دانلود و خرید کتاب طرحواره درمانی هیجانی رابرت لیهی ترجمه منصوره السادات صادقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طرحواره درمانی هیجانی اثر رابرت لیهی

کتاب طرحواره درمانی هیجانی

معرفی کتاب طرحواره درمانی هیجانی

کتاب طرحواره درمانی هیجانی نوشتهٔ رابرت لیهی و ترجمهٔ منصوره السادات صادقی و احمد نیازاده و گلنار فیاضی است. نشر قطره این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب طرحواره درمانی هیجانی

کتاب طرحواره درمانی هیجانی درمورد چیستی طرح‌واره‌درمانی هیجانی و تفاوت آن با طرح‌واره‌‌درمانی و رویکرد هیجان‌مدار توضیح داده است. نویسنده گفته است که این رویکرد چه توصیه‌ای به درمانگران و مراجعان می‌کند و درمانگر چگونه در این رویکرد باید هیجان‌های مراجع را ببیند. با مطالعهٔ این کتاب درمانگران درمی‌یابند که چگونه می‌توانند با پاسخ‌های هیجانی مراجعانشان برخورد مؤثر داشته باشند و وقتی مراجعی از ترس، حسد و رشک خود می‌گوید، درمانگر چگونه می‌تواند به مراجع کمک کند. رابرت لیهی در این کتاب راهنما، با روشی تازه فنون جدیدی را برای شناخت و ارزیابی و پذیرش هیجان ارائه کرده است که به درمانگران نوع نگاه جدیدی به هیجان را می‌آموزد. نظریهٔ طرحواره‌ٔ هیجانی را نظریه‌ای شناختی - اجتماعی دانسته‌اند که درمورد هیجان و تنظیم آن است. در این کتاب علاوه‌بر توضیح هر هیجان و مداخلات خاص برای هیجانات، گفت‌و‌گوی درمانی بین مراجع و درمانگر در هر فنی توضیح داده شده است. توصیف مشکلات و راهکارهای احتمالی و نیز ارائهٔ چند پرسش‌نامهٔ مناسب از جمله مباحث این کتاب است. در این کتاب چالش‌های درمانگری که در هیجان‌های مراجع خود درگیر شده است، مطرح و بررسی شده است.

خواندن کتاب طرحواره درمانی هیجانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجويان روان‌شناسی، روان‌شناسان بالينی وخانواده‌درمانی، مشاوران، روان‌پزشکان، مددکاران و روان‌پرستاران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب طرحواره درمانی هیجانی

«حسادت، احساسی است که آدم‌ها به خاطرش آدم‌های دیگر (یا خودشان) را می‌کشند. حسادت در اشکال «کم‌تر نمایشی» به آسیب و صدمه، و تعرض روانی و جسمانی نیز منجر می‌شود، هم‌چنین به کمین و بازجویی مداوم شریک زندگی، آزمودن نیات و مقاصدش و هراس و نگرانی مدام. من حسادت را چنین تعریف می‌کنم: احساس فردی با این باور که رابطه‌اش توسط کسی دیگر تهدید می‌شود، و چه کسی؟ کسی که توجه یا مهر و محبت مطلوبی از شخصی دیگر دریافت می‌کند. حسادت اغلب با این صفات توصیف می‌شود: خشم، تشویش، غم، عجز و ناتوانی. مردی احساس حسادت می‌کند چون همسرش با مرد دیگری حرف می‌زند  مردی با ظاهری جذاب  بعد گمان می‌برد امنیت رابطه‌اش مورد تهدید قرار گرفته، به شرف و آبرو و حیثیتش توهین شده و باید انتقام بگیرد. شاید واکنشش این باشد که با رقیب فرضی‌اش رفتار به شدت موهنی انجام دهد، یا این‌که به همسرش توهین کند، او را مورد آزار و اذیت قرار دهد و دنبال تضمین مجدد باشد که جذاب‌تر است. آدم‌ها به خاطر حسادت، دیگران یا خودشان را می‌کشند.

همان‌طور که اشاره شد حسادت با خشونت شدید شریک زندگی همراه است؛ چه زن، چه مرد (اُلیری، اسمیت اسلپ، و اُلیری، ۲۰۰۷)، و هم‌چنین با صدمه، آسیب و تعرض  (داتن، ون گینکل، لندالت، ۱۹۹۶). در واقع حسادت، یکی از دلایل سوق‌دهندهٔ مردان به سوی کشتن زن‌ها در روابط زناشویی است (دلی و ویلسون، ۱۹۸۸). نتیجهٔ کشفیات و تحقیقات انجام شده در مورد تفاوت‌های جنسیتی در رابطه با حسادت، مختلف است، بعضی مطالعات نشان‌دهندهٔ حسادتِ بیش‌تر در مردان (دلی و ویلسون، ۱۹۸۸؛ ماتیس و سیورا، ۱۹۸۱) و برخی دیگر در زن‌ها (بونک، ۱۹۸۱؛ کر و اُلیوی، ۲۰۱۳) هستند، بقیه هم تفاوتی بین این دو جنس قایل نمی‌شوند. (هَنسِن، ۱۹۸۲؛ مک اینتاش، ۱۹۸۹). حسادت وحشت‌آور و ناسالم به گونه‌ای ناگهانی و ناراحت‌کننده با استفادهٔ بد و نامناسب الکل افزایش پیدا می‌کند (داتِن، و دیگران، ۱۹۹۶).

به اعتقاد وایت به مرور زمان که رابطه‌ای پیش می‌رود، حسادت نیز درک و احساس می‌شود. چگونه؟ از طریق ارزیابی‌های ادراکی، رفتارها، هیجانات، احساسات و عواطف (وایت، ۱۹۸۰، ۱۹۸۱؛ وایت و مالن، ۱۹۸۹). طبق این نظریه در آغازِ رابطه که میزان تعهد و تعلق‌خاطر اندک است، حسادت چندانی هم مشاهده نمی‌شود؛ در رابطهٔ قوی  بنیان و طولانی‌مدت نیز که میزان تردید کم‌تر است، حسادت جایی ندارد؛ علاوه بر این رابطهٔ منحنی‌وارِ بین تعلق‌خاطر و تعهد، حسادت را پیش‌بینی می‌کند  یعنی بالاترین درجات تعلق‌خاطر و تعهد در هر حالت آن: چه خیلی کم، چه متوسط، چه خیلی زیاد. ناب‌لاچ، سلمن و کروز (۲۰۰۱) این نظریه را بسط داده و مبحث تردید در رابطه را به آن افزودند: این پژوهشگران تلاش کردند با تکمیل معنی و مفهوم تعهد، تردید و دلبستگی زیاد، این نظریه را ارائه دهند که نگرانی ناشی از دلبستگی و تردید در رابطه، اثر متقابل بر یک‌دیگر دارد، دو عامل تشکیل‌دهندهٔ حسادت: نگرانی و تردید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۳۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۵۰ صفحه

حجم

۹۳۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۵۰ صفحه

قیمت:
۱۰۸,۰۰۰
تومان