم کار نیست، کل زندگی آدم باید همین‌طور باشه».
hedgehog
جایی که ممکن است همین روزنامه‌های زیر دستم باشد، خواندم که اگر حرف‌هایی که می‌زنیم خالی از اطلاعات جدید باشد، تنها داریم آلودگی صوتی ایجاد می‌کنیم.
hedgehog
آدم‌ها هر روز پله‌ها را پایین می‌آمدند و زیرِ زمین در شبکهٔ بی‌نظمی توی واگن‌ها می‌چپیدند. قطارها مثل مارهای آبی توی تونل‌های تاریک می‌خزیدند و آدم‌ها را جابجا می‌کردند. وقتی دوباره به سطح برمی‌گشتند تمام احتمال‌ها از یادشان رفته بود. «آدم بالاخره می‌میره یا از سرطان یا از ریزش سقف مترو.» این شهر پر از دلیل‌هایی برای مُردن بود. یاسمنگولی گفت: «من که دلم نمی‌خواد بمیرم». «این‌جا امنه. این همه سکوت و آرامش حتی اگه به مُردن ختم بشه ارزشش رو داره.»
hedgehog

حجم

۱۲۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۸ صفحه

حجم

۱۲۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۸ صفحه

قیمت:
۴۷,۵۰۰
تومان